hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > دیدار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با مقام پاکستانی در نیویورک

دیدار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با مقام پاکستانی در نیویورک

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با نیلوفر بختیار، رئیس کمیسیون ملی وضعیت زنان پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایرنا، خزعلی ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور دوست و روابط مناسب دو کشور در زمینه های متعدد اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، به معرفی فعالیتها و برنامه های معاونت زنان ریاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه توانمندسازی زنان و رفع آسیب های آنان در مسیر پیشرفت پرداخت.

معاون رئیس جمهوری درباره اقدامات صورت گرفته و طرح های در حال انجام در خصوص مهارت آموزی به زنان سرپرست خانواده  و همراهی آنها تا به ثمر رسیدن تولیداتشان گفت و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، زنان سرپرست خانوار عائله حکومت هستند لذا در حمایت و تأمین زنان سرپرست خانوار و خودکفا کردن آنها در این راستا اقدامات متعددی برنامه‌ریزی و انجام شده است.

 نیلوفر بختیار رئیس کمیسیون ملی وضعیت زنان پاکستان نیز از برگزاری این دیدار ابراز خوشحالی و مسرت کرد و با اشاره به دستاوردهای کشورش در جهت افزایش مشارکت بانوان در عرصه‌های اجتماعی و مدیریتی به دغدغه این کشور در تامین سلامت و امنیت بانوان شاغل در محیط‌های کار پرداخت و از تاسیس مراکزی برای نظارت بر این موضوع در شهرهای مختلف خبر داد.

وی جویای راهکار ایران در تامین امنیت و سلامت بانوان شد که در پاسخ به آن،  معاون رئیس جمهوری ایران  به تامین امنیت و سلامت بانوان در "محیط خانواده" و "محیط کار" پرداخت دو امری که دغدغه مهم بانوان برای اشتغال است.

 خزعلی به طرح ارائه مشاوره های روانشناسی به زوجین در چهار سال اول زندگی مشترک در جهت حفظ بنیان خانواده اشاره کرد.

وی همچنین فعالیت اورژانس اجتماعی و مراکز حراستی در ادارات و دستگاه‌های مختلف را به عنوان سازوکاری برای حفظ امنیت بانوان برشمرد.

طرفین در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به ایجاد روابط نزدیکتر و فعالیتهای مشترک در حوزه زنان و خانواده از یکدیگر برای ملاقات در کشورهای دو طرف دعوت به عمل آوردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد