hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > طریقه خواندن نماز حضرت محمد برای حاجت و ازدواج

طریقه خواندن نماز حضرت محمد برای حاجت و ازدواج

نماز حضرت رسول (ص) ۲ رکعت است. در ادامه نحوه خواندن نماز برای رفع حاجت و ازدواج به همراه صوت و متن دعا، فضیلت و شیوه خواندن نماز حضرت را مشاهده می کنید.

 نماز حضرت محمد (ص)، دو رکعتی است و کسی که این نماز را بخواند گناهانش آمرزیده ، حاجتش برآورده و دچار هیچ بلایی نمی‌شود. در ادامه طریقه خواندن نماز حضرت محمد را مشاهده می کنید.

اهمیت نماز

نماز حضرت محمد(ص) 

نماز حضرت محمد در مفاتیح‌الجنان این چنین آمده است، سید بن طاووس از امام رضا (ع) روایت کرده است که شخصی از ایشان درباره نماز جعفر طیار سؤال کرد. امام رضا (ع) فرمود: تو چرا از نماز حضرت رسول (ص) غافل هستی؟ شاید پیامبر (ص) نماز جعفر را بجا نیاورده باشد و شاید جعفر نماز رسول خدا (ص) را خوانده باشد. آن شخص از امام رضا (ع) درخواست کرد تا نماز حضرت رسول (ص) را به او یاد بدهد.

طریقه خواندن نماز حضرت محمد برای رفع حاجت و ازدواج

نماز حضرت رسول (ص) ۲ رکعت است.
در هر یک از رکعت‌ها بعد از سوره حمد ۱۵ مرتبه سوره قدر خوانده می‌شود.
همچنین در رکوع، قیام پس از رکوع، سجده اول، بعد از سجده اول، سجده دوم و پس از سجده دوم هم هر کدام ۱۵ بار سوره قدر خوانده می‌شود (یعنی در هر رکعت باید ۱۰۵ بار سوره قدر را خوانده شود).
سپس به تشهد رفته و سلام نماز داده می‌شود.
چون نماز را به پایان بری بین تو و خداوند گناهی نمی‌ماند جز آنکه آمرزیده شود و هر حاجتی که از حق‌تعالی بخواهی روا خواهد شد و پس‌ازآن این دعا را می‌خوانی:

لَا إِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ رَبُّنا وَرَبُّ آبائِنَا الْأَوَّلِينَ، لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ إِلٰهاً واحِداً وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ، لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ لَانَعْبُدُ إِلّا إِيَّاهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ، لَا إِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ، أَنْجَزَ وَعْدَهُ، وَنَصَرَ عَبْدَهُ، وَأَعَزَّ جُنْدَهُ، وَهَزَمَ الْأَحْزَابَ وَحْدَهُ، فَلَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ، وَهُوَ عَلىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ، اللّٰهُمَّ أَنْتَ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَنْ فِيهِنَّ فَلَكَ الْحَمْدُ، وَأَنْتَ قَيَّامُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَنْ فِيهِنَّ فَلَكَ الْحَمْدُ؛ وَأَنْتَ الْحَقُّ، وَ وَعْدُكَ الْحَقُّ، وَقَوْلُكَ حَقٌّ، وَ إِنْجَازُكَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةُ حَقٌّ، وَالنَّارُ حَقٌّ، اللّٰهُمَّ لَكَ أَسْلَمْتُ، وَبِكَ آمَنْتُ، وَعَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ، وَبِكَ خَاصَمْتُ، وَ إِلَيْكَ حَاكَمْتُ، يَا رَبِّ يَا رَبِّ يَا رَبِّ اغْفِرْ لِى مَا قَدَّمْتُ وَأَخَّرْتُ، وَأَسْرَرْتُ وَأَعْلَنْتُ، أَنْتَ إِلٰهِى لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْ لِى وَارْحَمْنِى وَتُبْ عَلَىَّ إِنَّكَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ.

صوت دعای نماز حضرت محمد

 
شایسته‌ی پرستشی جز خدا نیست، پروردگار ما و پروردگار پدران نخستین ما، شایسته پرستشی جز خدا نیست، پرستیده شدۀ یکتا و ما فقط تسلیم او هستیم؛ شایسته پرستشی جز خدا نیست، جز او را نمی‌پرستیم و دینمان را برای او خالص می‌کنیم، گرچه مشرکان را خوش نیاید، معبودی جز خدا نیست، یکتا، یگانه و بی‌همتاست، به وعده خویش وفا کرد و بنده خود را یاری داد و سپاهش را نیرومند ساخت و به‌تنهایی همه دشمنان را فراری و تارومار ساخت، فرمانروایی و ستایش تنها شایسته اوست و او بر هر کاری تواناست، خدایا تویی! نور آسمان‌ها و زمین و هر که در آن‌هاست، پس ستایش تنها برای توست و تویی برپادارنده آسمان‌ها و زمین و هرکه در آن‌هاست، پس ستایش تنها برای تو است؛و تو حقی و وعده‌ات حق و گفتارت حق و عملت حق و بهشتت حق و دوزخت حق است؛ خدایا تنها تسلیم توام و به تو ایمان آوردم و بر تو توکّل کردم و به خاطر تو (با بدان) دشمنی کردم و تنها به‌سوی تو دادخواهی نمودم؛ پروردگارا، پروردگارا، پروردگارا! ببخش گناهانی را که پیش از این مرتکب شده‌ام و پس از این مرتکب می‌شوم و آنچه پنهان و آشکار انجام داده‌ام، همه را، خدای من! شایسته پرستشی جز تو نیست؛ درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد! و مرا بیامرز و به من رحمت آر و توبه‌ام را بپذیر، همانا تنها تویی بسیار توبه پذیر مهربان.

نماز حضرت رسول در روز جمعه

علامه مجلسی درباره نمازی که شرح آن را در بالا گفتیم آورده است: این نماز از نماز‌های مشهور است و سنی و شیعه آن را در کتاب‌های خود روایت کرده‌اند و بعضی این نماز را از نماز‌های روز جمعه دانسته‌اند، ولی از روایت این نکته به دست نمی‌آید و ظاهراً در روز‌های دیگر هم می‌شود این نماز را خواند.
 

نماز حضرت رسول در روز پنجشنبه

نماز حضرت رسول در روز پنجشنبه دو رکعتی است که  ایشان درباره آن فرمود، هر کس این نماز را بخواند و در آخر نماز در حالی که به سجده رفته حاجتش را از خدا بخواهد خداوند حاجتش را برآورده خواهد کرد حتی اگر جابجا شدن کوه‌ها یا نزول باران باشد.

فضیلت نماز حضرت محمد در روز پنجشنبه

پیامبر (ص) درباره فضیلت این نماز فرمود: هر کس این نماز را بخواند و چیزی از خدا نخواهد رواست که خداوند بر او غضب کند.

طریقه خواندن نماز حضرت رسول در روز پنجشنبه

طریقه خواندن نماز حضرت رسول در روز پنجشنبه به این شیوه است که نماز دورکعتی می باشد و باید بدون وقفه و پست سرهم خوانده شود.
رکعت اول از دورکعتی اول: بعد از سوره حمد ۱۱ بار سوره توحید خوانده می‌شود.
رکعت دوم از دورکعتی اول: بعد از سوره حمد ۲۱ بار سوره توحید خوانده می‌شود.
رکعت اول از دورکعتی دوم: بعد از سوره حمد ۳۱ بار سوره توحید خوانده می‌شود.
رکعت دوم از دورکعتی دوم: بعد از سوره حمد ۴۱ بار سوره توحید خوانده می‌شود.
وقتی که سلام نماز را دادید در حالت نشسته ۵۱ بار سوره توحید را بخوانید و ۵۱ بار هم صلوات بفرستید.
سپس به سجده رفته و ۱۰۰ بار ذکر «یا الله» را بگویید و در همان حالت سجده حاجت خودتان را از خدا بخواهید.

فضیلت نماز رسول الله

هر کسی که این نماز را بخواند پس از تمام شدن نمازش بین او و خدا گناهی باقی نمی‌ماند مگر این که آمرزیده شده باشد و هر حاجتی که از خدا بخواهد روا می‌شود.

خواص نماز حضرت رسول (ص)

سید بن طاووس در کتاب «جمال الاسبوع» آورده است: هر کس نماز حضرت رسول (ص) را بخواند هرگز پریشانی و دیوانگی و بلایی به او نمی‌رسد.

مکان‌های نماز حضرت رسول در مسجدالحرام

اگر به سفر حج مشرف شدید می‌توانید نماز حضرت رسول (ص) را در مکان‌های زیر بخوانید:
  • روبروی حجرالأسود
  • پای آستان کعبه
  • نزدیک رکن شامی از سمت حطیم
  • بین رکن یمانی و حجرالأسود
  • پشت مقام ابراهیم (ع) و جلوی مقام ابراهیم (ع)
  • داخل حطیم زیر میزاب رحمت



امتیاز: 3.5 (از 2 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد