hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > هر دوره نمایشگاه نیازمند سناریو ویژه خود است

امیررضا سمائیان؛ در آستانه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه تخصصی چاپ و بسته بندی:

هر دوره نمایشگاه نیازمند سناریو ویژه خود است

امیررضا سمائیان؛ موسس و مدیر مجموعه گرافیک و نشر میرنگار فعالیت صنعت چاپ، تبلیغات و بازاریابی را از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر فروش دانست و بر ضرورت سطح بالای کیفیت در طراحی، بسته بندی و بازاریابی برای فروش و صادرات تأکید کرد:

موسس و مدیر مجموعه گرافیک و نشر میرنگار که سال‌هاست در این حوزه فعال است؛ صنعت چاپ، تبلیغات و بازاریابی را از ارکان اصلی تولید و نیازمندی هر تولیدی دانست و تأکید کرد: برندها توان ارتقای میزان فروش محصولات خود را با طراحی مطلوب، بسته‌بندی مناسب و بازاریابی شاخص دارند و با این روند می‌توانند حتی صادرات داشته باشند.

درخواست از فعالان چاپ، تبلیغات و بازاریابی برای نمایش توانمدی‌های اصفهان

امیررضا سمائیان با توضیح کاستی‌های این حوزه از گذشته تا به امروز گفت: ضعف‌ها تا جایی ادامه یافته که گریبانگیر بخش نمایشگاهی و مشارکت‌کنندگان نیز شده است، با این وجود از همه اهالی چاپ، تبلیغات و بازاریابی درخواست دارم با تمام توان خود در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی حضور یابند و توانمندی‌های این حوزه را به رخ صنایع اصفهان بکشانند. اگر حضور شرکت‌های چاپ و تبلیغات در نمایشگاه کمرنگ باشد، صاحبان صنایع و مشاغلی که از نمایشگاه بازدید می‌کنند، متوجه ضعف حضور در نمایشگاه و نگران توانمندی‌های اصفهان شده و خدمات خود را از فعالان این حوزه در دیگر شهرهای ایران خواهند گرفت. این اتفاق موجب ضربه به بازار ما شده و به نوعی بازار اصفهان بسیاری از مشتریان خود را همانند وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم، از دست خواهد داد.

مدیر مجموعه گرافیک و نشر میرنگار؛ همچنین از شرکت‌های فعال در حوزه چاپ و بسته‌بندی خواست تا در کنار وظایف برگزارکننده و شرکت نمایشگاه‌ها، خود را درگیر اطلاع‌رسانی، دعوت و بازاریابی نمایشگاه کنند. او با اشاره به ضعف‌های اطلاع‌رسانی در برگزاری نمایشگاه افزود: اگرچه نمایشگاه لقب بین‌المللی استان اصفهان را یدک می‌کشد،  اما درگیر ضعف‌هایی در بازاریابی از مشارکت‌کننده تا اجراست، این نمایشگاه نه تنها بین‌المللی نیست، بلکه دامنه اطلاع‌رسانی آن تنها به شهر اصفهان محدود شده است، با آنکه استان اصفهان شهرک‌های صنعتی و صنایع قدرتمندی در کاشان، کوهپایه، گلپایگان و ... دارد. از سوی دیگر انتظار داریم مشارکت‌کننده هزینه سنگین نمایشگاه را تقبل کند درحالی که برای بازار آن مزیتی نداریم.

  

برگزارکنندگان با خوش عهدی و توانمندی تمام به مخاطب پذیری ورود کنند

سمائیان درباره حضور مشارکت‌کننده تخصصی در نمایشگاه گفت: خوشبختانه به واسطه رایزنی اتحادیه و جلسات برگزارکننده شرایط بهتر شده است، اما ضعف‌های موجود در تبلیغات و برگزاری نمایشگاه چاپ، تبلیغات و بسته‌بندی در سال‌های گذشته همچنان در ذهن مشارکت‌کنندگان باقی مانده است. شرکت نمایشگاه‌ها باید با قواعد بهتری شرایط حضور بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌ها را اصلاح کند، اگر به همان رویه گذشته ادامه دهیم شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در نمایشگاه تهران حضور داشته باشند.

او تاکید کرد: برگزارکنندگان باید با خوش‌عهدی، قدرت تمام و توانمندی بهتر به حوزه مخاطب‌پذیری وارد شوند و به نوعی اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و نمایشگاه باید به‌صورت تخصصی بر مخاطبان خود در نمایشگاه کار کنند و مشارکت‌کنندگان را برای جذب مشتری آموزش دهند.

موسس مجموعه تبلیغات میرنگار همچنین با انتقاد از شناخت مخاطب هدف و اشاره بر آنکه جای مشارکت‌کننده و بازدیدکننده در بیشتر عناوین نمایشگاهی جابجا شده است، افزود: همواره به دلیل ضعف برگزاری به سراغ اصناف و کسبه می رویم، از سوی دیگر شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌ها به خصوص چاپ، تبلیغات و بسته‌بندی کمتر حضور پیدا می‌کنند و نمایندگان خود را می فرستند.

  

برای هر دوره از نمایشگاه باید سناریوی ویژه‌ای داشت

سمائیان تصریح کرد اگر در دعوت استحکام داشته باشیم، به طور قطع صنایع تولیدی در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و رسانه‌ای چندبعدی از بازاریابی و مدیریت محصول، جذب منابع انسانی تا تبلیغات و مارکتینگ را می‌توان در نمایشگاه متبلور کرد، در حالی که امروز مشارکت در نمایشگاه‌ها ناشی از بازاریابی و چشم و هم‌چشمی نسبت به سایر رقباست.

سمائیان با تاکید بر اینکه در نمایشگاه چاپ، تبلیغات و بسته بندی امسال اتفاقات خوبی از نظر تنوع و گستردگی در زنجیره تبلیغات رخ داده است، افزود: نمایشگاه حرکت و رویدادی بزرگ است؛ باید در بخش‌های مختلف آن از بدو ورود و بازاریابی برای مخاطب تا مشارکت‌کننده اطلاع رسانی شود. این روند برای بازدیدکننده اثر بیشتر و مطلوبی داشته و تنها محدود به چند روز برپایی نمایشگاه نخواهد بود. تولید محتوا، انتشار اخبار و مصاحبه های مختلف از مشارکت‌کنندگان، بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان نمایشگاه در بازه زمانی یک ماهه تأثیر و عملکرد مطلوبی خواهد داشت.

مدیر مجموعه گرافیک و نشر میرنگار در پایان در توضیح دیدگاهش درباره برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه نباید به عنوان رویداد اصلی اقتصادی و در کوتاه‌مدت به اتمام برسد و برای هر دوره نمایشگاه باید سناریوی خاصی داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد