hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > معضلی به نام قالیشویی‌های غیر مجاز در اهواز!

معضلی به نام قالیشویی‌های غیر مجاز در اهواز!

 رئیس اتحادیه قالیشویی اهواز گفت: قالیشویان غیر مجاز و سیار برای مردم به یک معضل تبدیل شده‌اند، این افراد اقدام به چاپ پوستر، تبلیغات و نصب آن‌ها درب منازل و محیط‌های عمومی می‌کنند، در حالی که مکان دفتر و کارگاه آن‌ها مشخص نیست.

عبدالرحیم محلوجی در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت قالیشویی در آستانه عید نوروز اظهار کرد: نرخ نامه قالیشویی از سال گذشته تا کنون تغییری نداشته است. متاسفانه به دلیل وجود قالیشویی‌های غیر مجاز و سیار که ناشناخته نیز هستند، در این رابطه شاکی‌های بسیار زیادی وجود دارد.

وی افزود: هیچ راه برخوردی با این قالیشویی‌های سیار نداریم. بسیاری از این افراد در محیط‌های مسکونی اقدام به قالیشویی می‌کنند و به دلیل نداشتن ملک تجاری، جواز کسب ندارند و ناشناخته باقی می‌مانند.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی، پتو و قالیشویی اهواز با بیان اینکه قالیشویان غیر مجاز و سیار برای مردم به یک معضل تبدیل شده‌اند، گفت: این افراد اقدام به چاپ تراکت و اتیکت و نصب آن‌ها درب منازل و محیط‌های عمومی می‌کنند، در حالی که مکان دفتر و کارگاه آن‌ها مشخص نیست.

محلوجی با اشاره به معضلات به ایجاد شده توسط قالیشویی‌های غیر مجاز بیان کرد:‌ موارد بسیاری از جمله عدم تحویل فرش به صاحب آن، تحویل فرش‌های بی کیفیت به جای فرش مالک، عدم شست و شوی مناسب و پارگی یا زدگی در بین فرش‌ها، به وجود می‌آید که مردم نمی‌توانند آن‌ها را پیگیری کنند و نیز شناسایی این افرد که به صورت غیر مجاز کار می‌کنند، دشوار است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگاه‌های قالیشویی غیر مجاز در حاشیه اهواز بسیار زیاد هستند، گفت: بسیاری از این کارگاه‌های قالیشویی، در مناطق حاشیه‌ای اقدام به حفر چاه‌های غیر مجاز و استفاده از برق غیر مجاز می‌کنند. با این وجود برای تشویق قالیشویی‌های غیرمجاز به اخذ پروانه کسب و مجاز شدن فعالیت آن‌ها، از شرکت آبفا برای آن‌ها تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های‌ آب را گرفته‌ایم.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی، پتو و قالیشویی اهواز افزود: بهترین راه برای شناسایی قالیشویی‌های معتبر، تماس گرفتن با اتحادیه به شماره (۳۲۲۲۰۴۶۷_۳۲۲۳۱۸۷۴) و اطمینان حاصل کردن از رسمی و معتبر بودن قالیشویی‌ها است.

محلوجی گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم و میزان شست و شوی مردم افزایش می‌یابد، بسیاری از وانت‌های سیار که خود را قالیشو معرفی می‌کنند و البته که غیر مجاز هستند، فرش‌های دست دوم مردم را تحویل گرفته و فرش‌هایی به مراتب بی کیفیت‌تر و ارزان‌تر از فرش اخذشده را به آن‌ها تحویل می‌دهند.

وی عنوان کرد: اگر بتوان شماره قالیشویی‌های غیر مجاز را در سایت دیوار و نیز از طریق ۱۱۸، پیگیری و حذف کرد بسیاری از مشکلات موجود در این راستا حل خواهند شد.

محلوجی با اشاره به برگزاری جشنواره قالی در اهواز بیان کرد: جشنواره بسیار خوبی در تاریخ ۲۲ بهمن برای فروش قالی در اهواز درنظر گرفته شده است که در این جشنواره، فروشندگان از سود خود به میزان ۱۵ درصد به خریداران تخفیف می‌دهند. مکان این جشنواره فعلا مشخص نشده است و در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد؛ این جشنواره برای مردم، فرصت بسیار مناسبی خواهد بود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد