hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آیا دولت برای وعده هایش «روزشمار» تعیین خواهد کرد؟

آیا دولت برای وعده هایش «روزشمار» تعیین خواهد کرد؟

با وجود توصیه رهبرانقلاب به دولت سیزدهم، تاکنون برای بیش از ٩٠٠ مصوبه و ۵ هزار طرح عمرانی سفرهای استانی که اکنون متوقف شده، روزشمار و تقویم اجرایی مشخص نشده است.خبرآنلاین در گزارشی دلایل این موضوع را بررسی کرده است.

گروه سیاسی: در حالی که بیش از یکسال ونیم از جلسه تنفیض رئیس جمهور در حسینیه امام خمینی(ره) می گذرد،دولت سیزدهم علیرغم توصیه رهبرانقلاب برای تعیین روزشمار درباره وعده های داده شده، اقدام موثری انجام نداده است.به گفته معاون وقت رئیس جمهور، بیش از ۹۰۰ مصوبه در دور اول سفرهای استانی تصویب شده و ۵هزار طرح عمرانی قرار است در دولت سیزدهم به انجام برسد اما با آغاز اعتراضات بعد از فوت مهسا امینی، رئیسی ترجیح داده سفرهای استانی را متوقف و سفرهای خارجی را پیگیری کند.

خبرآنلاین این موضوع را در گزارشی با عنوان «دور دوم سفرهای استانی رئیسی زیر سایه اعتراضات خیابانی» بررسی کرده که می توانید

آیا دولت برای وعده هایش «روزشمار» تعیین خواهد کرد؟

استقبال رسانه های دولتی از سفرهای خارجی رئیس جمهور در حالی صورت می گیرد که هدفگذاری برای این سفرها به رفع تحریم ها و حتی جلوگیری از تحریم های مضاعف منتهی نشده است. از سوی دیگر با گذشت بیش از ۴۰ روز از اعتراضات سراسری بعد از فوت مهسا امینی، رئیس جمهور دور دوم سفرهای استانی را آغاز نکرده است. چه آنکه تحلیل گران سیاسی معتقدند رئیس جمهور به مثابه «نماد اراده عمومی ملت»، می تواند عاملی وحدت بخش بین بخش های مختلف جامعه قرار گرفته و شنونده صدای مردم باشد.

از این رو فاصله گرفتن رئیسی از جمعیت ها و مردم و غیبت در عرصه عمومی در شرایطی که برخی پروژه های افتتاح شده در دور نخست سفرهای استانی نیز با موانع جدی مواجه شده است، به عاملی برای تضعیف اعتمادعمومی تبدیل شده است.

پروژه های آب رسانی در همدان و خوزستان، مهمترین اقدامات دولت سیزدهم هستند که اکنون به موانع سیاستی و هماهنگی های بین استانی مواجه شده است.

رئیسی در سخنرانی بین مردم خوزستان گفته بود برای حل مشکلات مردم خوزستان «لازم باشد هر ماه به خوزستان سفر می‌کنم».در عین حال تصاویری از آب گل آلود در صفحات شخصی مردم در شبکه های اجتماعی منتشر شده که مردم از نبود آب و بی کیفیتی آن گلایه کرده و از عدم مدیریت و هم چنین ضعف در اطلاع رسانی که شرایط سختی را در این دو سه رو برای مردم اهواز ایجاد کرد، انتقاد می کنند.

همچنین در حالی که مرداد ماه امسال، ابراهیم رئیسی در پایان سی‌امین سفرهای استانی گفته بود «عقب‌ماندگی‌های ۱۷ ساله طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان با تلاش شبانه‌روزی در ماه‌های اخیر جبران شده است» اما حمیدرضا حاج بابایی نماینده همدان، با اشاره به اینکه ۵٢ کیلومتر لوله‌کشی طرح آبرسانی که به سمت کردستان می‌رود مشکل امنیتی دارد،گفته بود «یک سال است که از دولت خواستیم به کردستان امتیازی بدهد که تاکنون نتوانسته این مشکل را برطرف کند.»

تجربه سفرهای استانی رئیسی نشان داده در شرایط فعلی کشور که بازگشت اعتماد و سرمایه اجتماعی به دولت ضروری است، حضور او بین مردم خواهد توانست، وحدت ملی را تقویت کند. این در حالی است که دولت بعد از دور نخست سفرهای استانی با وعده هایی بدون روزشمار یا تقویم اجرایی مواجه است که عجله و صدور دستورات شتاب زده برای اتمام طرح ها، نتایج اجرای آن ها را با مشکل رو به رو کرده است.

موضوعی که رئیسی را در میان معادله کارآمدی و بازگشت اعتمادعمومی قرار می دهد.

خبرآنلاین اینجا کلیک کنید

منبع: khabaronline-1696459

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد