hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > بازدیدکنندگان متخصص؛ مخاطبان مهم سیزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، چاپ و بسته‌بندی

دکتر حمیده عطافر؛ رئیس اتحادیه کانون های آگهی و تبلیغات اصفهان:

بازدیدکنندگان متخصص؛ مخاطبان مهم سیزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، چاپ و بسته‌بندی

رئیس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان؛ دکتر حمیده عطافر مروری بر دلایل عقب‌ماندگی صنعت تبلیغات و بازاریابی در اصفهان داشت و به راهکارها و اقدامات اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات برای رشد این صنعت پرداخت.

عطافر یکی از دلایل وضعیت موجود را وجود صنایع قدیمی و مدیریت سنتی آنها در اصفهان دانست که کماکان نگرش تولیدمحوری دارند و هنوز رویکرد و تفکر برندینگ و بازاریابی در ذهن آنها جای نگرفته است؛

رئیس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان در این باره افزود: کارآفرینان قدیمی تبلیغ محصولشان را کیفیت آن می‌دانند و ضرورت بازاریابی و برندینگ در تفکر آنها نقشی ندارد، به‌نوعی این نگرش موجب شده تا حوزه تبلیغات و بازاریابی در اصفهان با وجود قدمت آن، رشد و توسعه‌ای درخور این شهر نداشته است. در کنار این موضوع باید به متولیان دولتی مختلف که هرکدام به‌نوعی فعالان این صنعت را کنترل می‌کنند؛ اما هیچ‌یک دغدغه رشد و توسعه اقتصادی آن را ندارند نیز اشاره کرد.

ساماندهی و قانونمندی فعالان؛ نخستین قدم اتحادیه 

رئیس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان با اشاره به اقدامات اتحادیه برای رشد صنعت تبلیغات گفت: اتحادیه در نخستین گام نسبت به ساماندهی و قانونمندکردن مؤسسات و فعالان حوزه تبلیغات اقدام کرده است تا بتواند در فضایی متحد، پتانسیل این بخش را به صنایع و اصناف دیگر معرفی کند.

مدرس و مشاور حوزه برندینگ و بازاریابی و بنیان‌گذار آژانس تبلیغاتی شناسا ادامه داد: در گذشته حتی شرکت‌های اصفهانی که مایل به انجام امور تبلیغاتی و بازاریابی بودند در بسیاری مواقع به سراغ تهرانی‌ها می‌رفتند و در خود اصفهان این کسب‌وکار رونق نداشت. اما امسال در آستانه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، چاپ و بسته‌بندی  در نظر داریم تا تعداد زیادی از فعالان تبلیغات و بازاریابی و همچنین رسته‌های متنوع دیگری در نمایشگاه حضور یابند.

عطافر افزود: طبق روال سال‌های گذشته که این نمایشگاه در ماه‌های پایانی سال برگزار می‌شد، فعالان حوزه هدایای تبلیغاتی و سررسید در نمایشگاه حضور می‌یافتند، اما امسال سعی بر این شده تا از تمام رسته‌ها همچون تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، برندینگ، مشاوره و آموزش و... حضور یابند.

  

برگزارکنندگان و غرفه‌داران شریک استراتژیک شدند

رئیس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از تاریخ 20 تا 23 دی‌ماه، توضیح داد: در این دوره مشارکت‌کنندگانی از تهران، قم، همدان و یزد حضور دارند، البته تعداد آنها از مشارکت‌کنندگان اصفهانی کمتر است و این به دلیل نزدیکی سیزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، چاپ و بسته‌بندی با نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات تهران است و باتوجه به هزینه‌های بالای شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌ها و حضور آنها در نمایشگاه تهران، تمایل آنها به گرفتن غرفه در دیگر استان‌ها کمتر است.

دکتر حمیده عطافر با اشاره به تفاوت شاخص این دوره نمایشگاه با دوره‌های قبلی، اظهار کرد: اگرچه این نمایشگاه در سال‌های گذشته نیز برگزار شده اما  ما مدعی هستیم که سیستم کسب‌وکار اصفهان با دیگر شهرها متفاوت است، بنابراین با رویکردی متفاوت نسبت به تهران و دیگر شهرها اقدام به جذب مشارکت‌کننده کرده‌ایم و حتی هیئت‌رئیسه جدید این صنف که از رسته‌های مختلف تشکیل شده و سعی در جذب همکاران بخش‌های مختلف کرده است. البته باید به همکاری و تعامل بسیار نزدیک میان برگزارکننده محترم با صنف نیز اشاره کرد؛ موضوعی که باعث انگیزه بیشتر مشارکت‌کنندگان شده است. همه برگزارکنندگان، مشارکت‌کنندگان را به چشم مشتری می‌بینند، اما در این دوره، برگزارکننده و غرفه‌داران در واقع شریک استراتژیک یکدیگر هستند و باهدف مشترک رونق‌بخشی و جذب بازدیدکننده فعالیت می‌کنند.

هوش مصنوعی، دیجیتال مارکتینگ از موضوعات همایش و سمینارهاست 

رئیس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان با تأکید بر آنکه در نمایشگاه امسال بر موضوعاتی همچون دیجیتال مارکتینگ، هوش مصنوعی و ... تمرکز داریم و همایش و سمینارهایی با موضوعات روز دنیا در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود، ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه رسته‌های سررسید و هدایای تبلیغاتی، مؤسسات آموزش بازاریابی و تبلیغات، کانون‌های تبلیغاتی در حوزه مشاوره برندینگ و بازاریابی، طراحان گرافیک و هویت بصری، عکاسی، فیلم‌برداری و ساخت تیزرهای تبلیغاتی، دیجیتال مارکتینگ‌ها، و... مشارکت دارند.

  

حضور بازدیدکنندگان تخصصی حوزه تبلیغات و بازاریابی برای گفتگو و شبکه‌سازی 

عطافر درباره استقبال از نمایشگاه، گفت: طی همکاری‌ اتحادیه و برگزارکننده این دوره از نمایشگاه سعی بر راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی مدونی برای دعوت از بازدیدکنندگان شد و در این راستا از متخصصان این حوزه مشاوره گرفته شد و فعالیت این کمپین هم در سطح شهری و به‌صورت محیطی و هم به‌صورت دیجیتال عرضه شد تا منجر به بازدید بیشتر از نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته شود.

او با تأکید بر برنامه‌ریزی برای جذب بازدیدکنندگان تخصصی، تصریح می‌کند: همواره حوزه تبلیغات و بازاریابی نیاز به بازدیدکننده تخصصی از شرکت‌ها و اصناف و صنایع دارد، نه مصرف‌کنندگان عمومی؛ بنابراین تأکیدمان بر این بود که ساعت نمایشگاه به‌گونه‌ای باشد که موجب حضور بازدیدکنندگان شرکتی و تخصصی شود، پس تغییر ساعت برگزاری نمایشگاه از عصر به 11 صبح، موجب حضور بازدیدکنندگان سازمانی خواهد شد تا با حضور محدود بازدیدکنندگان تخصصی، گفتگو و شبکه‌سازی امکان‌پذیر شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد