hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > مد و زیبایی > آموزش کاشت ناخن به 2 روش با فیلم+حکم شرعی

آموزش کاشت ناخن به 2 روش با فیلم+حکم شرعی

در این مطلب به سوالاتی در مورد انواع کاشت ناخن، آموزش کاشت ناخن، حکم شرعی، روش پاک کردن و ... پاسخ داده ایم.

کاشت ناخن یک نوع آرایش و تزیین ناخن است که در آن به چند طریق نوعی از مواد، به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی فرد با ماندگاری طولانی چسبانده می‌شود. زیبایی دستان از دیرباز مورد توجه خانم ها و همواره با اقداماتی همچون مانیکور و همچنین استفاده از لاک های رنگارنگ آن ها را تزئین می کنند که البته معمولا دوام این لاک ها زیاد نیست. اما امروزه کمتر کسی است که اصطلاح کاشت ناخن را نشنیده باشد.


کاشت ناخن چیست؟

در کاشت ناخن با اضافه کردن مواد مختلف روی ناخن های طبیعی افراد، به آن قد، فرم و شکل جدید داده می شود که با دوام است و زیبایی دستان را دو چندان می کند. کاشت ناخن معمولا برای کسانی استفاده می شود که ناخنهای ضعیف و شکننده داشته و یا عادت به جویدن ناخن دارند. این کار به روش های مختلفی انجام می شود و روز به روز در حال پیشرفت و  تغییر است. در این مطلب به همه سوالات شما درباره کاشت ناخن پاسخ داده ایم که در ادامه می آید:


طرح کاشت ناخن آبی
طرح کاشت ناخن آبی جذاب

 

تفاوت مانیکور ناخن با کاشت ناخن چیست؟

مانیکور، یکی از خدمات منحصر به فرد زیبایی برای تضمین زیبایی دست و ناخن‌های شما است. در این پروسه، تکنسین ناخن، کار خود را با کوتاهی، سوهان کشی و فرم دهی ناخن‌هایتان شروع می‌کند. مانیکور را می توان به تنها استفاده کرد اما در کاشت ناخن حتما باید این کار انجام شود و در واقع مانیکور ناخن پیش در آمد و مرحله اول کاشت ناخن است.

 

تاریخچه کاشت ناخن

روشی که امروزه در کاشت ناخن مشاهده میکنیم اولین بار توسط یک دندانپزشک ابداع شد. درسال 1954 دندانپزشکی بهنام «فرد اسلاک» در محل کار خود یکی از ناخنهایش را شکست و برای ترمیم آن مجبور شد از موادی که برای بازسازی و تقویت دندانها استفاده میشد، اولین ناخن مصنوعی را اختراع کند.

تفاوت کاشت ناخن با ناخن مصنوعی

 در کاشت ناخن با استفاده از پودر یا ژل مخصوصی، پس از آماده سازی سطح ناخن ها، به ایجاد یک فرم خاص روی ناخن ها پرداخته و ارتفاع آن را به صورت دلخواهد ایجاد می کنیم که اگر این کار به طور کامل و اصولی و با استفاده از مواد با کیفیت انجام شود، بیش از 3 هفته دوام خواهد داشت. اما ناخن مصنوعی یک فرم از قبل تعیین شده است مه با استفاده از چسب ناخن روی ناخن ها چسبانده می شود و نه تنها ظرافت کاشت ناخن را ندارد بلکه دوام آن معمولا کمتر از یک است

انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن به طور کلی به دو روش کاشت ناخن با پودر و کاشت ناخن با ژل انجام می شود. در هر کدام از این روش ها مواد مورد استفاده و وسایلی که به کار می رود متفاوت اند که در ادامه به آن می پردازیم.

 کاشت ناخن با پودر

در این روش که از معروف ترین انواع کاشت ناخن است، به وسیله پودر اکریلیک (با رنگهای تعریف شده) و لیکوئید به ساخت لایه ای محکم از ترکیب این دو ماده پرداخته شده و به وسیله پرایمر در زیر سازی ناخن و سوهان کشی های مختلف در سطح کاشته شده می توان استحکام و همچنین فرم زیبای ناخن ها را تضمین نمود. کاشت ناخن پودری از پرکاربردترین و با دوام ترین انواع کاشت ناخن بوده و استحکام بالایی در اثر ضربات از خود نشان می دهد. مدرن ترین شیوه کاشت ناخن پودری، گریم ناخن می باشد که صدف ناخن را کشیده تر و خط لبخند را در ظاهر ناخن ها زیباتر می نماید.

 آموزش کاشت ناخن با پودر

 

 

کاشت ناخن با ژل

در کاشت ناخن با ژل، با استفاده از سه لایه ژل به نام های بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین به ساخت لایه ای شیشه ای و محکم در سطح ناخن ها اقدام می شود. پس از هربار ژل زدن بر سطح ناخن ها باید دست را در دستگاهی به نام UV قرار داد و در انتها به وسیله ماده کلینز، حالت چسبندگی آن را از بین برد. دوام این نوع از انواع کاشت ناخن در حدود دو هفته بوده و انجام آن در مناطقی با رطوبت بالا توصیه نمی شود.

آموزش کاشت ناخن با ژل

 


کدام روش کاشت ناخن بهتر است؟

 اگر شما در آب و هوای مرطوب و شرجی زندگی می‌کنید، ناخنی ظریف و براق می‌خواهید، از حساسیت یا ناراحتی تنفسی (آسم) رنج می‌برید و اگر بدون استفاده از دستکش شستشو زیادی در روز انجام می‌دهید، می‌توانید بدون هیچ ضرری از کاشت ژل استفاده کنید.
هر چند که باید این نکته را ذکر کنیم که توانایی‌های یک ناخن کار حرفه‌ای و موادی که برای کاشت ناخن با استفاده ژل استفاده می‌کند می‌تواند کاشت ژل  را ماندگارتر کند جدا از اینکه آب و هوای محیط زندگی شما خشک باشد یا مرطوب. با این حال کاشت ناخن با ژل با اولویت اینکه ماندگاری بالایی داشته باشد، انتخاب خوبی برای خانم‌هایی که در مناطقی با آب و هوای خشک زندگی می‌کنند نیست.

کاشت ناخن با پودر در واقع کاشت مادر محسوب می شود و برای ناخن هایی که فرم بلندتری دارند مناسب تر است چون دوام بیشتری نسبت به کاشت ناخن با ژل دارد. اما هر دوی این روش ها اگر به طور صحیح و اصولی انجام شود حدودا یک ماه دوام دارد.

ترمیم کاشت ناخن چیست؟

پس از کاشت ناخن در هر دو روش کاشت ناخن با پودر و کاشت ناخن با ژل، ناخن افراد رشد می کند و معمولا پس از 3 الی 4 هفته باید به ترمیم آن پرداخت. در ترمیم ناخن های کاشت شده ابتدا قد ناخن را کوتاه کرده و به آن فرم دلخواه داده می شود. سپس با انجام زیر سازی در محل ناخن تازه روییده، از مواد جدید استفاده می شود. در نهایت با سوهان کشی مواد کاشت روی ناخن ها  یک دست کردن آن، عمل ترمیم ناخن ها پایان یافته و می توان لاک ساده یا ژله ای روی آن استفاده کرد.

 ژلیش ناخن چیست؟+فیلم 

 ژلیش یا لاک موقت نوعی لاک است که مایع ژل مانندی به نام اکریلیک ترکیب شده است و دوام بسیار بالایی نسبت به لاک‌های معمولی دارد. با ژلیش کردن ناخن‌ها لاک ناخن شما ثابت باقی می‌ماند و دیگر دچار پریدگی یا مات شدن نمی‌شود. به طور معمول این روش در سه مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول ژل پایه زده می‌شود، سپس ژل رنگ و در آخر تاپ ژل را بر روی ناخن زده تا کاملا طبیعی بر روی ناخن‌ها جلوه کند. ژلیش را معمولا روی ناخن کاشته شده استفاده می کنند.


 


تفاوت ژلیش با کاشت ناخن

بسیاری از افراد روش ژلیش را با کاشت ناخن اشتباه می‌گیرند در صورتی که کاملا متفاوت است و در روش ژلیش ناخن تنها سه لایه ژل بر روی ناخن طبیعی شما زده می‌شود که شبیه به لاک است و هیچ آسیبی به سطح ناخن شما وارد نمی‌کند و می توان آن را به تنهایی و بدون کاشت استفاده کرد.

در روش کاشت ناخن از انواع پودرهای فشرده برای ضخیم کردن و برجسته کردن سطح ناخن استفاده می‌کنند تا ظاهر و طول ناخن را کشیده‌تر نشان دهند و در ادامه معمولا از ژلیش به دلیل دوام آن استفاده می شود.

 

چرا ناخن کاشته شده ترک می خورد؟

  • در روش کاشت ناخن با ژل، معمولا ناخن کاشته شده در مکان‌های خشک ترک می‌خورند.
  • در روش کاشت ناخن با پودر  اگر کمتر از حد معمول از مواد استفاده شده باشد امکان ترک خوردن وجود دارد.
  • سوهان‌کشی بیش از حد یکی از عوامل است که موجب ترک خوردن ناخن‌ها می‌شود.
  • ممکن است به مرور زمان مواد مورد استفاده نازک شوند که این مورد هم می‌تواند ناشی از مرغوب نبودن مواد پودر مورد استفاده باشد و یا قلموی‌ کار خوب به لیکویید آغشته نشده که در نهایت پودر به خوبی خیس شده و جذب صدف شود.

قارچ ناخن چیست؟

در برخی خانم ها به دنبال کاشت، ناخن زرد، قهوه ای و بعد سبز می شود. دلیل این مساله رشد و تکثیر قارچ های میکروسکوپی است. عفونت قارچی ناخن به شدت واگیردار است و از یک نقطه از بدن به سرعت منتقل می شود و می تواند پوست مو را هم درگیر کند. درمان عفونت قارچی سخت و طولانی مدت است و معمولا به دنبال کاشت غیر اصولی که باعث جدا شدن مواد کاشت از سطح ناخن می شود و اصطلاحا به آن هواگرفتگی می گویند، ایجاد می شود. در هر بار ترمیم کاشت ناخن می توان این هواگرفتگی ها را اصطلاح کرد اما اگر این اتفاق تکرار می شود به دو علت بی کیفیت بودن نوع کاشت یا عدم سازگاری مواد کاشت با ناخن فرد بوده است. البته ضربه خوردن شدید یا خم شدن ناخن های بلند نیز می تواند باعث هواگرفتگی شود. به هر حال این امر باعث ایجاد رطوبت و در ادامه تولید قارچ در محل هوا گرفتگی بین مواد کاشت و ناخن می شود.

 

ناخن های دچار قارچ
Caption

 

5 نکته ضروری بعد از کاشت ناخن

  1.  با اجسام آلوده تماس نداشته باشید.
  2. مراقبت کنید تا به ناخن‌های‌تان ضربه‌ای وارد نشود.
  3. در کارهای روزمره هنگام استفاده از مواد شوینده و آب تا حد امکان از دستکش استفاده کنید.
  4. از کار با مواد شیمیایی و حلال بدون دستکش خودداری کنید.
  5. حضور در آب استخر و حوضچه‌های عمومی می‌تواند باعث تشدید امکان بروز بیماری‌های قارچی در ناحیه ناخن‌های کاشته شده شود.

 

چگونه کاشت ناخن را پاک کنیم؟

اقدام به کاشت ناخن برای برخی افراد به دلیل علاقه به تنوع و صرفا یک بار تجربه کردن آن است. برخی هم به دلیل هزینه این کار که باید در هر ماه پرداخته شود یا اینکه وقت کافی برای مراجعه به آرایشگاه ندارند یا به  هر دلیل دیگری، پس از مدتی از آن خسته می شوند. اما پاک کردن مواد کاشت از روی ناخن ها به سادگی امکان پذیر نیست و بهتر است توسط خود ناخن کار و با استفاده از دستگاه سوهان برقی، مواد کاشت از روی ناخن ها تراشیده شود. البته می توان این کار را در منزل نیز انجام داد یا با کوتاه کردن مرتبط ناخن ها، هربار بخشی از آن را کوتاه کرد تا زمانی که مواد کاشت کاملا از سطح ناخن خارج شود. با این وجود ناخن هایی که زیر مواد کاشت قرار داشته اند تا مدتی ضعیف و نازک هستند و باید صبوری کرد تا ناخن ها رشد کرده و مجددا به دوام قبلی برسند.

 

پاک کردن مواد کاشت ناخن در منزل در 5 مرحله

ساده ترین و در دسترس ترین ماده برای برداشتن کاشت ناخن استون 100 درصد است. اما مواد دیگری هم برای این کار در بازار موجود است. علاوه بر استون به سوهان ناخن و بافر و پولیش نیز احتیاج داریم.

  1.  ابتدا در ظرف مانیکور یا هر ظرف دیگری که بتوانید دستتان را در آن قرار دهید مقداری استون بریزید. دستتان را طوریکه تمام ناخنهایتان در ظرف قرار گیرد، داخل ظرف قرار داده و 6 تا 7 دقیقه نگه دارید.
  2. سپس دستتان را بیرون آورده و با کلینکس روی ناخنتان را تمیز کنید و دوباره دستتان را درون استون قرار دهید.
  3. این کار را تا چندین مرحله انجام دهید تا زمانیکه بیشتر مواد کاشت از روی ناخنتان پاک شود.
  4.  زمانیکه یک لایه نازک از مواد روی ناخن باقی ماند با استفاده از سوهان بقیه مواد را هم از بین ببرید و با بافر سطح ناخنتان را بکشید و با پولیش ناخن را برق بیاندازید.
  5. فراموش نکنید در پایان از تقویت کننده برای ناخنهایتان استفاده کنید.

 

حکم شرعی کاشت ناخن چیست؟ 

آیا کاشت ناخن حرام است؟ بر طبق نظر اکثر فقها و مراجع دینی، کاشت ناخن در ذات دارای مشکل شرعی نیست. البته شرایط خاصی برای استفاده از این خدمت آرایشی وجود دارد. اغلب علما بر این باورند که کاشت ناخن در کل ایرادی ندارد (البته آن را توصیه نمیکنند). اما ناخن یا هر جسم خارجی که بر روی اعضای بدن قرار بگیرد و مانع رسیدن آب به بدن شود، باید در هنگام وضو یا غسل، از بدن جدا شود. از این رو بانوان مکلفاند برای گرفتن وضو پیش از نماز یا برای انجام غسل، ناخن مصنوعی یا پوشش ناخن را جداسازی کنند. در ادامه با جزئیات بیشتر و دقیقتر، به نظر مراجع در این باره میپردازیم.

نظر مراجع درباره کاشت ناخن 

نظر آیهالله خامنهای (مدظله العالی) درباره کاشت ناخن

کاشت ناخن فى النفسه اشکال ندارد و با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود. در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع (ولو با صرف هزینه ممکن) برطرف گردد و چنانچه میداند امکان برطرفکردن آن نیست و یا رفع آن با مشقت غیر قابل تحمل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد، سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسلهاى بعدى را باید بهصورت جبیره انجام دهد (یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید). اما در صورتى که امکان برطرف کردن آن (ولو در روزهای بعد) باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود.

 

نظر آیهالله العظمی بهجت راجع به کاشت ناخن

شخصى که اصلا ناخن ندارد و مىخواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمىشود، چون رشد و نمو ندارد و از اول این کاشتن جایز نیست، چون اضطرار ندارد. در وضو و غسل اشکال پیدا مىشود و در داخل وقت نماز، ضایع نمودن امر واجب محسوب مىشود و قبل از وقت نماز هم خلاف احتیاط است. ولى اگر این کار را کرد و هنگام وضو یا غسل امکان بیرون آوردن آن نبود، باید در مسح و غسل عمل به جبیره کند.

 

نظر آیهالله صافی گلپایگانی درباره وضو و غسل با ناخن مصنوعی

کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند، اشکال دارد. ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطا تیمم هم کند.

 

نظر آیهالله العظمی وحید خراسانی درباره کاشت ناخن

کاشت ناخن جایز نیست و حرام است و اگر کسی اقدام به چنین کاری کرد، باید ناخنها را بکند. ولی اگر کنده نشد، باید وضو و غسل را به صورت جبیره انجام دهد و سپس احتیاطا تیمم هم انجام دهد و پس از کنده شدن و رفع ناخنهای کاشته شده، باید نمازهایی را که قبلا با داشتن آن ناخنها بهجا آورده اعاده کند.

 

نظر آیهالله العظمی مکارم شیرازی درباره کاشت ناخن

ایشان درباره کاشت ناخن چنین فرمودند که کاشت ناخن حرام است، مگر اینکه ضرورت داشته باشد و در صورت ضرورت وجود ناخن مذکور در حکم جبیره خواهد بود و باید وضو و غسل جبیره انجام شود.


پرسش های متداول




سخن آخر


هدف بیشتر خانم هایی که کاشت ناخن انجام می دهند، زیباتر شدن دستانشان است، اما واقعیت این است که به دنبال کاشت ناخن سطح ناخن به تدریج نازک می شود و به محض برداشتن ناخن مصنوعی گاهی ناخن به قدری آسیب دیده که حداقل 4 ماه طول می کشد تا به حالت طبیعی برگردد. برخی خانم ها تحمل گذر این زمان را ندارند و ناخن هایشان در مقایسه با قبل بدتر شده بنابراین دوباره چرخه معیوب کاشت ناخن را انجام می دهند؛ کاری که به شدت می تواند به سلامت عمومی فرد لطمه بزند. اگر با وجود تمام مشکلاتی که ذکر شد همچنان مایل هستید کاشت ناخن انجام دهید حتما برای این کار به آرایشگاه و افراد مجرب مراجعه کنید و به این موضوع توجه داشته باشید که ناخن کار حتما از مایع ضدقارچ و مواد مرغوب استفاده کند.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد