hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > فیلم بعد از رفتن با بازی سارا بهرامی و صابر ابر؛ نقد و تیزر

فیلم بعد از رفتن با بازی سارا بهرامی و صابر ابر؛ نقد و تیزر

معرفی فیلم بعد از رفتن، اسامی وبیوگرافی بازیگران، داستان، نقد و تیزر آن را با عکس آورده ایم. فیلم بعد از رفتن به کارگردانی رضا نجاتی از 25 مرداد 1402 اکران می شود.

فیلم بعد از رفتن به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و تهیه کنندگی محمود بابایی در ژانر درام و اجتماعی، محصول سال ۱۴۰۱ است که ستارگانی چون صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی‌سام، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه‌محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی و حامی ترابی در آن به ایفای نقش پرداختند.

فیلم سینمایی بعد از رفتن از روز چهارشنبه 25 مرداد سال 1402 در سینماهای سراسر کشور اکران می شود اما بیش از آن در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در بهمن 1402 به نمایش درآمد و پانته‌آ پناهی‌ها نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن و رضا نجاتی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول شد.

اگر به دنبال اطلاعاتی از فیلم بعد از رفتن از جمله بازیگران فیلم بعد از رفتن، نقد فیلم بعد از رفتن، تیزر فیلم بعد از رفتن و... هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:

پوستر فیلم بعد از رفتن
پوستر فیلم بعد از رفتن 

 فیلم سینمایی بعد از رفتن

نام فیلم

بعد از رفتن

کارگردان رضا نجاتی
محصول کشور ایران
زبان فارسی
زمان فیلم ۹۰ دقیقه
ژانر

درام، اجتماعی

توزیع کننده -
رده سنی +13
سال ساخت 1401
تاریخ اکران روز چهارشنبه 25 مرداد سال 1402

صابر ابر و پوریا
صابر ابر و پوریا رحیمی‌سام در فیلم بعد از رفتن 

خلاصه داستان فیلم بعد از رفتن

در خلاصه داستان فیلم بعد از رفتن آمده است: آرش بعد از مدت‌ها دوری به زادگاهش بازمی‌گردد و به دنبال گمشده‌اش است.

اکران فیلم بعد از رفتن

اکران فیلم بعد از رفتن از روز چهارشنبه 25 مرداد سال 1402 در سینماهای کشور آغاز می‌شود.

بازیگران فیلم بعد از رفتن

  • صابر ابر در نقش آرش
  • سارا بهرامی در نقش مونا
  • پوریا رحیمی‌سام در نقش کاوه 
  • پانته‌آ پناهی‌ها
  • بهرام شاه‌محمدلو
  • احترام برومند
  • روشنک گرامی
  • یسنا میرطهماسب
  • خسرو احمدی
  • حامی ترابی

بیوگرافی بازیگران فیلم بعد از رفتن

در ادامه بیوگرافی بازیگران فیلم بعد از رفتن را به طور خلاصه برایتان آورده ایم:

بیوگرافی صابر ابر بازیگر نقش آرش در فیلم بعد از رفتن

  • تاریخ تولد: ۱۸ خرداد ۱۳۶۳
  • تحصیلات: دانش‌آموخته مدیریت
  • شروع: 1384
  • شهرت: درباره الی
  • ازدواج: مجرد
صابر ابر
صابر ابر

 بیوگرافی سارا بهرامی بازیگر نقش مونا در فیلم بعد از رفتن

  • تاریخ تولد:  ۲ بهمن ۱۳۶۱
  • تحصیلات: لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تنکابن
  • شروع: 1388
  • شهرت: سریال پروانه
  • ازدواج: مجرد
سارا بهرامی
سارا بهرامی

 بیوگرافی پوریا رحیمی‌سام بازیگر نقش کاوه فیلم بعد از رفتن

  • تاریخ تولد: بهمن ۱۳۶۱
  • تحصیلات: لیسانس رشته کارگردانی
  • شروع: 1387
  • شهرت: با فیلم احتمال باران اسیدی
  • ازدواج: مجرد
پوریا رحیمی‌سام
پوریا رحیمی‌ سام

 بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر فیلم بعد از رفتن

  • تاریخ تولد: 9 آذر 1356
  • تحصیلات: لیسانس کارگردانی سینما از مؤسسه آموزش عالی سوره
  • شروع: 1380
  • شهرت: با سریال شهرزاد
  • ازدواج: مجرد
پانته‌آ پناهی‌ها

پانته‌آ پناهی‌ها

بیوگرافی روشنک گرامی بازیگر فیلم بعد از رفتن

  • تاریخ تولد: ۱ مهر ۱۳۶۲
  • تحصیلات: لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد و لیسانس مهندسی معماری از دانشگاه سوره
  • شروع: 1389
  • شهرت: با نقش ترنج در  سریال گمشدگان
  • ازدواج: مجرد
روشنک گرامی
روشنک گرامی

بیوگرافی یسنا میرطهماسب بازیگر فیلم بعد از رفتن

  • تاریخ تولد: 28 فروردین 1378 
  • تحصیلات: دانشجوی رشته معماری
  • شهرت: فیلم سیزده
  • ازدواج: مجرد

عوامل فیلم بعد از رفتن

کارگردان رضا نجاتی
نویسنده رضا نجاتی
تهیه کننده محمود بابایی
موسیقی مسعود سخاوت‌دوست
فیلم‌بردار   آرمان فیاض
تدوین‌گر عماد خدابخش
مشاور کارگردان امیرحسین عسگری
طراح صحنه امیرحسین حداد
آهنگساز مسعود سخاوت دوست
مدیر صدابرداری امیر عاشق حسینی
جلوه‌های ویژه بصری محمد برادران
مدیر تولید امیر نشاط
طراحی و ترکیب صدا زهره علی اکبری
طراح گریم مهدی صیاد
طراح لباس چکامه میرخانجانی
عکاس حسن شجاعی
جلوه‌های ویژه میدانی آرش آقابیک
اصلاح رنگ و نور فربد جلالی
برنامه ریز و دستیار اول کارگردان حمیدرضا غفارزاده
منشی صحنه غزل رشیدی
دستیار تهیه‌کننده سیدسام بهشتی
مدیر تدارکات محسن ظفری
مشاور تهیه‌کننده سید تقی سیدی
 مدیر روابط عمومی زهرا دمزآبادی
تبلیغات استودیو شهر فرهنگ مجری
طرح موسسه فرهنگی هنری صاعقه
محصول

بنیاد سینمایی فارابی

فیلم بعد از رفتن 
صابر ابر در فیلم بعد از رفتن 

 صحبت‌های عوامل فیلم بعد از رفتن در جشنواره فجر

محمود بابایی تهیه‌کننده: تلاش کردیم با وقت کمی که داشتیم یک فیلم خوب بسازیم، فکر می‌کنم ما آخرین گروهی بودیم که برای حضور در جشنواره فیلم تولید کردیم درواقع فیلم ۶ آذر ماه کلید خورد.

رضا نجاتی کارگردان: نگارش این فیلم ۳ سال زمان برد، در این مدت اتفاقات زیادی رخ داد و در نهایت این فیلم به مرحله تولید رسید.ما در هر پلانی که می‌گیریم به سینما فکر می‌کنیم و حضور متخصصان به این امر کمک می‌کند. هیچ وقت فکر نمی‌کردم در فیلم اول خود اینقدر ریسک پذیر باشم.

مهم‌ترین مساله این است که مخاطب به این فکر کند که آیا آرش می‌رود و یا می‌ماند. مهم‌ترین چالش این روزهای فیلمسازان چالش بازیگر است و ما نیز دچار این چالش بودیم. درباره بازیگران فیلم هم باید بگویم صابر ابر با آقای بابایی آشنا بود و وقتی یک بازیگر چهره انتخاب می‌کنید دیگر بازیگران حرفه‌ای نیز به تیم تولید اعتماد می‌کنند.

فیلم قابلیت تبدیل شدن به فیلم کوتاه را نداشته و به خوبی می‌توانست یک فیلم بلند سینمایی باشد. روز اول مراجعه به دفتر آقای بابایی، گفتم می‌خواهم تلاش کنم یک فیلم شریف تولید کنم. می‌خواستم کمی از جریان امروز سینمای ایران فاصله بگیرم.

جوایز و افتخارات فیلم بعد از رفتن

مراسم رده نامزد نتیجه
چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بهترین نقش مکمل زن پانته‌آ پناهی‌ها نامزدشده
چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بهترین فیلم اول رضا نجاتی نامزدشده


دانلود فیلم بعد از رفتن

دانلود فیلم بعد از رفتن هنوز امکان پذیر نیست زیرا از روز چهارشنبه 25 مرداد 1402 در سینماهای کشور اکران می‌شود و 6 ماه بعد از اکران، پخش و دانلود آن در شبکه نمایش خانگی امکان پذیر است.

تیزر فیلم بعد از رفتن

نقد فیلم بعد از رفتن

خبرگزاری تسنیم-امیرحسین مکاریانی: رضا نجاتی که با کارگردانی فیلم‌های کوتاه به سینمای حرفه‌ای ایران راه یافته بود و با فیلم ارفاق سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه جشنواره چهلم را به‌دست آورده بود، در این دوره جشنواره با فیلم بعد از رفتن به استقبال مخاطبان آمده است. فیلمی که روایتگر زندگی آرش (با بازی صابر ابر) است که بعد از اینکه همسرش او را ترک کرد از شهر و زادگاه خود (تهران) دور افتاد و با پسرش فرشاد در شهری دوردست (کیش) شروع به زندگی ‌کرد.

صابر ابر در این فیلم با تکرار نقش‌های مشابهی که تا به حال به دفعات در سینمای ایران بازی کرده است (که به‌نوعی شروع آن از درباره الی (اصغر فرهادی) است و در فیلم‌هایی همچون اینجا بدون من (بهرام توکلی)، انتهای خیابان هشتم (علیرضا امینی)، برف روی کاج‌ها (پیمان معادی) و ... تکرار شده است تلاش کرده است در راستای تشدید فضای سرد و غم‌باری که پس از رفتن مونا (با بازی سارا بهرامی) درگیر آن شده بود، به تحلیل دقیقی از این نقش برسد. اما مشکل اصلی بعد از رفتن در تلاش نافرجام نویسنده و کارگردان برای دراماتیزه کردن بیش‌ازحد رخداد پیش‌آمده برای تأثیرگذاری حداکثری بر مخاطب و ایجاد درگیری بیشتر تماشاگر با جهان شخصیت اصلی فیلم است.

در واقع تأکید اغراق‌آمیز بر احوالات زندگی آرش و نوع رویارویی و ارتباطی که او با پدر (با بازی بهرام شاه‌محمدلو)، مادر( با بازی احترام برومند) و برادر (با بازی یسنا میرطهماسب) دارد به شیوه‌ای ناکارآمد قصد دارد به عمق تنهایی و آسیب‌پذیر بودن آرش شدت بخشد و رویارویی او با محسن، فرانک، نادر و حتی محبوبه ( با بازی تحسین‌برانگیز پانته‌آ پناهی‌ها که از نکات مثبت فیلم است) هم با هدف تشریح بیشتر این میزان دوری او از انسان‌ها به واقع تصنعی و اغراق‌آمیز می‌آید.

از سویی دیگر، به دلیل کمبود مصالح روایی لازم در فیلمنامه، بدنه محتوایی فیلم چیزی فراتر از سیناپس اولیه فیلمنامه نمی‌رود از این رو ادامه تماشای فیلم برای مخاطب ملال‌آور می‌شود اما همچنان حس کنجکاوی برای مشاهده ادامه فیلم و دریافتن انتهای ماجرا بر‌انگیخته می‌ماند. بدیهی است که منظور نگارنده از طرح این موضوع، انتقاد به این شیوه فیلمسازی و نگاه به جهان شخصیت‌ها نیست و نمی‌توان منکر وقوع هم‌زمان این رخدادها و کنش‌ها برای یک شخص بود. به واقع اصلاح نگاه و تغییر زاویه دید در رخدادی همانند داستان فیلم مذکور می‌تواند در خروجی به فیلمی جذاب و تماشایی تبدیل شود همان‌گونه که در سینمای ایران و جهان در طول سال‌ها می‌توان نمونه‌های قابل‌توجهی از این آثار را نام برد. برای مثال در جشنواره فیلم گذشته، فیلم برف آخر (به کارگردانی امیرحسین عسگری و با بازی امین حیایی) یکی از نمونه‌های متأخر و تماشایی، با حال و هوا و اتمسفری مشابه این فیلم است.

در مجموع با تکیه بر توان پلان‌ها و سکانس‌های جذابی همانند آزادی پرندگان در قفس در سکانس حمام، برداشت پایانی فیلم و تردید میان رفتن و ماندن آرش در نمایی جذاب، سکانس فریبنده و چشم‌نواز سیرک که به‌خوبی به داستان کاوه (با بازی پوریا رحیمی سام) گره خورده است یا سکانس موتورسواری پدر و پسری آرش و میکاییل، نمی‌توان به خروجی موردنظر از سینمایی با زاویه دید و جهان‌بینی مورداشاره رسید.

خبرگزاری ایرنا-محمد قربانی:  فیلم ماجرای مردی (با بازی صابر ابر) است که با پسر نوجوانش در کیش زندگی می‌کند و پس از برگشتن همسر سابقش که او را ترک کرده، به تهران برمی‌گردد.

فیلمساز همه فیلم را می‌خواهد با ابهام پیش ببرد، در حالی که ابهام سینمایی بلد نیست و نمی‌داند که زمانی ابهام در یک فیلم برای تماشاگر مسئله می‌شود که اولا تماشاگر آن‌قدر درگیر ماجرا شده باشد که بخواهد این ابهام را برطرف کند؛ و ثانیا اطلاعات کافی از قصه و شخصیت‌ها در اختیار او قرار گرفته باشد که امکان حدس زدن به او بدهد.

علاوه بر قصه نداشته، شخصیت‌های فیلم هم رها شده‌اند. پس از برگشتن مرد و پسرش به خانه پدری، هیچ ارتباطی بین شخصیت‌ها ساخته نمی‌شود. دعوای مرد با پدرش بدون پرداخت باقی می‌ماند، رابطه مرد و برادرش ساخته نمی‌شود و مادر هم می‌تواند کاملا از فیلم حذف شود. فیلمساز به جای ساختن این شخصیت‌ها و روابطشان، فقط چسبیده به صابر ابر و مرتبا از او نماهای بسته می‌گیرد تا ما را به زور با او همراه کند؛ اتفاقی که با داستان و کنش شخصیت ممکن می‌شود نه با کلوزآپ‌های گاه و بی‌گاه.

ضمنا علی‌رغم کلوزهای بسیار زیاد از شخصیت اصلی، درونیات و ترس‌های او پرداخت درستی ندارند، نه پدری‌اش را می‌بینیم، نه عشقش به همسرش را و نه حتی فیلمساز برای فوبیای رانندگی‌ای که برای او می‌تراشد فکری کرده است. گفته می‌شود که او پس از تصادفی که منجر به مرگ همسرش شده، دیگر نمی‌تواند رانندگی کند که ناگهان بی هیچ توجیهی او را در پیست اتومبیل‌رانی در حال انجام حرکات نمایشی می‌بینیم.

پانته‌آ پناهی‌ها و سارا بهرامی هم دو شخصیت زائدند. پناهی‌ها زن جنوبی‌ای است که در ابتدای فیلم جا می‌ماند و فیلمساز انگار فراموشش می‌کند؛ بهرامی هم در انتها می‌آید تا با دیالوگ‌های طولانی‌اش، ابهامات فیلم را برطرف کند و یک بار کل داستان را به تماشاگر بگوید.

نکته دیگر فیلم شغل‌ها هستند، انگار فیلمساز در ایران زندگی نمی‌کند و هر چه شغل دیده، از فیلم‌های هالیوودی بوده است. یکی از شخصیت‌ها در سیرک کار می‌کند، دیگری راننده مسابقات اتومبیل‌رانی است و شخصیت اصلی هم به سبک «فورد علیه فراری» ماشین تعمیر می‌کند. یک حمامی هم داریم که موادمخدر می‌فروشد و حمام‌هایش را برای مصرف مواد در اختیار معتادها قرار می‌دهد.

در آخر می‌خواهم یک جمله از فیلمساز را تایید کنم. او گفته است که در این فیلم بهترین تهیه‌کننده دنیا را همراه خود داشته است. کاملا موافقم، تهیه‌کننده‌ای که پای چنین فیلم خالی و خواب‌آوری بایستد، بهترین تهیه‌کننده دنیاست، فقط نمی‌دانم اگر این فیلم با پول بیت‌المال ساخته نشده بود، باز هم نظر فیلمساز همین باقی می‌ماند یا نه.

عکس‌ ها و پوستر فیلم بعد از رفتن

پوستر فیلم بعد از رفتن 
پوستر فیلم بعد از رفتن 

 

فیلم بعد از رفتن 
صابر ابر بازیگر نقش آرش در فیلم بعد از رفتن 
فیلم بعد از رفتن 
بازیگران فیلم بعد از رفتن 
فیلم بعد از رفتن 
عکس های از فیلم بعد از رفتن 

 

پرسش های متداول

بازیگران فیلم بعد از رفتن چه کسانی هستند؟
بازیگران فیلم بعد از رفتن عبارتند از: صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی‌سام، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه‌محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو ااحمدی و حامی ترابی.
کارگردان فیلم بعد از رفتن کی است؟
رضا نجاتی، کارگردان فیلم بعد از رفتن است.
مدت زمان فیلم بعد از رفتن چقدر است؟
مدت زمان فیلم بعد از رفتن 90 دقیقه است.
فیلم بعد از رفتن در چه ژانری است؟
فیلم بعد از رفتن  در ژانر درام و اجتماعی است.



سخن آخر

بعد از رفتن فیلم سینمایی به کارگردانی رضا نجاتی در سال 1401 است که در آن ستارگانی چون صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی‌سام، پانته‌آ پناهی‌ها به ایفای نقش پرداختند. در مطالب دیگری به معرفی فیلم آخرین تولد یا سقوط کابل با بازی الناز شاکردوست و  فیلم داستان دست انداز؛ بازیگران، خلاصه داستان و دانلود فیلمپرداخته ایم که در صورت تمایل می‌توانید آنها را مطالعه کنید.اگر شما فیلم سینمایی  بعد از رفتن را تماشا کرده اید؛ می‌توانید نظر خود را درباره این فیلم سینمایی با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران مشترک شوید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد