hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اهتمام به موضوع عفاف و حجاب در تمام مقاطع سال

اهتمام به موضوع عفاف و حجاب در تمام مقاطع سال

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه به موضوع عفاف و حجاب را تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فریبرز خزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم و دهه امامت و ولایت اظهار کرد: در پی فراخوانی که سال گذشته صورت گرفت مقالاتی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که تعدادی برگزیده شدند و امروز از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

دبیر جشنواره عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: باید در تمام مقاطع سال به موضوع عفاف و حجاب توجه کنیم زیرا این امر مختص به زمان کوتاهی نیست و باید در مقاطع مختلف نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به دلیل نامگذاری این هفته به این عنوان بیان کرد: در روز ۲۱ تیرماه در مشهد مقدس و در فاجعه مسجد گوهرشاد اتفاق ناگواری برای مقابله با حجاب و عفاف رخ داد که هدف آن زدودن عفت و پاکدامنی از جامعه اسلامی بود اما مردم متدین مقاومت کرده و شهدای بسیاری را در مسیر پاکدامنی تقدیم اسلام کردند.

خزایی خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تحکیم بنیاد خانواده و همچنین حیا و عفت است و باید توجه کرد حجاب علاوه بر اینکه وسیله‌ای جهت تعالی و تکریم شخصیت و حفظ کرامت انسانی زن و مرد است، بلکه باعث حفظ بنیان خانواده و سلامت جامعه نیز می‌شود.

دبیر جشنواره عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج حیا و عفت را از طریق گفتمان سازی و مواجه با فرهنگ شیطانی غرب میسر دانست و افزود: این امر می‌تواند جامعه را از شر فرهنگ‌های غلط و شیطانی مصون نگه داشته و در این مسیر هم مردان و هم زنان مسئولند، زیرا نهایت تلاش دشمن امروز برای زدودن عفت و پاکدامنی است که به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه دینی ما محسوب می‌شود.

خزایی حجاب را به معنای پوشش بیرونی و عفاف را پوشش درونی عنوان کرد و گفت: این دو عامل بسیار اساسی به سلامت جامعه مربوط می‌شود و امروز نیز توجه به زیست عفیفانه باید در اولویت قرار گیرد زیرا در جامعه ما فرهنگ غالب همین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صالح یاسینی، رئیس شورای اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر و جانشین ستاد صیانت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: بر اساس وظیفه شرعی و دینی موظف به دنبال کردن برخی مسائل هستیم و به حکم انسانیت خودمان ملزم به رعایت موازینی هستیم که عفاف و حجاب یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: در خصوص عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی موارد بسیاری از آیات نورانی قرآن و روایات معصومین (ع) ذیل همان آیات برای ما بیان شده است. پیشینه عفاف و حجاب به خلقت حضرت آدم بازمی‌گردد و در آئین مسیحیت و یهود و بین ایرانیان قبل از اسلام که پیروان دین زرتشت بودند هم مشخص است که به عفت و پاکدامنی و حجاب اهمیت بسیاری داده شده و قید شده که اگر انسان در راه حجاب و عفاف جانش را تقدیم کند، به تعبیری شهید محسوب خواهد شد.

منبع: mehrnews-5537733

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد