hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > همراهی همه مردم و ادارات جهت رفع تنش آبی امری ضروری است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان: 

همراهی همه مردم و ادارات جهت رفع تنش آبی امری ضروری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از همه مردم  و ادارات  استان برای رعایت بیشتر صرفه جویی در مصرف آب شرب درخواست همراهی نمود تا زمینه بهره مندی همه  از این ماده حیاتی مهیا باشد.

ابوالفضل رحیمی گفت :  افت سطح سفره های زیرزمینی که عمده ترین منابع تامین آب مرکز استان میباشد، افزایش جمعیت و رشد مصرف از عواملی به شمار می رود که در کنار رعایت نشدن روش های مصرف بهینه، با آغاز فصل گرم سال زمینه ساز افت فشار شبکه و مخازن آب در برخی نقاط استان می گردد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود : در این حال که حدود 90 درصد آب های زیرزمینی نیز درحال استحصال است، تنها مدیریت مصرف آب در همه بخش های  کشاورزی ، صنعت و خانگی می تواند به مدد  چاه ها و مخازن  آمده و گذر بحران خشکسالی را از این منطقه آسان تر نماید.

وی در ادامه بیان داشت : به قدری کاهش منابع آبی در استان وجود دارد  که تنها راه گذر از آن ، شیرین سازی آب دریا می باشد و کمبود شدید منابع آبی در استان کاملا مشهود است که امیدواریم با تامین منابع مالی طرح شیرین سازی آب دریا هر چه سریعتر اجرایی گردد .

رحیمی اظهار داشت:  با توجه به افزایش دما در روزهای گذشته شاهد افزایش چشمگیری در مصرف آب  بوده ایم  که باعث کاهش حجم مخازن ذخیره در بعضی از ساعتها بخصوص در پیک مصرف شده و برخی مناطق  را با افت فشار آب مواجه نموده است .

این مقام مسئول گفت : به منظور برخورداری شهروندان از آب در تمامی ساعت های شبانه روز، رعایت الگوی مصرف بهینه و پرهیز از مصارف غیرضروری در حد امکان مورد تاکید است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، اولویت ما تأمین آب شرب است، لذا صرفه جویی شهروندان در مصرف آب از عوامل بسیار مهم گذر از بحران کمبود آب در کلیه بخش های کشاورزی،صنعتی و... می باشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد