hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ۴۳ درصد پست‌های اردبیل بلاتصدی است

۴۳ درصد پست‌های اردبیل بلاتصدی است

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۴۳ درصد پست‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بلاتصدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور شامگاه پنجشنبه در نشست فعالان محیط زیست اردبیل با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش بر این است تا در عمل اقدامات مؤثر و راهگشا در حوزه محیط زیست و رعایت قوانین و مقررات انجام شود تا کمترین تخطی را در ابعاد مختلف شاهد باشیم.

وی به مرزی بودن این استان و شرایط حساس در صیانت از مواهب خدادادی را یادآور شد و تصریح کرد: ۵۷ درصد پست سازمانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تصدی بوده و تنها ۴۳ درصد بلاتصدی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ضرورت جذب و استخدام نیرو را در این اداره کل یادآور شد و گفت: تا آخر شهریورماه امسال ۲ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ساختمان و پاسگاه محیط‌بانی هزینه شده و بالغ بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز جذب اعتبارات ملی، استانی و تملک دارایی را در سال مالی گذشته شاهد بودیم.

قاسم‌پور به خرید ۱۱ دستگاه رایانه و یک دستگاه خودروی سواری اشاره کرد و افزود: در حوزه مدیریت سبز و کاهش مصرف انرژی نیز در این اداره کل اقدامات مناسب انجام شده است.

وی به وجود چهار منطقه حفاظتی و ۲ اثر طبیعی و ملی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰ درصد مساحت استان شامل ۱۷۴ هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظتی در نظر گرفته شده که اخیراً دربند مشکول نیز در این محدوده قرار گرفته است.

قاسم‌پور مساحت ۲۹۲ هزار هکتاری شکار ممنوع را در استان در قالب محدوده ۱۷ درصدی مساحت استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: طرح جامع پنج منطقه حفاظتی استان به غیر از انزان در حال اجرا است تا مدیریت مناسبی را در این مناطق شاهد باشیم.

وی از ارزش‌گذاری اقتصادی تمام مناطق حفاظتی استان خبر داد و اضافه کرد: ۲ منطقه شکار ممنوع استان نیز به مناطق هوشمند مجهز شدند که در آنها شاهد حفاظت و بقای حیات وحش بی‌نظیر هستیم.

قاسم‌پور به فعالیت ۵۲ تالاب اشاره کرد و گفت: از این تعداد پنج تالاب زیستگاه پرندگان مهاجر است که ما سعی می‌کنیم بهترین شرایط زیست زمستانی را در میل مغان و مناطق شمالی استان اردبیل برای این پرندگان مهیا کنیم.

وی ضرورت ثبت تالاب میل مغان را در کنوانسیون رامسر یادآور شد و بیان کرد: طرح احیا و نقشه راه دریاچه نئور تهیه شده و با تخصیص اعتبارات سالانه فعالیت‌های خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

قاسم‌پور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حفاظت از گونه‌های در حال انقراض و حفظ حیات وحش برنامه‌های عملیاتی در حال انجام است و ما با شناسایی گونه‌های نادر خرس قهوه‌ای، گاز پیشانی سفید و گونه پلنگ ایرانی سعی داریم تا نگهداری از این گونه‌ها را انجام دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تولید فیلم و تصویربرداری پلنگ ایرانی به روش دوربین تله‌ای خبر داد و تصریح کرد: هفت مورد سرشماری پستانداران انجام شده و امسال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای دیجیتالی کردن بی‌سیم حفاظتی در استان هزینه شده است.

منبع: mehrnews-5668275

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد