hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آلمان: به اوکراین تانک نمی‌دهیم

آلمان: به اوکراین تانک نمی‌دهیم

صدر اعظم آلمان گفت که این کشور قصد ندارد به اوکراین تانک ارسال کند چون این اقدام به تشدید درگیری‌ها منتهی خواهد شد.

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان گفت که برلین قصد ندارد به اوکراین تانک ارسال کند چون این اقدام، گامی خطرناک بوده که به تشدید درگیری‌ها در اوکراین منتهی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: «آلمان کارهای زیادی برای اوکراین انجام داده و به حمایت از نظام کی‌یف ادامه خواهد داد اما هیچ گونه گام یکجانبه‌ای بدون موافقت همپیمانان ناتو اتخاذ نخواهد کرد».

وزیر دفاع آلمان نیز پیشتر گفته بود که آلمان در ارسال تانک‌های «لئوپارد 2» به اوکراین عجله نخواهد کرد.

پیش از این نیز نشریه بلومبرگ آمریکایی نوشته بود که کشورهای غربی به توافق اعلام نشده‌ای درباره عدم ارسال تانک به کی‌یف دست یافته‌اند و این بدان معناست که آلمان نمی‌خواهد متهم به تشدید تنش‌ها در اوکراین شود.

چند روز پیش «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان در سخنانی گفت که این کشور بزودی چهار عرابه توپ هویتزر ۲۰۰۰ در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد.

او مدعی شد که این توپ‌ها با برد ۴۰ کیلومتری تاکنون نقش خوبی در میدان نبرد ایفا کرده‌اند و ارتش اوکراین پیش از این ۱۰ عرابه از این توپ را از آلمان دریافت کرده بود. چند عرابه نیز ارتش هلند در اختیار اوکراینی‌ها قرار داده است.

خانم لامبرشت همچنین گفت که آلمان تمایل دارد به حمایت از اوکراین در مقابل روسیه ادامه دهد. او از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین با عنوان «حمله وحشیانه» یاد کرد و جنگ علیه روسیه را «شجاعانه» دانست.

توپ «PzH2000» به مقدار ۵۵.۸ تُن وزن دارد که در حالت بارگذاری ۶۱.۵ تن می‌شود. طول آن ۱۱.۷ متر و پنج نفر نیز خدمه دارد و حداکثر سرعت آن به ۶۷ کیلوکمتر بر ساعت می‌رسد.

310310

منبع: khabaronline-1677616

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد