hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > تندرستی > در این ساعات ورزش نکنید

در این ساعات ورزش نکنید

ورزش کردن باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شود و تولید گرما می‌کند و در هوای گرم ممکن است که دمای بدن افراد ورزشکار از حالت عادی بالاتر برود و احتمال گرما زدگی و آسیب‌های گرمایی در تابستان برای ورزشکاران زیاد است.

دکتر احمد باقری مقدم در گفت‌وگو با ایمنا در رابطه با تاثیر گرما بر سلامتی ورزشکاران، اظهار کرد: ورزش کردن باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شود و تولید گرما می‌کند و در هوای گرم ممکن است که دمای بدن افراد ورزشکار از حالت عادی بالاتر برود و احتمال گرما زدگی و آسیب‌های گرمایی در تابستان برای ورزشکاران زیاد است.

وی ادامه داد: این گرمازدگی می‌تواند باعث بروز اختلالات شود و عوارض زیادی برای بدن داشته باشد.

رییس هیئت پزشکی استان اصفهان ادامه داد: افرادی مستعد گرمازدگی هستند که مایعات، کافی مصرف نمی‌کنند، سالمندان، کودکان و افرادی که دارای وزن بالا هستند نیز در معرض گرما زدگی قرار دارند.

باقری مقدم افزود: مصرف مایعات کافی موجب کاهش گرمازدگی می‌شود. ورزشکاران بعد از نیم ساعت ورزش باید پنج دقیقه استراحت کرده و مایعات کافی مصرف کنند. آبی که ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند، باید دارای املاح باشد که به آن نوشابه ورزشی گفته می‌شود و شامل آب، مواد قندی و مقداری املاح و نمک است.

وی ادامه داد: در تابستان باید شدت تمرین در ورزشکاران کم‌تر شود و فعالیت‌های کمتری در تابستان انجام شود و نباید از ساعت یازده صبح تا سه بعد از ظهر در محیط‌های باز تمرین کنند زیرا احتمال گرما زدگی آن‌ها بالا می‌رود.

این متخصص پزشکی ورزشی افزود: در برخی رشته‌ها استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک دودی الزامی است. شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری ورزش‌هایی است که در تابستان توصیه می‌شود که آسیب‌های گرمایی در آن‌ها کم است.

باقری مقدم ادامه داد: دمای معتدل و مناسب برای ورزش کردن بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. ورزش در هوای خیلی سرد و یا خیلی گرم موجب آسیب می‌شود و ورزشکاران باید سعی کنند در جای مناسب و در دمای مناسب تمرین کنند.

وی تصریح کرد: گرمازدگی ممکن است با سردرد، دردهای عضلانی، سرگیجه و تهوع شروع شود. وقتی که شاهد چنین علائمی بودید باید فعالیت را قطع کرده، مایعات زیاد مصرف کرده و لباس خنکتری تن کنید و شروع به خنک کردن خود کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد