hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تولید بیش از ۹ میلیون عدد دارو در ۱۲ روز توسط هلال احمر

تولید بیش از ۹ میلیون عدد دارو در ۱۲ روز توسط هلال احمر

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به این که هلال احمر با تمام توان در زمینه تامین دارو فعال است، از تولید بیش از ۹ میلیون عدد دارو در ۱۲ روز ابتدایی آبان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر درباره تولیدات دارویی در این مجموعه گفت: شرکت داروسازی سها در ۱۲ روز ابتدایی آبان ماه سال جاری بالغ بر ۹۰ هزار عدد قرص استامینوفن، یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ عدد کاپتوپریل و یک میلیون و ۵۰۱ هزار قرص کتوتیفن تولید کرده و توانسته قسمت مهمی از نیاز جامعه درمانی کشور را برطرف کند.

وی افزود: علاوه بر این در همین بازه زمانی یک میلیون و ۶۳۱ هزار عدد کپسول آسیفن، یک میلیون و ۴۹۲ هزار عدد کپسول امپرازول و بالغ بر ۴۵۲ هزار عدد ایبوپروفن در شرکت داروسازی سها تولید شده است.

عسکری ادامه داد: هلال احمر تلاش می‌کند تا با شناخت نیاز جامعه در مسیر تولید هدفمند دارو قرار گیرد و یاری رسان سیستم بهداشت و درمان کشور باشد و بر همین اساس شربت مگنی میلک به تعداد ۱۳۰ هزار عدد، قرص فینوپروست به تعداد ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار عدد و قرص فیناگرو به تعداد ۴۶۳ هزار عدد تولید شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در مجموع در ۱۲ روز ابتدایی آبان ماه در شرکت داروسازی سها هلال بالغ بر ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد دارو تولید

منبع: mehrnews-5626556

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد