hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بانوی مقاومت سه شهید مشهدی به فرزندان شهیدش پیوست

بانوی مقاومت سه شهید مشهدی به فرزندان شهیدش پیوست

مادر فداکار شهیدان «حسن، عباس و ابوالفضل اسماعیل زاده زنجانی» پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان حماسه آفرینش، بامداد پنج شنبه 14 مرداد به شهیدانش پیوست.
مشهدپایگاه خبری رویداد ایران-خدیجه طلعت فرزند صادق و مادر شهیدان «حسن، عباس و ابوالفضل اسماعیل زاده زنجانی» و مادربزرگ جانباز 45 درصد و آزاده سرافراز دفاع مقدس «محمود رعیت نژاد» در زادروزش و در سن 101سالگی به علت کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.
پیکر این تندیس صبر و استقامت پس از تشییع و طواف در حرم مطهر رضوی در خواجه ربیع مشهد و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده می‌شود.
حجت الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی طی پیامی درگذشت این مادر فداکار را تسلیت و برای بازماندگان از خداوند منان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.
کتاب «بانوی قرن» به نویسندگی «سعیده زراعتکار» بخشی از خاطرات این مادر فداکار از دوران کودکی، جبهه و شهادت فرزندان عزیزش را به رشته تحریر در آورده است.
همچنین کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» کتاب دیگر خانم زرعتکار است که خاطرات شفاهی جانباز و آزاده «محمود رعیت‌نژاد» را به نگارش در آورده است.
«خدیجه طلعت» متولد سال 1299، صاحب 5 پسر، 5 دختر، بیش از 40 نوه و 40 نتیجه و اهل مشهد مقدس است.
برادران شهید «حسن، عباس و ابوالفضل اسماعیل زاده زنجانی» که مزار مطهرشان در خواجه ربیع مشهد قرار دارد، به ترتیب در 1336، 1339 و 1342 در  مشهد مقدس چشم به جهان گشودند و در چهارم خرداد 1361 در شلمچه، 29 اسفند 1360در چزابه و 19 مرداد 1360در بانه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.
گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده 17 هزار و  ۳۲۱شهید، 49 هزار و ۹۷۶جانباز و سه هزار و ۳۹۱ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد