hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > انتقاد تند وزیر خارجه اوکراین از آلمان

انتقاد تند وزیر خارجه اوکراین از آلمان

ایرنا نوشت: "دمیتری کوله با" وزیر امور خارجه اوکراین روز سه شنبه برلین را به نادیده گرفتن درخواست های کی یف برای دریافت تانک های لئوپارد و خودروهای زرهی رزمی ماردر و ابراز نگرانی و بهانه تراشی صرف برای توجیه این اقدام، متهم کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز؛ کوله با هم زمان با ضدحمله گسترده نیروهای اوکراین در شرق و جنوب برای بازپس گیری سرزمین های در تصرف نیروهای روسیه، در پیامی توئیتری افزود: در حالی که اوکراین به این تانک ها و نفربرهای زرهی اکنون برای آزادسازی شهروندان و حفظ آنان از نسل کشی نیاز دارد، برلین تنها نشانه های ناامیدکننده می فرستد.

وی با لحن تندی افزود: برلین حتی یک دلیل منطقی برای ارسال نکردن این تسلیحات نیاورده و تنها ابراز نگرانی و بهانه تراشی می کند. برلین از چه می ترسد که کی یف از آن نمی هراسد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای پولیتیکو،؛ برلین عرضه جنگ افزار را به کی‌یف پیش از تابستان با ارسال تانک‌، ضدهوایی و توپخانه هویتزر، افزایش داد.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان گفته است که برلین نیروهای اوکراین را برای عملیات مین زدایی آموزش می دهد و آلمان مذاکرات بسیاری ملموسی با لهستان برای برپایی یک مرکز تعمیر و نگهداری در شرق این کشور به منظور تعمیر سریع جنگ افزارهای ارسالی خود مانند هویتزر، دارد.

لامبرشت با ابراز امیدواری در باره تسریع پایان جنگ اوکراین در پی موفقیت‌های اخیر نیروهای ارتش این کشور، گفته است که اوکراین در جنگ با روسیه، از امنیت اتحادیه اروپا دفاع می‌کند و حمایت نظامی از کی‌یف در مقابل تهاجم روسیه تا هر زمان، ادامه خواهد یافت.

وی افرود که کشورش باید از اشتباه‌های گذشته درس بگیرد و راهبرد امنیت ملی با تاکید بیشتر بر نیازهای نظامی را در پیش گیردد.

سخنان لامبرشت، یادآور اظهارنظر معروف سال ۲۰۰۲ پیتر اشتروک وزیر دفاع اسبق آلمان است که با اعلام "از امنیت آلمان در هندوکش نیز دفاع می‌شود" از دخالت نظامی کشورش در افغانستان دفاع کرد.

310310

منبع: khabaronline-1673583

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد