hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آئین نقد و بررسی کتاب« بانوی قرن: روایت داستانی مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل زاده

آئین نقد و بررسی کتاب« بانوی قرن: روایت داستانی مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل زاده

آئین نقد و بررسی کتاب« بانوی قرن: روایت داستانی از حاجیه خانم خدیجه طلعت، مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل زاده» در راستای پاسداشت مقام شامخ مادران معظم شهدا  با حضور نویسنده کتاب و خانواده های معظم شهدا در مشهد برگزار شد.

مشهد پایگاه خبری رویدادایران-آئین نقد و بررسی کتاب« بانوی قرن: روایت داستانی از حاجیه خانم خدیجه طلعت، مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل زاده» در راستای پاسداشت مقام شامخ مادران معظم شهدا با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین ایزدی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی؛ حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس؛ سعیده زراعتکار، نویسنده کتابو و جمعی از  خانواده های معظم شهدا در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس برگزار شد. 

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ایام فاطمیه گفت: در آئین خوانش کتابی هستم که  به زندگی و ثبت خاطرت مادر سه شهید گرانقدر دفاع مقدس پرداخته است. به طور قطع خوانش این اثر باعث آشنایی با زندگی مادری می شود که نمونه ای بارز از هزاران مادر شهید دوران دفاع مقدس است، مادرانی که درس صبر، ایثار و از خود گذشتگی به ما می دهند.

وی افزود: شهدای دوران دفاع مقدس به حق در مکتب و محضر مادرانی بزرگ شده اند که سوای از ویژگی های فردی، سنگ بنای تربیت شهید گونه را در جامعه بوجود آورده اند. مادرانی که چشم و چراغ این سرزمین هستند. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن قدردانی از سعیده زراعتکار، نویسنده کتاب «بانوی قرن» گفت: بی شک درک صحیح ایشان از ادبیات دفاع مقدس در کنار نگاه دقیق به زوایای زندگی شهیدان و کسانی که آنان را پرورش داده اند مانع از فراموشی رشادتها و صبوری های این نسل می گردد. 

علی اکبر سبزیان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مراسم را حرکت زیر پرچم اسلامی حضرت مهدی(عج) است، اظهار امیدواری کرد عنایت ویژه حضرت فاطمه زهرا(س)  به برکات این مراسم اضافه کند. 

در ادامه سعیده زراعتکار، نویسنده کتاب « بانوی قرن: روایت داستانی از حاجیه خانم خدیجه طلعت، مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل زاده» گفت: با وجود اشتغال در حوزه وکالت چند سالی است که به نگارش کتاب در حوزه دوران دفاع مقدس مشغول هستم. 

وی در خصوص انگیزه نگارش کتاب«بانوی قرن» عنوان کرد: در خلال نگارش کتاب « از مشهد تا کاخ صدام» بارها از بانوی صبوری صحبت شد که در دوران دفاع مقدس در خطاب به فرزند خود گفته است«تا صدام را نکشی، برنگرد». این کتاب حاصل خاطرات صد ساله مادری است که راوی عینی داستانهای واقعی تاریخ ایران از کشف حجاب رضاخان تا به امروز است و خوشحالم پیش از آنکه به سوگ این مادر صبور بنشینیم سعادت ثبت و ضبط خاطرات ایشان را در مدت یک سال و نیم داشته ام. 

سعیده زراعتکار علت نامگذاری عنوان «بانوی قرن» بر روی کتاب را روایتگری و صبوری این مادر در طول صد سال زندگی ارزشمند خود خواند. 

گفتنی است، در پایان برنامه رونمایی از پوستر مراسم، امضای کتاب و پوستر، تقدیر از سعیده زراعتکار، نویسنده کتاب «بانوی قرن» و خانواده های معظم شهدای اسماعیل زاده نیز برگزار شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد