hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > رشد ۱۳ درصدی ظرفیت اسکان تابستانی در خراسان رضوی

رشد ۱۳ درصدی ظرفیت اسکان تابستانی در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: میزان ظرفیت آماده شده برای اسکان تابستانی نسبت به سال ۱۳۹۸، رشد ۱۳ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف بیدخوری اظهار کرد: ۲۸۰ هزار نفر- شب ظرفیت اسکان تابستانی برای مسافران و زائران در این استان فراهم شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: ظرفیت اسکان واحدهای رسمی امسال شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بومگردی به میزان ۴۶ درصد بیشترین درصد از کل ظرفیت اسکان را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: علاوه بر واحدهای رسمی، واحدهای اسکان موقت شامل مراکز اسکان شهرداری، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، مدارس و آموزشگاه‌های آموزش و پرورش، زائرسراهای ارزان قیمت و مراکز اقامتی سپاه و مهمانسراهای دولتی و نیز واحدهای اسکان اضطراری شامل سالن‌های ورزشی و مساجد امکان اسکان مسافران را دارند.

بیدخوری گفت: در ایام خاص مانند نوروز، ایام عید سعید فطر، ایام دهه آخر ماه صفر و ایام عاشورا و تاسوعای حسینی با توجه به احتمال افزایش ورود مسافر میزان اسکان از طریق جبران در بخش اضطرار تا ۷۰ درصد قابل افزایش خواهد بود و به این ترتیب ظرفیت ۲۸۰ هزار نفری اسکان تابستانی امسال در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری قابل افزایش تا ۵۰۰ هزار نفر- شب است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به افزایش سفر در امسال و نیز ظرفیت‌های آماده شده برای پذیرش مسافران، رشدی ۱۲ درصدی در میزان اقامت نسبت به سال ۱۳۹۸ را شاهدیم.

منبع: mehrnews-5535574

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد