hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > دیدار معاون رئیس جمهور ایران با وزیر امور زنان نیجریه در نیویورک

دیدار معاون رئیس جمهور ایران با وزیر امور زنان نیجریه در نیویورک

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عصر پنجشنبه (به وقت محلی) در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با خانم "دیم پائولین تالن" وزیر امور زنان نیجریه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهور در این دیدار، برخی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در احقاق حقوق زنان و حمایت از خانواده از جمله ارتقا شاخص‌های سلامت و بهداشت، شاخص امید به زندگی، وضعیت پوشش دهی بیمه بویژه بیمه زنان سرپرست خانوار و روستایی، حضور پررنگ زنان و دختران در مناصب دانشگاهی و رشته‌های پزشکی و ریشه کن شدن بی سوادی و کاهش قابل توجه تعداد کودکان بازمانده از تحصیل را تشریح کرد.

خزعلی همچنین به طرح حمایت از خانواده و مشاغل خانگی و مزایای آن برای مهارت آموزی و اشتغال زنان با حضور فرزندانشان پرداخت و در خصوص تبادل تجربیات کشورمان در حوزه سواد آموزی و جلوگیری از بازماندگی کودکان از تحصیل اعلام آمادگی کرد.

دیم پائولین تالن (Dame Pauline Talle) وزیر امور زنان نیجریه نیز به وضعیت کشورش در حوزه آموزش، معضل بیسوادی و وجود تعداد زیادی کودک بازمانده از تحصیل پرداخت و اظهار کرد، کشورش در تلاش است وام‌های خرد و تسهیلات اعتباری برای توانمند سازی زنان اختصاص دهد.

وی همچنین با اشاره به خواست رئیس جمهور فعلی نیجریه برای اختصاص ۳۵ درصد از پست‌های سیاسی به زنان، به تلاش‌های صورت گرفته جهت اختصاص سهم بیشتری از کرسی‌های پارلمانی تا ۳۰ درصد به بانوان این کشور پرداخت.
دیم پائولین تالن  اظهار کرد هم اکنون سطح حضور زنان در پست‌های انتصابی و انتخابی در نیجریه پایین و ۸ درصد است.

در این دیدار، همسر رئیس مجلس نیجریه بعنوان یکی از زنان پیشرو در حوزه زنان در نیجریه نیز حضور داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد