hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اینروزها مراقب جولان واحدهای غیرمجاز قالیشویی باشید!

اینروزها مراقب جولان واحدهای غیرمجاز قالیشویی باشید!

خانه‌تکانی پایان سال یکی از روزنه‌های امید برای قالیشویی‌ها و شرکت‌های خدمات نظافتی و تزئینات ساختمان‌ به منظور کسب درآمد بیشتر است.

می توان گفت که اسفند برای بسیاری از مشاغل از جمله قالیشویی ها ماه سرنوشت‌سازی است. تکاپوی مردم در این روزها بیشتر از روزهای دیگر سال است و شلوغی خیابان‌ها و ترافیک‌های سنگین پایان سال و مغازه‌های شلوغ و ... شاهدی بر این موضوع است و آنچه در این روزها دغدغه همه بانوان است، شستشوی تمامی اجزای خانه بویژه فرش هاست.

اصلا شستن قالی و فرش در کوچه ها و خیابان ها و حیاط منازل توسط اهالی هر منزل و همسایه ها یکی از عواملی است که باعث می شود بوی عید را استشمام کنیم.

البته اینروزها شستشوی فرش ها در خانه ها کمتر به چشم می خورد و مردم اینکار را به قالیشویی ها می سپرند و با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، وانت‌های قالیشویی ها یکی از پس از دیگری در خیابان ها به چشم می خورند که فرش های لوله شده را تحویل گرفته و تحویل می دهند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، به خانه تکانی‌های عید که نزدیک می شوی یکی از کارهای مهم پیدا کردن یک قالیشویی خوب است و البته یکی از سوالات مهم، هزینه شستن قالی هاست.

علی مهاجرانی، رئیس اتحادیه فرش دستباف و ماشینی و تزئییات اراک در این خصوص بیان کرد: تنها ۲۲ قالی‌شویی در اراک مجوز دارند و البته تعدادی نیز بدون مجوز اقدام به فعالیت می کنند و اتحادیه در قبال هرگونه آسیب و ایرادی که از سوی این قالی‌شویی‌های بدون مجوز به قالی وارد شود هیچگونه مسئولیتی ندارد. برخی واحدهای غیرمجاز فاقد مکان هستند و حتی ممکن است کلاهبرداری توسط آنها صورت گرفته یا به فرش آسیب بزنند.

وی افزود: شهروندان باید فرش‌های خود را به قالی‌شویی های معتبر بسپارند و تنها با تماس با اتحادیه می‌توانند از مجوزدار بودن یک قالی‌شویی اطمینان حاصل کنند. بسیاری از واحدهای مبل شویی در سطح شهر فاقد مجوز هستند و ممکن است کالاهای مردم توسط آنها دچار آسیب شود، بر این اساس از مردم تقاضا داریم جهت اطمینان از مجوزدار بودن یک واحد قالیشویی در اراک با شماره اتحادیه ۳۲۲۴۲۰۵۵۰-۳۲۲۴۲۰۵۵۱ تماس حاصل کنند.

مهاجرانی اضافه کرد: بازرسی و بررسی عملکرد و فعالیت قالی‌شویی ها نیز آغاز شده و تلاش اتحادیه بر این است که خدمات با کیفیت مناسب به شهروندان ارائه شود.

رئیس اتحادیه فرش دستباف و ماشینی و تزئییات اراک عنوان کرد: براساس تعرفه تعیین شده، شست‌وشوی معمولی هر مترمربع فرش دستبافت با مواد درجه یک متری ۲۰ هزار تومان و با پرداخت، ۲۵ هزار تومان و شست‌وشوی هر مترمربع فرش ماشینی متری ۱۰ هزار تومان تعیین شده است. متاسفانه برخی واحدهای غیرمجاز برای شستن فرش ماشینی تا متری ۶۵ هزارتومان نیز دستمزد دریافت می کنند که این کاملا غیرقانونی است.

مهاجرانی بیان کرد: بر اساس تبصره مشخص شده تمامی قالی‌شویی‌ها موظف به نصب نرخ‌نامه در واحد صنفی خود هستند و هزینه شستشوی پتو، موکت و کارهای رفوگری و تعمیرات با توافق طرفین البته به صورت عرف مشخص می شود. هزینه حمل و نقل نیز ۳۰ هزارتومان برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: حتما پس از تحویل فرش به قالی‌شویی باید رسید حاوی ابعاد و قیمت فرش به مشتری تحویل شود و پس از شست‌وشو و بازگشت فرش نیز فاکتور صادر شود. هر اقدامی برای فرش انجام می شود باید به درخواست مشتری باشد و قالیشویی نمی تواند بنابر سلیقه خود کار کند.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد