hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > مرتضوی : رییس جمهور شخصا برای حل مشکل پسماند مازندران دغدغه دارد

مرتضوی : رییس جمهور شخصا برای حل مشکل پسماند مازندران دغدغه دارد

معاون اجرایی رییس جمهور گفت : رییس جمهور مشکلات حوزه پسماند مازندران را در جریان قرار گرفت و شخصا برای حل این مشکل دغدغه جدی دارد.

به گزارش ایرنا؛ سید صولت مرتضوی که به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس جمهور در سفر استانی مازندران به شهرستان بابل سفر کرد ، عصر جمعه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود : موضوع پسماند در استان های شمالی و انباشت گسترده زباله ها در مناطق بکر جنگلی مشکلاتی را به وجود آورده که رییس جمهور برای حل این مشکلات ردیف اعتباری در نظر گرفته است.

وی گفت : رییس جمهور در جلسه ای که با نمایندگان استان های شمالی و مازندران برگزار کرد دغدغه جدی خود را برای حل مشکل پسماند بیان نمود و برای این امر هم پیگیری و جدیت لازم را دارند.

مرتضوی اظهار داشت : در شرایط فعلی همه ما باید تلاش کنیم تا منابعی که برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است با سرعت و بموقع تامین و حل مشکل پسماند هر چه زودتر گره گشایی شود.

وی افزود : دولت تلاش می کند تا در بودجه ۱۴۰۱ استقراض از بانک مرکزی نداشته باشد و مولد سازی اموال دولت را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

معاون اجرایی رییس جمهور با اظهار این که هدف گذاری دولت رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور است که مقدمه آن ایجاد زیرساخت یک میلیون فرصت شغلی در سال می باشد ، بیان داشت: اگر بتوانیم به رشد اقتصادی هشت درصدی دست یابیم تورم را در کشور مهار کرده و به ثبات اقتصادی خواهیم رسید.

وی اضافه کرد : اگر امروز بی ثباتی در برخی از محصولات تولیدی برنج و مرکبات وجود دارد که به سود دلالان رقم می خورد به خاطر عدم ثبات اقتصادی می باشد که با تحقق رشد اقتصادی هشت درصد این مشکل برطرف می شود.

مرتضوی گفت : بسیاری از کارخانجات نیمه فعال هستند که باید با گره گشایی در مشکلات آنها زمینه اشتغال و رونق تولید را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به شدت بحران پسماند بابل یک سفر اختصاصی برای حل این مشکل به بابل خواهم داشت و در تهران هم با حضور مدیران ارشد مرتبط حوزه پسماند و فعال سازی مرغ لاین بابلکنار در دستور کار قرار می گیرد.

معاون رییس جمهور گفت: بهره برداری از ظرفیت مرغ لاین بابلکنار دغدغه جدی دولت است که وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه یک سفر اختصاصی به بابل خواهند داشت.

حل مشکل پسماند بابل جدی ترین مطالبات بابلی‌ها

در جلسه شورای اداری بابل مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حل مشکل زباله سایت انجلیسی بابلکنار را جدی ترین خواسته مردم عنوان کردند که این مشکل رفته رفته از کنترل خارج می شود.

سرپرست فرمانداری بابل در جلسه شورای اداری این روز بیان کرد: مشکل سایت زباله انجلیسی به مرحله بحران رسید و از شرایط عادی خارج شده است که باید برای رفع این معضل زیست محیطی چاره اندیشی شود.

قاسم عزیزاده گرجی افزود: بنا بر نظر کارشناسان و شرایط موجود مشکل پسماند بابل از تمام شهرهای مازندران حادتر شده است که نیاز به گره گشایی فوری دارد.

وی تکمیل زیرساخت های جاده ای راه های هفتگانه بابل، تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی بندپی شرقی بابل ، تکمیل ورزشگاه هفت تیر بابل و ارتقاع زیرساخت های روشنایی و پل های کنارگذر جنوبی بابل را از جمله مشکلات شهرستان دانست که خواهان گره گشایی این مشکلات در سفر هیات دولت به مازندران شده است.

معاون رییس جمهور به علت کمبود وقت نتوانست بجز دیدار با خانواده شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر و شرکت در جلسه شورای اداری برنامه دیگری داشته باشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد