hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نخستین گروه از کاروان راهیان نور دانشجویی اردبیل عازم مناطق عملیاتی شدند

نخستین گروه از کاروان راهیان نور دانشجویی اردبیل عازم مناطق عملیاتی شدند

نخستین گروه از کاروان راهیان نور دانشجویی استان اردبیل طی مراسمی عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اعزام ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل به اردوی راهیان نور، افزود: با توجه به اینکه سهمیه استان اردبیل برای سال‌جاری ۱۵۰ دانشجوی خواهر و ۱۵۰ دانشجوی برادر تعیین شده، امروز شنبه ۲۱ اسفندماه برادران دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اعزام و خواهران نیز روز دوشنبه۲۳ اسفندماه از دانشگاه محقق اردبیلی اعزام خواهند شد.

سرهنگ شکر عبدی گفت: امسال در ایام عید در مجموع بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم در قالب کاروان راهیان نور از  این استان عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های نور از استان اردبیل تا ۶ فروردین سال بعد تداوم خواهد داشت،  اظهار کرد: زائران اعزامی استان به مدت پنج روز از یادمان‌های شهدای مختلف از جمله طلائیه، اروندکنار، شلمچه، هویزه، دهلاویه، فکه و موزه دفاع مقدس خرمشهر بازدید خواهند کرد.

جانشین سپاه حضرت عباس(ع) بیان کرد: ثبت نام افراد برای اعزام به مناطق عملیاتی از طریق مراجعه به پایگاه‌های مقاومت و حوزه های بسیج در سراسر استان انجام می گیرد و تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اعزام‌ها مورد توجه ویژه قرار می گیرد. ‌

عبدی اضافه کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه و حفظ سلامتی دانش آموزان، اردوهای راهیان نور دانش آموزی برای پایه اول و دوم متوسطه در بستر فضای مجازی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۱ و ۱۲ اسفندماه برگزار شد.

وی راهیان نور را حرکت عظیم فرهنگی و در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری دانست و بر ضرورت حفظ حرمت، شان و منزلت این سفر معنوی تاکید کرد.

سرهنگ عبدی با بیان اینکه برگزاری اردوی راهیان نور باعث ایجاد تحول درونی در زائران می شود، گفت: بازدید از مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس ضمن آشنایی آحاد مردم جامعه به خصوص نسل سوم انقلاب با شیوه‌های نبرد فرزندان این مرز و بوم، عمق ایثار و از خودگذشتگی جوانان دیروز را به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه برگزاری راهیان نور در واقع نهضت روشنگری و روایتگری بوده و رابطه بین نسل ها را برقرار کرده است، افزود: تلاش برای برگزاری هر چه باشکوه تر راهیان نور وظیفه تمامی آحاد مردم است.

جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل انتقال و استمرار فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بیمه فرهنگی جوانان را از جمله اهداف راه اندازی کاروان های راهیان نور در کشور برشمرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد