hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > افزایش مصرف آب در گلستان با گرمای تدریجی هوا

افزایش مصرف آب در گلستان با گرمای تدریجی هوا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه همزمان با روند افزایش دمای هوای استان در روزهای اخیر، مصرف آب رشد چشمگیری پیدا کرده است به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از قطعی برنامه‌ریزی شده، الگوی بهینه مصرف را رعایت کرده و از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

ابوالفضل رحیمی اظهار کرد: افزایش مصرف آب موجب کاهش حجم مخازن ذخیره در برخی ساعت‌ها به‌ویژه زمان اوج مصرف شده و همین مسئله برخی مناطق را با افت فشار آب مواجه کرده است.

وی مصرف بهینه برای برخورداری همه شهروندان از آب در شبانه‌روز را ضروری دانست و افزود: با توجه به کمبود منابع آبی، اولویت، تأمین آب آشامیدنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اضافه کرد: صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب عامل مهم گذر از بحران کمبود آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خانگی است.

وی با اشاره به افت سطح سفره‌های زیرزمینی گلستان توضیح داد: سفره‌های زیرزمینی عمده‌ترین منابع تأمین آب گرگان است که افزایش جمعیت و رشد مصرف آب و فقدان مصرف بهینه، موجب کاهش افت فشار شبکه و مخازن آب هم‌زمان با افزایش دمای هوا در برخی نقاط استان شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد آب‌های زیرزمینی گلستان در حال بهره‌برداری است، یادآور شد: مدیریت مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خانگی می‌تواند به کمک چاه‌ها و مخازن بیاید و گذر بحران خشکسالی را از این منطقه آسان‌تر کند.

وی با اشاره به اینکه کمبود شدید منابع آبی در استان مشخص است، بیان کرد: کاهش منابع آبی در استان به‌قدری است که تنها راه گذر از آن، شیرین‌سازی آب دریا است که امیدواریم این طرح با تأمین منابع مالی در اسرع وقت به مرحله اجرا برسد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد