hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چهل و سومین جشن ایستادگی و استواری ایرانیان

چهل و سومین جشن ایستادگی و استواری ایرانیان

چهل و سومین جشن ملی ایرانیان در سراسر ایران و به‌رغم تمام محدودیت‌ها آغاز شد و باز هم حیرانی برای جهانی ماند که برای ناامیدی مردم هرچه در توان داشتند در استودیوهای رنگارنگ و میزهای تحریم قرار دادند اما استواری مردم و ایستادگی آنان، نقشه‌های بدخواهان را باطل و رؤیاهایشان را کابوس کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، با تمهیدات کرونایی از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (۲۲ بهمن) در ۱۵۰۰  شهر و بیش از ۳۰۰۰ روستای ایران آغاز و رنگ‌بندی قرمز و کرونایی تهران سبب شد که راهپیمایی به‌صورت خودرویی و خانوادگی باشد و در دیگر شهرها نیز با حفظ تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و محدود.  

حیرانی جهانیان از آنچه در ایران سال‌های ۴۲ تا ۵۷ گذشت، تا امروز هم ادامه دارد و بسیاری هر سال صبح ۲۲ بهمن از خود می‌پرسند چرا یک‌سال هجمه بی امان به امید مردم ایران، آن را نا امید نمی‌کند و جشن ملی ایرانیان به هر کیفیتی، نماد همبستگی آنان می‌ماند. این حیرانی و غافلگیری را «دیوید اوون» وزیر خارجه بریتانیا در زمان انقلاب ایران در گفت‌وگویی با بی بی سی فارسی و در پاسخ به این پرسش که آیا انقلاب سال ۱۹۷۹ در ایران واقعاً شما را غافلگیر کرد؛ گفته است: «مسلم است که در هنگامی که در کادر پیمان سنتو با مقامات ایران و با شخص شاه در سال ۱۹۷۷ ملاقات داشتم، تصور نمی کردم که شاه ظرف دو سال سقوط کند». این غافلگیری پس از گذشت ۴۳ سال همچنان ادامه دارد و تکرار می شود اما پاسخ‌های متعددی به آن در ابعاد جامعه شناختی، روانشناختی تاریخی و حتی جغرافیایی وجود دارد اما واقعیت آن است که انقلاب مردم ایران در بهمن ۵۷ بر ارزش‌هایی بنیان یافته بود که تا همیشه تاریخ برای انسان‌ها مهم هستند و این رمز ایستادگی و استواری مردم ایران بر سر آن انقلاب و آرمان‌های آن است. به همین دلیل است که رهبری، «انقلاب» را پرچم عزت ملت می‌دانند و معتقدند: «ملت، این پرچم را در دست استوار خود محکم نگه خواهد داشت و به فضل پروردگار تسلیم امام زمان ارواحنا فداه و عجل الله فرجه خواهد کرد». 

لحظه‌هایی از جشن پیروزی در پایتخت  

جشن پیروزی در پایتخت با رعایت آنچه از شرایط کرونایی در کشور وجود دارد، از اولین ساعات صبح آغاز شد. ۱۲ مسیر مشخص در بخش‌های مختلف تهران مهمان خودروها و خانواده‌ها و دوستانی بود که امروز با انگیزه‌ای بسیار متفاوت از خانه خارج شده بودند. نشاط حضور موتورسواران به ویژه جوانانی که نسل سوم و انقلاب هستند، نویدبخش آینده‌ای است که به دست آنان و در تداوم آرمان‌های همین انقلاب ساخته خواهد شد.

دوسال حضور کرونا در کشور مردم را آشنا به پروتکل‌های بهداشتی کرده اما حضور تیم های بهداشتی و واکسیناسیون هم قابل توجه است تا اصل سلامتی مردم حفظ شود. باندهای صدا در میادین اصلی شهر و پخش سرودهای انقلاب و پیروزی، نوستالژی همه جوانان آن روز و پیران و میان‌سالان امروز است و لبخند روی لب آنها حتی با وجود تمام مشکلات کشور، جهانی را به تعجب وادار ساخته است. در سوی دیگر هم امکانات مجازی به کمک مردم آمده و بیش از نیم میلیون نفر، ساعاتی پیش از آغاز مراسم رسمی، در راهپیمایی مجازی و سایتی که برای این منظور تدارک دیده شده، حضور دارند.

شبکه‌های مجازی هم به‌رغم محدودیت‌هایی که از خارج مرزها بر هشتگ‌ها و پُست‌ها اعمال می‌شود، صحنه حضور مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی است. سخنران ویژه مراسم آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و بسیاری مسئولان کشور و لشکری هم پابه‌پای مردم در این حضور آگاهانه و پُرشکوه شرکت خواهند کرد.

در حال به روز رسانی است

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد