hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بهره برداری از مرکز مراقبتهای تسکینی آنکولوژی مهر در شیراز

بهره برداری از مرکز مراقبتهای تسکینی آنکولوژی مهر در شیراز

مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر؛ به عنوان مرکزی برای تسکین آلام بیماران به همت خیرین ایجاد و با حضور مسئولان، در شیراز افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین بهره برداری از مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر، این مرکز را یکی از مراکز مهم و تاثیرگذار در تسکین آلام بیماران دانست.

دکتر «سید وحید حسینی» در این آیین با قدردانی از اقدام بزرگ خیرین عرصه سلامت، به ویژه «فرهاد مهرپور»؛ خیر حوزه سلامت فارس و بانی ساخت مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر گفت: خیرین با قدم های خیری که بر می دارند، برای تسهیل در ارایه خدمات به مردم، به مجموعه سلامت کمک شایانی می کنند که این کار ارزشمند، ستودنی است.

او با اشاره به پیشینه دیرینه فارس در اقدامات نیکوی خیرین، افزود: در مجموعه خیرین تامین سلامت فارس، مسایل مختلف حوزه سلامت شناسایی و پس از نیازسنجی به افراد نیکوکار در این عرصه معرفی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر را یکی از مراکز مهم و تاثیرگذار در تسکین آلام بیماران عنوان کرد و ادامه داد: برخی از بیماران پس از ترخیص از بیمارستان، شرایطی برای مراقبت های درمانی در منزل را ندارند، بنابراین می توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

رییس هیئت امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز گفت: امروز شاهد نقش آفرینی خیرین و افراد نیکوکار استان هستیم که برای تسکین آلام بیماران قدم برداشته اند.

آیت الله «سید علی اصغر دستغیب» افزود: این مرکز، همانند نام خود، مهرآفرین است و محبت و صمیمیتی که در دین اسلام به آن توصیه شده، مورد عمل قرار گرفته و امیدواریم به لطف خداوند این کار پرارزش، روزافزون شود.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس و مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه نیز گفت: عملیات ساخت مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر با متراژ سه هزار و 730 متر مربع، از سال 1394، آغاز شد و امروز ما شاهد بهره برداری از این مرکز مهم حوزه سلامت فارس هستیم.

دکتر «علی اکبر رامجردی» افزود: این مرکز در هفت طبقه و با دارا بودن 60 تخت فعال، با هزینه ای بیش از 500 میلیارد تومان، به همت «فرهاد مهرپور» خیر حوزه سلامت ساخته شد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تجهیز و به بهره برداری رسید.

او اظهار کرد: این مرکز، به عنوان بزرگترین مرکز جامع خدمات طب تسکینی بیماران مبتلا به سرطان در جنوب کشور، به چرخه فعالیت در عرصه سلامت فارس پیوست.

دکتر «سید علی هاشمی» رییس بیمارستان شهید دکتر چمران نیز ضمن معرفی این بیمارستان و روند ساخت مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر، گفت: ساخت مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر، از مهر و محبت یک خانواده خیر و نیکوکار آغاز شده و با حمایت های بی دریغ مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوولان استانی به بهره برداری رسید.   

تستاندار فارس نیزنی با قدردانی از خیر این مرکز، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجمع خیرین سلامت، مدیران بیمارستان شهید دکتر چمران، گفت: بسیار خرسندیم که امروز شاهد به نتیجه رسیدن یکی از اقدامات بسیار خوب، ارزشمند، مفید و اولویت دار حوزه سلامت استان هستیم که ان شاءالله الگویی برای سایر استان ها خواهد بود. از همه دلسوزان که قدم قدم پیش آمدند تا امروز این بنای تاثیر گذار ومفید بهره برداری شود، متشکرم.

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: خیرین برای استان برکت آورده و آبرو ایجاد کردند، در هر جایی که هستیم به شما افتخار می کنیم.

استاندار فارس در ادامه برای همسر آقای مهرپور که بانی احداث این مرکز تسکینی هستند طلب مغفرت کرد و گفت: درس می گیریم از انسان های شریف و خیری که در مسیر رفع گره‌ای از مشکلات مردم پیش قدم می شوند و فرزندان خود را نیز به نحوی تربیت می کنند که از خودشان در کار خیر پیش‌رو تر می شوند.

وی، با تاکید بر اینکه کار خیر استمرار لازم دارد، افزود: حرکت در مسیر رضایت خداوند قطعا با پاداش همراه است و علاوه بر بهره اخروی، خداوند به زندگی های معمولی و دنیوی ایشان نیز برکت می دهد.

دکتر ایمانیه با اشاره به سخنان چهره ماندگار کشور دکتر تابعی، اضافه کرد: بر اساس شواهد موجود، دوره اهمیت دادن به بیمارستان ها به شکل قبلی پایان یافته است و می بایست طب متعالی و طب در منزل و طب در کنار خانواده به عنوان یک مرحله میانی رونق بیشتری یابد.

وی ادامه داد: بین بستری بودن در بیمارستان ها و شرایط ویژه بستری بودن در بخش های بیمارستانی و بازگشت به خانه، یک مرحله ای لازم است که بعنوان طب متعالی می توان از آن نام برد؛ برخی افراد امکان ماندن در منازل را ندارند و نیاز به یک مرحله بینابینی دارند که باید سپری شود. با تحقق این مهم از یک طرف تخت های بیمارستانی برای بیمارهای اورژانسی و حاد تخلیه می شود و از طرف دیگر شرایط منزل برای حضور بیمار مهیا نیست که از این مراکز استفاده می شود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد