hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > راهنمای اخذ ویزا و سفر به کویت با کشتی و هواپیما از ایران

راهنمای اخذ ویزا و سفر به کویت با کشتی و هواپیما از ایران

راهنمای سفر به کویت با کشتی و هواپیما از ایران و خرمشهر از مرز هوایی، دریایی و زمینی با شرایط اخذ ویزای گردشگری و روادید کار و اطلاعاتی از این کشور را آورده ایم

کویت ( به انگلیسی Kuwait) کشوری کوچک در حاشیه خلیج فارس است و با ایران مرز آبی دارد. لذا سفر به کویت گزینه مناسبی برای ایرانیان علاقمند به زندگی در کویت است.قبل از این‌که بخواهید به کویت سفر کنید، باید اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشد. با ما همراه باشید تا با صفر تا صد سفر به کویت آشنا شوید.

شناخت کلی کشور کویت

  • کُویت کشوری عربی در غرب آسیا و جزو کشورهای خاورمیانه است.
  • دین رسمی کویت اسلام است.
  • عربی، زبان رسمی این کشور می‌باشد.
  • همسایگان کویت، کشورهای عراق و عربستان سعودی هستند که کویت دارای مرزهای خاکی با این کشورها است.
  • کویت با ایران از طریق خلیج فارس دارای مرزهای آبی است.
  • نوع حکومت کویت، امیرنشین است.
  • زمان پایه‌گذاری کویت به سال ۱۱۱۰ میلادی می‌رسد که بزرگ خاندان آل‌حمید آذوقه‌ها را در قلعه‌ای جمع‌آوری می‌کرد که کوت نامیده می‌شد و نام کویت از آن گرفته شده است.
  • کشور کویت دارای دومین میدان خشکی بزرگ نفت در جهان است.
  • طبق آمار تخمینی سال ۲۰۲۱ کویت حدود ۴۳۵۲۱۰۴ میلیون نفر جمعیت دارد.
  • حدود ۶۰ درصد این جمعیت از نژاد عرب و بقیه از نژادهای آسیایی هستند.
  • واحد ارز رسمی این کشور دینار کویتی Kuwaiti dinar است. دینار کویت با ارزش‌ترین ارز جهانی است.


زبان رسمی: عربی

واحد پول: دینار کویت.

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز

پیش شماره کشور: ۹65+

اختلاف ساعت کویت با تهران: ۳۰+

کویت : به معنای استحکامات نظامی نزدیک آب.

پایتخت : کویت شهر.

نوع حکومت: امیر نشین.

مذهب : اسلام( ۳۰ درصد شیعه و مابقی اهل تسنن).

کویت


کویت با نام رسمی دولت کویت کشوری در غرب آسیا است. کویت با کشورهای عراق و عربستان سعودی دارای مرزهای خاکی و با ایران از راه خلیج فارس دارای مرزهای آبی است. پایتخت آن، شهر کویت می‌باشد. زبان رسمی این کشور عربی و واحد پول آن دینار کویت است. جمعیت کویت در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۴٫۶۷ میلیون نفر بود که حدود ۱٫۴۵ از آن‌ها شهروند کویت و ۳٫۲ میلیون نفر از آن‌ها خارجی و از بیش از ۱۰۰ کشور مختلف بودند. بیشتر ساکنان کویت، در منطقه شهری پایتخت، شهر کویت متمرکز هستند. از میان همه ساکنان کویت ۶۰ درصد عرب هستند (کویتی‌ها و شهروندان دیگر کشورهای عربی). نزدیک به ۳۸ درصد از ساکنان کویت نیز از تبار هندی، نپالی، بنگلادشی، تایلندی، خمر، ایرانی و سیاه‌پوست هستند. دین بیشتر شهروندان کویت اسلام است. در مورد پیروان مذاهب اسلامی در کویت آماری رسمی وجود ندارد اما برآورد می‌شود که ۶۵–۶۰٪ درصد از شهروندان کویتی سنی و ۴۰–۳۵٪ درصد شیعه هستند.


آب و هوای کویت

در تابستان، درجه حرارت متوسط روزانه بین ۴۲ تا ۴۸ درجه است. بالاترین درجه حرارت ثبت شده در کویت ۵۴ درجه سانتی‌گراد در سایه و ۶۳ درجه سانتی‌گراد در زیر نور مستقیم خورشید است که این دما در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۶ ثبت شده و بالاترین درجه حرارت ثبت شده در آسیا و همچنین سومین بالاترین در جهان است.


فرهنگ و آداب کویت

از جمله مهم‌ترین آداب و رسوم کویتی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کفش‌هایتان را دربیاورید! 
    اگر به خانه یک کویتی دعوت شدید، پیش از ورود به منزل حتما کفش‌های خودتان را دربیاورید. مردم کویت عقیده دارند که به دلیل حضور خانم‌ها در خانه و همچنین انجام فرائض دینی و عبادت، محیط خانه باید پاکیزه و دور از آلودگی باشد. فراموش نکنید که در کویت این موضوع را مورد توجه قرار دهید تا به صاحبخانه بی‌احترامی نشود.
  2. دعوت آن‌ها را رد نکنید 
    اگر یک کویتی از شما دعوت کرد تا به خانه او بروید، هرگز دعوتش را رد نکنید. چراکه این کار بی‌احترامی تلقی می‌شود.
  3. روابط خانوادگی در کویت، اولویت است
    در فرهنگ کویتی‌ها، خانواده مهم‌ترین رکن در جامعه است. روابط خانوادگی در میان ساکنان بومی کویت بسیار محکم و ارزشمند است و دختران و پسران خانواده تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند در خانه والدینشان زندگی می‌کنند.
  4. جشن پایان ماه شعبان
    آغاز ماه رمضان و پایان ماه شعبان، روزی است که کویتی‌ها طبق یک سنت دیرینه آن را جشن می‌گیرند. آخرین روز شعبان که مصادف با هلول ماه مبارک رمضان است، در کویت «یوم‌القریش» نامیده می‌شود. قریش به معنای سخاوت و بخشش است و از آنجایی که هر کس در این روز سفره‌های رنگین پهن می‌کند و دیگران را به طعام مهمان می‌کند، به این نام مشهور شده است. در این روز همه افراد یک خاندان در خانه بزرگ‌تر فامیل جمع می‌شوند و دور سفره‌های رنگین و پر از غذا و خوراکی می‌نشینند. این جشن به مناسبت آغاز ماه رمضان برگزار می‌شود و یک رسم بسیار قدیمی در میان مردم کویت است که همچنان با شکوه خاصی برگزار می‌شود.
  5. در کویت از دست راستتان استفاده کنید!
    یکی از فرهنگ‌های مهمی که در کویت رواج دارد و برای مردم آنجا بسیار مهم تلقی می‌شود، دست دادن با دست راست است! مردم این کشور معتقدند که دست چپ به دلیل آنکه شست‌وشوی بدن و استحمام با آن انجام می‌گیرد بسیار آلوده است. به همین خاطر دست دادن با دست چپ را بی‌احترامی می‌دانند.
  6. بی‌نظمی جزء جدانشدنی کویت
    اگر به این کشور سفر کنید یا از کسانی که مدتی را در آنجا گذرانده‌اند بپرسید، خواهید دید که بی‌نظمی اولین موردی است که در کویت به چشم می‌آید! این کشور پر از هرج و مرج و بی‌نظمی است و همه سازمان‌ها و نهادهای این کشور در نهایت شلوغی و بی‌نظمی کارشان را انجام می‌دهند. این مساله آنقدر رایج شده که به یک فرهنگ در کویت تبدیل شده است!
  7. خانم‌ها بعد از ازدواج نام خانوادگی خودشان را دارند
    رسم کویتی‌ها مانند ایران این است که خانم‌ها پس از ازدواج هم نام خانوادگی خودشان را حفظ می‌کنند و با آن خطاب می‌شوند.

کویت

شرایط اخذ ویزای کویت برای ایرانیان

از سال ۲۰۱۶ سیستم آنلاین درخواست ویزا در کشور کویت راه‌اندازی شد. اما متأسفانه امکان ارائه درخواست ویزای کویت به صورت آنلاین برای ایرانیان وجود ندارد. لازم به ذکر است که ویزا برای افراد زیر ۲۰ سال صادر نشده و باید از طریق والدین خود اقدام کنند.

مراحل دریافت ویزای کویت برای ایرانیان

برای دریافت ویزای کویت، باید شخصی در این کشور، کفالت شما را قبول کرده و برای درخواست ویزای شما اقدام کند. به عبارت دیگر شما باید به کشور کویت دعوت شوید تا امکان اخذ اقامت برایتان فراهم شود.

کفیل شما در کویت، اسکن پاسپورت و مدارکتان را به سازمان گذرنامه و ویزای کویت ارائه می‌کند و برای شما پرونده مهاجرتی تشکیل می‌دهد. تا زمانیکه کفیل شما در حال انجام امور اولیه درخواست ویزا است، لزومی ندارد که به سفارت کویت در ایران مراجعه کنید.

پرونده مهاجرت شما به جریان افتاده و مدارک برای پذیرش، بررسی‌ می‌شوند. در صورتیکه مشکل خاصی نباشد، درخواست شما پذیرفته شده و کفیلتان مدارکی را از جانب سازمان گذرنامه و ویزای کویت برای شما ارسال خواهد کرد. پس از دریافت این مدارک باید به سفارت کویت در ایران مراجعه کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کویت

در مورد درخواست ویزای کویت، مدارکی که باید ارائه کنید به نوع ویزای درخواستی شما بستگی دارد. بعد از اینکه مدارک ارسالی توسط کفیل خود در کویت را دریافت کردید باید با در دست داشتن مدارک زیر به سفارت کویت در ایران مراجعه کنید.

  • پاسپورت با حداقل ۲ صفحه خالی و ۲ سال اعتبار
  • اسکن پارسپورت
  • عکس پاسپورتی رنگی با زمینه سفید
  • اسکن عکس
  • مدارک ارسالی توسط کفیل
  • چک ضمانت (مبلغ چک بسته به شرایط تغییر خواهد کرد)

هزینه دریافت ویزای کویت برای ایرانیان

دریافت ویزای کویت برای شما هزینه‌ای ندارد و تنها ممکن است مبلغی را به کفیل پرداخت کنید تا کارهای درخواست ویزای شما را در کویت انجام دهد. در برخی موارد ممکن است کفیل مبلغ زیادی را از شما درخواست کند پس اگر بتوانید از یکی از دوستان و اقوامتان در کویت بخواهید کارهای شما را انجام دهد، عملاً دریافت ویزای این کشور برای شما رایگان خواهد بود.


انواع ویزای کشور کویت

مانند همه کشورهای خارجی، برای مهاجرت به کشور کویت نیز می‌توانید از طریق ویزای کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری اقدام کنید. در ادامه در مورد انواع ویزای کویت توضیحات کاملی ارائه می‌شود.

1-ویزای کاری کویت

برای دریافت ویزای کاری کویت از ۲ طریق می‌توانید اقدام کنید. اول اینکه کفیل شما در کویت کلیه امور مربوط به درخواست ویزای شما را انجام دهد و شما نیز همزمان با یک کارفرما مکاتبه کنید. یا می‌توانید ابتدا یک شغل مناسب پیدا کرده و با کارفرما مکاتبه داشته باشید، اگر به توافق رسیدید کارفرما می‌تواند نقش کفیل را برای شما بازی کند.

برای دریافت ویزای کار، کفیل شما علاوه بر اینکه به اداره گذرنامه و ویزای کویت مراجعه می‌کند باید مدارک شما را به اداره کار این کشور نیز ارائه دهد. لازم به ذکر است که شما به عنوان مهاجر می‌توانید در بخش خصوصی و دولتی کویت مشغول به کار شوید. فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که مدارکی که باید به اداره کار کویت ارائه دهید در این دو حالت کمی با هم متفاوت است. از جمله مدارکی که باید ارائه دهید، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و NOC یا طبقه‌بندی ملی مشاغل کویت است.

اگر متقاضی با ویزای توریستی وارد کشور کویت شده و حالا می‌خواهد برای دریافت ویزای کاری اقدام کند، باید ابتدا از خاک این کشور خارج شود و سپس درخواست ویزای کاری دهد. لازم به ذکر است که ویزای کاری موقتی است و در شرایطی که قرارداد کاری شما تمدید شود، ویزای شما نیز تمدید خواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری کویت شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۲ ساله
  • گواهی اجازه کار
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • نتیجه منفی تست ایدز
  • گواهی سلامت جسمی
  • اطلاعات مربوط به درخواست ویزا

2-ویزای تحصیلی کویت

ویزای تحصیلی کویت آنچنان پرطرفدار نیست و بیشتر دانشجویان این کشور را جوانان کویت و مهاجران مقیم آن تشکیل داده‌اند. همین موضوع نشان‌ دهنده سطح بسیار پایین تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. کویت دارای ۵ دانشگاه برتر است که رتبه‌های آنچنان بالایی در میان دانشگاه‌های خارجی ندارند و شاید همین موضوع دلیل پایین بودن آمار مهاجرت تحصیلی به این کشور باشد.از جمله رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌های کویت می‌توان به، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر یا IT، مهندسی اطلاعات و فناوری ارتباطات، هنر ارتباطات و مدیا، طراحی گرافیک، روابط بین‌الملل، علوم اجتماعی و زبان انگلیسی اشاره کرد. متأسفانه ویزای تحصیلی کویت به ندرت برای ایرانیان صادر می‌شود و احتمال اخذ آن بسیار پایین است.

3-ویزای سرمایه‌گذاری کویت

بخش اعظمی از سرمایه‌گذاری در کویت به حوزه نفت و گاز و ساختمان‌سازی و املاک اختصاص پیدا می‌کند. بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی کویت از کشورهای چین و امریکا هستند. در سال 2003 قانونی به نام FDI تصویب شد که بواسطه آن، سرمایه‌گذاران خارجی تنها اجازه مالکیت درصدی را داشتند. اما در سال 2015 قانونی به تصویب رسید که بر طبق آن سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند مالکیت 100 درصدی داشته باشند و از مالیات معاف شوند به شرط اینکه سهمی در شکوفایی اشتغال کویت داشته باشند.

4-ویزای توریستی کویت

ویزای توریستی کویت دارای اعتبار 90 روزه یا 3 ماهه است. این ویزا اصطلاحاً Single است و دارنده آن تنها می‌تواند یکبار وارد خاک این کشور شود. برای دریافت ویزای توریستی کویت باید به صورت آنلاین اقدام کرده و به یک سری سوالات پاسخ دهید و اطلاعات اولیه خود را وارد کنید. در صورتیکه اطلاعات و مدارک شما مشکلی نداشته باشد می‌توانید ظرف مدت 1 الی 3 روز، ویزا دریافت کنید. این روش دریافت ویزا برای کشورهای خارجی به غیر از ایران امکان‌پذیر است، چون متقاضیان ایرانی اجازه دسترسی به سایت آنلاین درخواست ویزا را ندارند و باید حضوراً به سفارت کویت مراجعه کنند.

برای دریافت ویزای توریستی برای ایرانیان، باید از اقوام یا نزدیکان خود، دعوتنامه دریافت کنید. ویزای توریستی به مدت ۹۰ روز اعتبار دارد و شخص پس از ورود به خاک کویت می‌تواند به عنوان توریست به مدت ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد.

کویت

بیماری ها و واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به کویت

همه مسافران لازم است واکسن‌های زیر را دریافت کنند، زیرا خطر این بیماری‌ها در کشوری که به آن مراجعه می‌کنند وجود دارد. سازمانCDC واکسن هپاتیت A را در سفر به کویت، توصیه می‌کند زیرا امکان ابتلا به این بیماری، فارغ از جایی که غذا می‌خورید یا در آن اقامت می‌گیرید، از طریق آب یا غذای آلوده در کویت وجود دارد.


امکان ابتلا به هپاتیت B از طریق تماس جنسی، سوزن‌های آلوده و فرآورده‌های خونی وجود دارد، بنابراین CDC جهت مراقبت‌های بیشتر در سفر به کویت این واکسن و اجتناب از تجهیزات غیر استریل را توصیه می‌کند. اگرچه بیماری هاری در حیوانات و خفاش‌ها در کویت یافت می‌شود، اما برای بیشتر مسافران خطر عمده‌ای نیست. سازمان CDC این واکسن را فقط برای گروه‌هایی توصیه می‌کند که در سفر به کویت، در تماس نزدیک با حیوانات هستند.


بهترین زمان سفر به کویت

  • بهترین زمان سفر به کویت از لحاظ آب و هوایی
    بهار و پاییز نیز می تواند انتخابی خود برای سفر به این شهر باشد زیرا آب و هوای معتدل و مطلوبی را در آنجا شاهد خواهید بود .
  • بهترین زمان سفر به کویت برای لذت بردن از تفریحات
    پاییز و بهار نیز می تواند یکی از مطلوبترین زمان های سال برای سفر به کشور کویت برای لذت بردن و استفاده از تفریحات مختص به این بازه زمانی از سال برای گردشگران و توریست ها محسوب گردد .
  • بهترین زمان سفر به کویت نظر ارزان بودن قیمت
    در زمستان مسافران کمی به علت آب و هوای موجود به کویت سفر می کنند و قیمت ها در این زمان اعم از تور، بلیط، مراکز دیدنی و …. ارزان تر از دیگر بازه های زمانی سال برای سفر می باشد.
  • زمان برای رفتن به کشور کویت از نظر گران بودن قیمت /تابستان بواسطه آب و هوای گرمی که دارد امکان استفاده بیشتر از تفریحات تابستانی را دارا می باشد و بعنوان فصل پرتردد گردشگری شناخته شده می باشد و قیمت ها نیز بواسطه آن بالاتر از دیگر بازه های زمانی سال می باشد.

حمل و نقل عمومی کویت

تاکسی بهترین وسیله نقلیه حمل و نقل عمومی در شهر کویت است. در پایتخت کویت نیازی به تاکسی متر نیست چون سال ها است کرایه تاکسی در شهر کویت بالا نرفته و در کل سه نوع تاکسی در کویت هست:

  1. تاکسی تلفنی های کویت سفید رنگ هستند و دور و بر هتلهای شهر کویت می چرخند. این تاکسی های تر و تمیز در کمترین زمان ممکن مسافر را به مقصد مورد نظر در شهر کویت می برند. کرایه مسیرهای داخل شهر کویت معمولا سه دینار کویت است مگر اینکه مبدأ یا مقصد فرودگاه بین المللی کویت باشد. تلفن تماس 2143414
  2. تاکسی های فرودگاه کویت، خودروهای آمریکایی ای هستند که فرودگاه اینترنشنال کویت را قرق کرده اند. نرخ نامه تاکسی های فرودگاه کویت روی شیشه این ماشین ها چسبیده ولی معمولا راننده می خواهد پول بیشتری از مسافر خارجی بگیرد.
  3. تاکسی های به اصطلاح نارنجی رنگ کویت در واقع سفید و بژ هستند. پلاک زرد رنگ دارند و در خیابان های شهر کویت دنبال مسافر می گردند. کرایه تاکسی های نارنجی در کویت با توجه به طول مسیر از یک تا دو دینار کویت متغیر است. در ساعات اوج ترافیک راننده آن قدر غر می زند تا مسافر کرایه بیشتری بدهد. بعضی از این تاکسی ها هم در خط های مشخصی در شهر کویت کار کرده و به غیر از شما یکی دو مسافر دیگر سوار می کنند.

شرکت حمل و نقل عمومی کویت KPTC و سیتی باص، گرداننده اتوبوس های درون شهری و اتوبوس های برون شهری کویت هستند. هزینه یک مسیر سفر درون شهری در کویت با اتوبوس ثابت است (با اتوبوس های هر دو شرکت) ایستگاه اتوبوس های کویت خیلی ساده و معمولی اند. برنامه حرکت اتوبوس ها در کویت نامنظم است. در کویت معمولا فقط مردها سوار اتوبوس شده و بدون استفاده از هدفون با تلفن همراه خود (با صدای بلند) موسیقی گوش می دهند. گاهی کف اتوبوس نشسته و تخمه آفتاب گردان می خورند . . .


اسامی هتل های کویت

  • هتل کروآن پلازا نزدیک فرودگاه بین المللی کویت
  • دو شعبه هتل هالیدی این، یکی در منطقه سالمیه و دیگری در داون تاون کویت
  • هتل ساحلی هیلتون در کویت
  • هتل ساحلی کمپینسکی در کویت
  • هتل گلدن تولیپ کویت
  • هتل میسونی در کویت
  • هتل ایبیس در السالمیه
  • فور سیزنز هتل کویت
  • هتل ریجنت کویت در ساحل مسیله
  • هتل هیلتون المپیا ی کویت
  • هتل اینترکانتیننتال کویت
  • هتل حولی کانتیننتال در شهر کویت
  • هتل اوئیسیز در تقاطع خیابان های احمد الجابر و مبارک الکبیر در داون تاون شهر الکویت، یک رستوران هندی فوق العاده دارد.
  • هتل فور پوینتس بای شرایتون کویت در خیابان فهد السالم
  • هتل کورت یارد کویت سیتی در خیابان الشهداء

هتل گراند مجستیک

این هتل ۴ ستاره، یکی از پرطرفدارترین هتل‌های کویت است. هتل Grand Majestic کویت با فاصله ۷ دقیقه پیاده‌روی از برج آزادی، در شهر کویت قرار گرفته است. هتل دارای وایفای رایگان، شاتل فرودگاهی و اتاق‌های خانوادگی با تهویه مطبوع بوده و دارای پذیرش ۲۴ساعته است. در سفر به کویت در این هتل می‌توانید انواع غذاهای تازه و خوشمزه با منوی منحصر به فرد چند فرهنگی را همراه با مهمان نوازی عربستان تجربه کنید. هزینه یک شب اقامت در این هتل ۳۸ دینار کویتی است.

هتل سوئیت کورنیش

هتل سوئیت کورنیش، هتل Corniche Suites با داشتن چشم‌انداز پانوراما از برج‌های کویت و خلیج کویت، اتاق‌هایی با اینترنت رایگان و تلویزیون ماهواره‌ای ارائه می‌دهد. امکانات شامل استخر پشت بام و سونای بخار است. هتل، فضای داخلی مدرن و رنگارنگ با اتاق‌هایی که دارای تهویه مطبوع است، ارائه می‌دهد.در کلیه اتاق ها، مینی بار و تجهیزات چای و قهوه وجود دارد. در سفر به کویت می‌بینید که سرویس اتاق در تمام طول روز موجود است. هزینه یک شب اقامت در این هتل ۳۰ دینار کویتی است. به طور معمول اجاره مسکن و کرایه آپارتمان در کویت گران است و امکان اجاره آپارتمان ارزان در شهر کویت به راحتی امکان‌پذیر نیست.

جاذبه های گردشگری در کویت

۱. برج کویت

برج کویت از دیدنی های کویت

سه برج باریک و بلند از میانه‌ی شهر کویت سر برآورده‌اند تا هم نماد شهر و کشور کویت باشند و هم زیبایی‌های حاصل از ترکیب معماری مدرن و هنر اسلامی را به رخ بکشند.

یکی از دلایل جذابیت این برج‌ها این است که ما را به یاد مناره‌های بلند مساجد سمرقند و بخارا می‌اندازد، بلندی برج اصلی به ۱۸۷ متر می‌رسد و دو کره دارد. نیمه‌ی پایینی کره‌ی پایینی شامل یک تانکر آب ۴۵۰۰ متر مکعبی می‌شود و نیمه‌ی بالای آن یک رستوران با ظرفیت ۹۰ نفر، سالن انتظار، کافه و بخش بذیرش را در خود دارد. کره‌ی بالایی ۱۲۳ متری سطح دریا است و هر ۳۰ دقیقه یک بار به دور خود می‌گردد. از بالای این برج گردان می‌توانید منظره‌ ۳۶۰ درجه‌ شهر را ببینید. ۲ رستوران در این برج هست، یکی رستوران افق (Ofok Hall) که علاوه بر ناهار و شام بوفه‌ی صبحانه هم دارد و از ساعت ۸ صبح پذیرای میهمانان است، و دیگری رستوران سوشی ترکیبی (Fusion Sushi) است که تنوعی از غذاهای ژاپنی و چینی و انواع نودل‌ها و سوشی‌ها را در بوفه‌ی خود سرو می‌کند.

ولی اگر در میانه‌ی روز به دیدن برج کویت رفتید و میلی به خوردن غذا نداشتید هم نگران نباشید. می‌توانید به محوطه‌ی انتظار برج برج بروید و ضمن لذن بردن از منظره‌ی زیبای خلیج فارس از میان‌وعده‌ها، میوه و شیرینی‌جات و نوشیدنی‌های آنجا استفاده کنید.

برج دوم ۱۴۷ متر است و به عنوان منبع آب استفاده می‌شود. و برج سوم وظیفه‌ی کنترل و تنظیم جریان برق و روشنایی دو برج دیگر را به عهده دارد. روی هم رفته این دو برج ۹۰۰۰ متر مکعب آب را در خود جاداده‌اند.

برج‌های کویت در مرکز شهر کویت، در خیابان خلیج عربی (Arabian Gulf Street) در بخش شرقی قرار دارند و هزینه‌ی ورود به آنها ۳ دینار کویتی برای هر نفر است، ولی اگر می‌خواهید به رستوران بروید لازم نیست این هزینه راپرداخت کنید. به علاوه وقتی در رستوران غذا خوردید، می‌توانید رسید غذا را نگه داشته و با ارائه‌ی آن از بالکن‌های خوش منظره‌ی برج هم دیدن کنید.

۲. مسجد جامع کویت (Al-Masjid Al-Kabir)

مسجد جامع کویت از جاهای دیدنی کویت

مسجد جامع کویت را در سرتاسر دنیا به خاطر معماری اسلامی خود می‌‌شناسند. می‌توانید همه روزه از ساعت ۹ صبح به بازدید این مسجد بروید و از امکانات تور رایگان مسجد هم استفاده کنید. اگر به بازدید این مسجد می‌روید بهتر است روسری و لباس‌های بلند و گشاد به همراه خود داشته باشید.

صحن اصلی این مسجد با رنگ‌های زیبا و لوستر‌های بزرگ طلایی چشم هم بیننده‌ای را خیره خواهد کرد و مخصوصا این مسجد به خاطر طراحی داخلی و خارجی ایرانی برای شما جالب خواهد بود. کاشی‌کاری‌های زیبای چند ضلعی و خوشنویسی‌های بی‌نظیر در جا به جای این مسجد شما را به یاد مسجد‌های ایرانی می‌اندازد.

مسجد جامع کویت در خیابان خلیج عربی روبروی قصر الصیف (Al Seif) و مرکز بورس کویت قرار دارد. شما روزهای یکشنبه تا پنچ‌شنبه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح و ۴ و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر تا ۶ و ۴۵ دقیقه عصر می‌توانید از این مسجد بازدید کنید.

۳. سوق مبارکیه (Souk Al-Mubarakiya)

سوق مبارکیه از جاهای دیدنی کویت

از خیابان خلیج عربی که کمی به سمت مرکز شهر بیایید، به خیابان عبداله مبارک و عبداله السلام می‌رسید و بازار مبارکیه همان جاست. قبل از کشف نفت درکویت این بازار اصلی‌ترین مرکز تجاری کویت بود. امروزه می‌توانید روح قدیمی کویت را به وضوح در این بازار ببینید.

در این بازار هر چه بخواهید پیدا می‌شود، از زیتون و عسل گرفته، تا خرما و ادویه جات و از همه مهم‌تر قهوه. به علاوه انواع صنایع دستی سنتی کویتی را هم می‌توانید از این بازار تهیه کنید. البته یکی از جالب‌ترین جنبه‌های خرید کردن هم در این بازار جریان دارد: چانه زدن! می‌توانید هر چقدر که دلتان بخواهد سر قیمت با فروشنده مذاکره کنید و نهایتا با حفظ ادب به توافق برسید. در آخر هم می‌‌توانید خستگی خود را در یکی از قهوه‌خانه‌های سنتی کویت با نوشیدن قهوه‌ی خوشمزه‌ اصل عربی از تن به در کنید.




۴. مرکز خرید خیابان‌ها یا آونیوز (The Avenues Mall)

مرکز خرید خیابان‌ها یا آونیوز

این احتمالا لوکس‌ترین بخش سفر شما خواهد بود. مرکز خرید خیابان‌ها از چهار بخش تشکیل شده، خیابان اول، خیابان دوم، خیابان پرستیژ و خیابان اصلی، به علاوه یک سوق سنتی و یک کوچه سبک سوهو نیویورک هم از جمله جاذبه‌های این مرکز خرید است. طرح این خیابان‌ها را از روی شنزارهای بیابانی، صخره‌ها و آسمان صحرا الهام گرفته‌اند. شما می‌توانید در این مکان بهترین برند‌های دنیا را پیدا کنید، غذاهای بین‌المللی و محلی را امتحان کنید و یا کلا زمان خوشی را به همراه خانواده‌ خود بگذرانید.

در خیابان دوم سقف شیشه‌ای اجازه می‌دهد نور طبیعی وارد بخش‌های داخلی ساختمان شود، در این خیابان حس می‌کنید در هوای آزاد هستید. این خیابان هم بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد و رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز نفریخی خانوادگی متعددی در آن قرار دارند. اگر حال و حوصله‌ی خرید کردن ندارید می‌توانید در سالن‌های زیبایی و ماساژ این خیابان آرامش بگیرید.

خیابان پرستیژ شیک‌ترین و گران‌ترین مرکز خرید کشور است و تمام برند‌های لوکس جهان در آن پیدا می‌شوند. به تازگی طراح معروف ایتالیای، روبرتو کاوالی، یک رستوران در این خیابان باز کرده که طراحی آن کاملا از جواهرآلات آینه‌ای و دیوارهای فولادی براق پوشیده شده است.

وقتی در خیابان اصلی راه می‌روید، حس می‌کنید در یکی از خیابان‌های اصلی اروپایی هستید. نمای فروشگاه‌های این خیابان یه سبک مختلف دارند، اروپایی، محلی و مدرن. سقف این بخش هم از شیشه ساخته شده که اجازه می‌دهد درختان طبیعی در جای جای آن زنده بمانند. کف این مرکز از سنگ‌های طبیعی وارد شده از کشورهای مختلف ساخته شده به فضای معماری بازار روح خاصی می‌بخشد.


همه‌ی اینها کافی نیستند؟ اگر هنوز خسته نشده‌اید می‌توانید به بخش سوکو (Soku) بروید. سوکو مخفف کلمه‌ی South of Kuwait به معنای جنوب کویت است. سبک این بخش از بازار شباهت زیادی به منطقه‌ی سوهو در نیویورک دارد. محیط هنری و مدرن این خیابان فضای فرهنگی‌ای را به شما القا می‌کند که نظیر آن را در هیج کجای خاورمیانه نمی‌توانید پیدا کنید.

۵. تالار آیینه (House of Mirrors)

تالار آینه از دیدنی های کویت

تنها تالار آینه در جهان است که تمام دیوارهای آن کاملا با موزاییک‌های آینه‌ای پوشیده شد‌ه‌اند و تمام این کارها را فقط یک هنرمند انجام داده! این خانه ابتدا به هنرمندان مشهور کویتی به نام خلیفه و لیدیا آل قطان متعلق بود، ولی بعدها لیدیا با استفاده از تکه‌های آیینه و شیشه از آن یک اثر هنری ساخت و آن را به موزه تبدیل کرد.

وقتی به این موزه رفتید حتما دقت کنید که کفش پاشنه بلند نپوشید،چون اجسام تیز می‌توانند به شیشه‌های کف خانه آسیب برسانند. به علاوه، اگر با گروهی از دوستان خود به آنجا بروید بهتر است چون در این صورت می‌توانید این تجربه‌ی شیرین را با هم به اشتراک بگذارید، بعد از بازدید در اتاق پذیرایی بنشینید و چای و کیک سیب خانگی بخورید و در مورد تاریخ کویت و هنر لیدیا صحبت کنید. به علاوه اگر هر کدام از آثار هنری داخل موزه چشم شما را گرفت، می‌توانید آن را از گالری موزه خریداری کنید.

موزه روزهای دوشنبه تعطیل است و اگر خواستید بروید حتما باید از قبل تماس بگیرید و هماهنگ کنید. آنجا راهنمایانی هستند که تورهای انگلیسی زبان ارائه می‌دهند و اطلاعات لازم در مورد موزه رادر اختیارتان می‌گذارند. تالار آینده در قدیسیه (Qadisiya) در خیابان نهم قرار دارد و هزینه‌ی ورود به آن برای بزرگسالان ۳ دینار کویت و برای کودکان ۲ تا ۱۷ ساله ۲ دینار کویت است. و البته به خاطر داشته باشید که موزه فقط پول نقد می‌پذیرد.

۶. جزیره سبز (Green Island)

جزیره سبز از جاهای دیدنی کویت

جزیره‌ سبز یکی دیگر از جاذبه‌های کویت است که در سال ۱۹۸۸ کنار ساحل کویت به صورت مصنوعی ساخته شد. این جزیره تقریبا ۷۸۵۰۰۰ متر مربع بوده و اطراف آن را سنگ‌های طبیعی پوشانده است. گفته می‌شود شن‌های این جزیره را از کشورهای دیگر وارد کرده‌اند.

یک استخر شنا روی این جزیره وجود دارد که عمق آن بین ۲.۵ و ۳ متر است، به علاوه جزیره یک آمفی تئاتر هم دارد که ۷۰۰ نفر ظرفیت دارد. یک برج ۳۵متری هم آنجا هست که وقتی بالای آن می‌ایستید می‌توانید تمام جزیره را ببینید. اگر کودک همراه خود دارید هم نگران نباشید، روی این جزیره یک قصر بازی برای کودکان هم هست که به راحتی ساعت‌ها آنجا مشغول می‌شوند. در سمت دیگر جزیره یک رستوران هم هست که غذاهای خیلی خوشمزه‌ای دارد.

جزیره‌ی مصنوعی سبز کنار ساحل شهر کویت نزدیک خیابان خلیج عربی قرار دارد و هر روز از ۸ صبح تا ۱۱ شب می‌توانید از آن بازدید کنید.


۷. پارک آبی کویت (Aqua Park)

پارک آبی کویت

احتمالا می‌دانید که کویت هوای گرم و شرجی دارد بنابراین یکی از جاهای دیدنی کویت که حتما باید از آن دیدن کنید پارک آبی کویت است. این پارک درست در کنار برج‌های معروف کویت بوده و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی منطقه است.

سرسره‌های بزرگ مخصوص کودکان و بزرگ‌سالان و رستوران‌های مختلف با نام‌های آشنا باعث شده این مکان از بخش‌هایی از کویت باشد که برای خانواده‌ها حسابی جذاب است. مساحت پارک آبی کویت تقریبا ۶۰ هزار متر مربع است و انواع مختلف سرگرمی در آن پیدا می‌شود، مثلا استخر کودکان، استخر کودکان نوپا، سرسره‌ی هشتپا، تشک‌های شناور، غواصی، زمین والیبال، مسابقه کارتینگ، فوتبال صابونی، فوتبال ساحلی، پینت بال و امکاناتی دیگر مانند مسجد برای مردان و زنان، رختکن زنانه و مردانه، فود کورت و خیلی امکانات دیگر.

اگر به پارک آبی می‌روید، باید قوانین مربوط به پارک را رعایت کنید. اول اینکه لباس‌هایی که می‌پوشید باید از جنس نایلون یا پلی‌استر باشند، لباس‌های کتان، نخی و جین ممنوع هستند. همچنین لباس‌های شنای تحریک آمیز مانند بیکینی، مایو، شلوارک و تیشرت ممنوع هستند. وسایل فلزی مانند کمربند، ساعت و جواهرات ممنوع هستند.

این پارک هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز بوده و ورودی آن ۴.۷۵۰ دینار کویتی است. این مبلغ شامل همه‌ی بازی‌ها و امکانات به جز خانه‌ی موج‌ها و بخش‌های موج سواری می‌شود. نهایتا به خاطر داشته باشید پنج‌شنبه‌ها این پارک مخصوص زنان است.

۸. جزیره‌ فایلاکا (Failaka Island)

جزیره‌ فایلاکا از دیدنی های کویت

جزیره فایلاکا یکی از جاهای دیدنی کویت است که سرسبزی و آبادانی چندانی ندارد، ولی می‌توانید برای آشنا شدن با بخش مهمی از تاریخ کویت به آنجا هم سری بزنید.

این جزیره ۲۰ کیلومتر با ساحل شهر کویت فاصله دارد و نمادی از حمله‌ ارتش عراق به کویت ربع قرن پیش است. قبل از این جنگ جزیره‌ی فایلاکا تقریبا ۲۰۰۰ نفر جمعیت داشت، ولی همه‌ی این افراد در بهبوهه‌ی جنگ فرار کردند و هرگز به جزیره باز نگشتند. حالا ساختمان‌های این جزیره مخروبه شده‌اند، خانه‌ها پر از خس و خاشاک هستند و حتی دیوارها هنوز نشانه‌های گلوله‌های جنگ را بر تن دارند.

البته گوشه‌ای از جزیره را برای توریست‌ها آماده کرده‌اند. برای رفتن به این جزیره می‌توانید کشتی کروز سوار شوید و بعد از رسیدن به آنجا در اقامت‌گاه‌ها و کافه‌های جزیره استراحت کنید.

رفتن به این جزیره می‌تواند یادآور خوبی باشد که حتی در ثروتمندترین کشور دنیا هم جنگ آثار مخرب خود را روی دیوارها و قلب‌های مردم به جا گذاشته.


۹. خانه‌ فرهنگ شیخ جبار الاحمد (Sheik Jabar Al-Ahmad Cultural Center)

خانه‌ فرهنگ شیخ جبار الاحمد در کویت

حالا که حرف تاریخ و فرهنگ شد، این جاذبه‌‌ توریستی کویت حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد. خانه فرهنگ شیج جبار الاحمد یا خانه اپرای کویت مکان دنجی برای تمام فرهنگ‌دوستان از سرتاسر جهان است. فعالیت‌های این مرکز شامل فیلم، تئاتر، موسیقی، کارگاه‌های آموزشی و سخرانی می‌شود.

پس اگر دوست دارید با فرهنگ و هنر عربی کویت بیشتر آشنا شوید این مکان را حتما در لیست خود قرار دهید. ولی اگر هم به زبان عربی مسلط نیستید و لذتی از تئاتر و موسیقی عربی نمی‌برید، صرف راه رفتن در محوطه و تماشای معماری پست مدرن ساختمان خانه فرهنگ خالی از لطف نیست.

اگر هنگام خنکای غروب آفتاب در خیابان خلیج عربی بودید سری هم به این مرکز بزنید، به کافه‌ها و رستوران‌های آن بروید و ضمن نوشیدن قهوه‌ عربی از تلفیق چشم‌نواز معماری پست‌مدرن و اسلامی لذت ببرید. ضمنا هر نیم ساعت یک آب‌نمای موزیکال هم در محوطه مرکز به کار می‌افتد که هوای اطراف آن را دلپذیرتر هم می‌کند.

۱۰. مروج (Murouj)

مروج از جاهای دیدنی کویت

و نهایتا می‌رسیم به بخش خوشمزه‌ سفرمان به کویت: مجموعه رستوران‌ها و تفرج‌گاه‌های مروج. این مجموعه در ۱۲ کیلومتری جنوب کویت قرار دارد و در اطراف آن باشگاه‌های اسب سواری و شکارگاه‌هایی هستند که قبل از ناهار می‌توانید از آنها هم بازدید کنید.

به جز شکار و اسب‌سواری می‌توانید در این مرکز به رالی اتوموبیل رانی و تیراندازی با تیر و کمان هم بپردازید. ولی اگر به همراه خانواده هستید و کودکان شما از این فعالیت‌ها خوششان نمی‌آید نگران نباشید. زمین بازی کودکان این مرکز برای تمام گروه‌های سنی مناسب است و دلبندان شما می‌توانند از فعالیت‌های تفریحی و آموزشی این بخش از مروج لذت ببرند.

باید بدانید که برای شرکت کردن در فعالیت‌های ورزشی مروج باید از قبل فرم‌های لازم که روی وبسایت این مرکز هستند را پر کرده باشید. بعد از پر کردن این فرم‌ها مسئولین مروج با شما تماس می‌گیرند و اطلاعات لازم را در اختیازتان می‌گذارند.

اگر هم تمایلی به شرکت در تمرین‌ها و مسابقات ورزشی ندارید، می‌توانید از میان‌ صدها کافه و رستوران مختلف این مجموعه با انواع و اقسام غذاهای عربی و بین‌المللی یکی را انتخاب کرده و به همراه دوستان و خانواده اوقات خوبی را سپری کنید.

بهترین مراکز خرید کویت

مراکز خرید کویت

1-the avenues mall مرکز خرید د اونیوز کویت

یک مرکز خرید بزرگ و مجلل ساخته شده در کشور کویت می باشد که دارای فروشگاه های بسیاری برای ارائه محصولات ار معتبرترین و شناخته شده ترین برند های بین المللی و همچنین برخی برند های داخلی می باشد.
این مرکز خرید در سال 2007 و تحت حمایت امیر کویت شیخ صباح آل احمد الصباح فعالیت خود و ارائه خدماتش به مشتریان را آغاز نموده است.
انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، کفش، عینک، کیف، محصولات آرایشی و بهداشتی، وسایل تزیینی و دکوری، زیور الات، جواهرات، انواع خوراکی ها، وسایل منزل و … در فروشگاه های این مرکز خرید به مشتریان جهت خرید ارائه می شوند.
علاوه بر خرید مشتریان با رفتن به این مجموعه می توانند از فود کورت، کافی شاپ، پارکینگ، سالن بازی، سینما و … نیز استفاده نمایند.

2-Souq Al Mubarakeya بازار مبارکیه

این بازار بعنوان یکی از قدیمی ترین مجموعه ها و بازارهای ساخته شده در کشور کویت شناخته شده می باشد.
این بازار سنتی محبوب در شهر کویت ، بین خیابانهای عبدالله المبارک ، عبدالله السالم و خیابانهای فلسطین واقع شده است.
شما می توانید ساعت ها را در این بازار به گردش بپردازید و معاملات معقولی را در مورد کالاهای میراثی مانند فرش ابریشم ایرانی ، عتیقه های واقعی عرب ، عطرهایی مانند مشک و عود و لباس های سنتی پیدا کنید.
علاوه بر خرید در این بازار همچنین می توانید از غرفه ها غذاهای لذیذ آن نیز برای استراحت کردن استفاده نمایید.
هر انچه را که به ذهنتان برسد از پوشاک، کیف، کفش، وسیل دکوری و تزیینی و … گرفته تا انواع خوراک ها، ادویه ها، سبزیجات و … در این بازار به فروش می رسند و بر اساس نیازهای خود از هر غرفه و مغازه ای که مایل باشید می توانید خرید های خود را انجام دهید.

3-arina Mall مارینا مال

این مرکز خرید فعالیت خود را از سال 1997 در کشور کویت اغاز کرده است و بعنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید در کشور کویت شناخته شده می باشد و دارای فروشگاه های بسیاری میباشد که ارائه دهنده انواع محصولات نظیر کیف، کفش، پوشاک، محصولات بهداشتی و آرایشی، وسایل دکوری و تزیینی، خوراکی های لذیذ و متنوع، محصولات ورزشیريال زیور آلات، جواهرات و …. از برند های مطرح جهانی می باشد.
علاوه بر خرید مشتریان با رفتن به این مرکز خرید می توانند از دیگر امکانات آن نظیر رستوران، کافی شاپ، سالن بازی کودکان و بزرگسالان، سینما، پارکینگ و … نیز بهره مند شوند.

360 Shopping Center مرکز خرید 360

یکی از بزرگترین و مجلل ترین مراکز خرید ساخته شده در کشور کویت می باشد که در بین مردم این کشور و همچنین توریست ها و گردشگران شناخته شده و محبوب می باشد و مشتریان بسیاری را نیز از زمان تاسیس به بعد به خود جلب کرده است.
انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، کفش، عینک، کیف، محصولات آرایشی و بهداشتی، وسایل تزیینی و دکوری، زیور الات، جواهرات، انواع خوراکی ها، وسایل منزل و … در فروشگاه های این مرکز خرید به مشتریان جهت خرید ارائه می شوند.
علاوه بر خرید مشتریان با رفتن به این مجموعه می توانند از فود کورت، کافی شاپ، پارکینگ، سالن بازی، سینما و … نیز استفاده نمایند.

رستوران های کویت

بهترین های رستوران های کویت

1-The Cheesecake Factory رستوران کارخانه چیزکیک

یکی از رستوران های ساخته شده در کشور کویت می باشد که اکثر غذاهای موجود در منوی این رستوران ایتالیایی و آمریکایی می باشند.
تمامی غذاها در این رستوران با بهترین کیفیت ها و مقرون به صرفه ترین قیمت ها به مشتریان ارائه می شوند.
کارکنان نیز در این رستوران بسیار مهمان نواز و خونگرم می باشند.
تمامی مواد اولیه مورد نیاز برای طبخ غذاها در این رستوران به صورت روزانه، تازه و کاملا ارگانیک تهیه می شوند.

2-Jamawar Crowne Plaza Kuwait رستوران جاماور کراون پلازا


رستورانی ساخته شده در کشور کویت می باشد که دارای دکوراسیون و تزیینات خاص و منحصر به فرد و همچنین جذاب می باشد.
در این رستوران انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه هندی با بهترین کیفیت و حجم بالا با مشتریان ارائه می شود.
در این رستوران تمامی مواد اولیه مورد استفاده برای درست کردن و طبخ غذاهایشان به صورت روزانه، تازه و ارگانیک تهیه می شوند.

3-Kuwait Shabestan Persian Restaurant رستوران ایرانی شبستان کویت

یکی از بهترین رستوران ها برای ایرانیان در کشور کویت رستوران شبستان می باشد که ارائه دهنده انواع غذاهای لذیذ و خوشمطه ایرانی اعم از انواع کباب ها، خورشت ها و پلو ها می باشد.
کارکنان در این رستوران بسیار خونگرم و مهمان نواز می باشند و در رابطه با قیمت ها می توان گفت که با هر نوع بودجه ای که داشته باشید یک وعده غذایی را می توانید در این رستوران میل نمایید.
تمامی مواد اولیه مورد استفاده در طبخ غذاهای این رستوران به صورت تازه، ارگانیک و روزانه تهیه می شوند.

4-Caribbean Hut Restaurant رستوران کارائیبی هات کویت

رستورانی ساخته شده در کشور کویت می باشد که ارائه دهنده انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه ای می باشد که حدودا قیمت های ارزانی دارا می باشند اما در کنار آن کیفیت خوبی را نیز دارا می باشند.
در این رستوران معمولا غذاهای لاتین، حوزه کارائیب و همینطور غذاهای کشور پورتو ریکو به مشتریان ارائه می شوند.
تمامی مواد اولیه مورد نیاز برای طبخ غذاها در این رستوران به صورت روزانه، تازه و کاملا ارگانیک تهیه می شوند.

5-Sultanchef – Turkish Steakhouse رستوران و خانه استیک ترکی سلطان شف کویت

رستوران ترکی ساخته شده در کشور کویت می باشد که ارائه دهنده غذاهای لذیذ و خوشمزه ترکی، مدیترانه ای، کبابی و باربیکیویی می باشد که تمامی آنها با بهترین کیفیت ها به مشتری ها ارائه می شوند.
در این رستوران همچنین بعد از صرف غذا می توانید بعنوان دسر از باقلواهای ترکی خوشمزه آن در کنار قهوه و یا چای نیز سفارش داده و نوش جان نمایید.
به این نکته نیز می توان اشاره نمود که مواد اولیه ای که در این رستوران برای طبخ غذاها مورد استفاده قرار میگیرند تماما به صورت تازه، ارگانیک و روزانه تهیه می شوند.

6-Salt Restaurant رستوران نمک کویت

این رستوران که در کشور کویت واقع شده است و در این کشور به ارائه خدمات مربوطه به مشتریان می پردازد دارای دکوراسیونی زیبا می باشد وهمچنین کارکنانی خونگرم و مهمان نواز نیز دارا می باشد.
انواع غذاهای اروپایی، دریایی و همچنین مدیترانه ای در این رستوران به مشتریان جهت سفارش ارائه داده می شوند.
تمامی مواد اولیه مورد نیاز برای طبخ غذاها در این رستوران به صورت روزانه، تازه و کاملا ارگانیک تهیه می شوند.

کویت

خطرات احتمالی برای گردشگران در سفر به کویت

همیشه می‌توانید با خیال راحت سفر به کویت را انجام دهید، زیرا کویت مکان امنی برای مسافرت است با این حال مواردی وجود دارد که هنگام سفر به این کشور باید در نظر بگیرید. میزان جرم و جنایت نسبتاً کم است و احتمال آسیب دیدن خارجی‌ها به هر طریقی یا حمله به آن‌ها بسیار بعید است.

خطرات احتمالی برای گردشگران در سفر به کویت

کویت به دلیل دیدگاه‌های عمیقاً محافظه‌کارانه اسلامی شناخته شده است، اما معمولا بازدیدها از کویت بدون دردسر است. آنچه که کویت را ممکن است ناامن کند، خطرات تروریسم است. اگر در برنامه خود در سفر به کویت فعالیت در فضای باز را در نظر دارید، این اقدامات را انجام دهید تا در طول سفر صحیح و سالم بمانید.

در مورد تغییر شرایط آب و هوایی هوشیار باشید، لباس مناسب بپوشید و وسایل محافظتی مانند اسپری ضد حشره، پماد ضد آفتاب و بسته‌ی کمک‌های اولیه را با خود ببرید. قبل از سفر به کویت، کمک‌های اولیه و CPR را یاد بگیرید. بیماری‌های مربوط به گرما، مانند سکته در اثر گرما، می‌تواند کشنده باشد. به طور مرتب بخورید و بنوشید، لباس سبک بپوشید و فعالیت بدنی را در دماهای بالا محدود کنید.

اجاره اتومبیل در کویت

در طول چند سال گذشته، اجاره اتومبیل به دلیل قیمت‌های مناسب و آزادی که در سفر به کویت ارائه می‌دهند، بین گردشگران بسیار محبوب شده است. پیدا کردن یک خودرو با هر منظوری که داشته باشید، آسان است، چه یک ماشین لوکس برای تنوع، یا یک ماشین کاربردی که به شما کمک کند تا به جایی که می‌خواهید، بروید.

در ادامه چند نکته مهم در مورد کرایه اتومبیل جمع‌آوری شده است که بهتر است آن‌ها را بدانید. لازم است شماره تلفن شرکت کرایه اتومبیل را با خود داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که همه شکاف‌ها و خراش‌هایی که روی ماشین هست، مستند شود. بررسی کنید که آیا بیمه اتومبیل لازم است یا خیر.

اگر در مورد شرایط رانندگی به سمت مقصد خود در سفر به کویت، مطمئن نیستید، از آژانس سؤال کنید. بازگشت اتومبیل در یک شعبه دیگر، ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. اگر ماشین را به فرودگاه برمی‌گردانید، طوری برنامه بریزید که وقت کافی برای رسیدن به پرواز خود داشته باشید.

در سفر به کویت، در برنامه ریزی به مقاصد خود، توصیه می‌شود برآورد هزینه‌ها را از قبل انجام دهید.

بیمه و تسهیلات درمانی برای گردشگران در کویت

هزینه بیمه مسافرتی در سفر به کویت بسته به سن مسافر و مدت زمان پوشش مورد نیاز، متفاوت است. هرچه مسافر مسن‌تر باشد هزینه آن بالاتر است. هرچه مدت زمان بیمه سفر مورد نیاز در کویت بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

مرکز محاسبه نرخ بیمه مسافرتی کویت، شرایط شما را با مقایسه آن‌ها بر اساس قیمت و سود، برآورد می‌کند و بیمه مسافرتی مناسب گردشگر را ارائه می‌دهد. مسافران ایرانی بهتر است بیمه مسافرتی خود را پیش از سفر به کویت خریداری نمایند. در هنگام اقدام به خرید بیمه سفر از آژانس مسافرتی خود و یا از طریق شرکت‌های تامین کننده بیمه مسافرتی، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

جهت دریافت هزینه‌های پرداختی برای بیماری در سفر به کویت، می‌توانید با ارسال عکس اسکن شده صورتحساب بیمارستان و رسیدهای آن از طریق ایمیل به همراه فرم درخواست ادعای بیمه سفر، به شرکت مربوط ارائه دهید. مشتری پس از دریافت صورتحساب، مبالغی را که شرکت بیمه پرداخت می-کند، دریافت می‌نماید.

بیمه و تسهیلات درمانی برای گردشگران در کویتجهت دریافت هزینه‌های پرداختی برای بیماری در سفر به کویت، می‌توانید با ارسال عکس اسکن شده صورتحساب بیمارستان و رسیدهای آن از طریق ایمیل به همراه فرم درخواست ادعای بیمه سفر، به شرکت مربوط ارائه دهید. مشتری پس از دریافت صورتحساب، مبالغی را که شرکت بیمه پرداخت می-کند، دریافت می‌نماید.


وسایل ضروری برای سفر به کویت

البته هیچ لباس رسمی برای گردشگران و مهاجران ساکن در کویت وجود ندارد. در کل، بهتر است مسافران، لباس‌های سبک، نخی و گشاد بپوشند و دامن و آستین آن‌ها بلند باشد. در سفر به کویت اگر می‌خواهید شلوارک بپوشید، بهتر است با شلوارک بلند در خیابان‌ها راه بروید. جهت مقابله با گرما، لباس سبک و نخی، کلاه آفتابگیر و کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی همراه داشته باشید.


سفر زمینی، هوایی، دریایی و سفر با قطار و بک پک به کویت

از آنجا که مسافت بین دو شهر تهران و کویت حدود ۱۲۰۰ کیلومتر است، مسافران علاقمند سفرهای هیجانی و سفر زمینی به کویت، اگر از تهران برنامه سفر به کویت خود را شروع کنند، می‌توانند این مسافت را بدون توقف و بدون ترافیک در حدود ۱۵ ساعت رانندگی به انجام برسانند.

لازم است ابتدا از تهران در جهت جنوب غربی سفر کرده و به سمت کشور همسایه، عراق بروند. پس از ورود به خاک این کشور، در جهت جنوب حرکت نموده و پس از گذر از شهر بزرگ بصره و چند شهر دیگر در مسیر خود به سوی کشور کویت پیش روند.

البته به غیر از راه زمینی، از طریق راه دریایی نیز امکان سفری کوتاه‌تر برای علاقمندان سفر به کویت وجود دارد، از طریق بنادر بزرگ ایرانی از جمله بندر بوشهر و بندر ماهشهر نیز امکان سفر دریایی به کویت وجود دارد.

سفارت کویت در ایران

نشانی این سفارت در کشور ایران، تهران، خیابان دستگردی، میان آفریقا – ولیعصر، پلاک ۳۰۵ می باشد. سفارت کویت در ایران از ساعت ۹ صبح – ۱۲:۳۰ در طی روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه فعالیت دارد.

سوالات متدوال درباره سفر به کویت

کویت به انگلیسی؟
 Kuwait
آیا سفر به کویت برای ایرانیان بدون ویزا امکان پذیر است ؟
خیر. ایرانیان می بایست برای هر نوع سفر به کویت ویزا تهیه کنند.
مدت زمان ویزای کویت بعد از انگشت نگاری چقدر طول می کشد ؟
معمولا از یک تا سه روز کاری، ویزای توریستی به طور معمول یک ماهه صادر می شود.
هزینه سفر به کویت چقدر است ؟
هزینه دقیق سفر به کویت بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و ریال کویت – نوع سفر زیمینی یا هوایی یا دریایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
از چه راه هایی می شود به کویت رفت ؟
در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای مستقیم و همچنین امکان سفر با اتوبوس و یا ماشین و در نهایت با کشتی به کویت از ایران وجود دارد .
پرواز مستقیم به کویت از کدام شهرهای ایران؟
در حال حاضر تنها از تهران – شیراز – اصفهان و مشهد پرواز مستقیم به کویت انجام می شود .
قیمت بلیط هواپیما کویت ؟
قیمت بلیط پروازهای کویت بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
آیا امکان سرمایه گذاری در کشور کویت وجود دارد ؟
بله. امکان سرمایه گذاری در کویت از طریق ثبت شرکت وجود دارد.
اعتبار ویزای توریستی کویت؟
ویزای توریستی کویت دارای اعتبار 90 روزه یا 3 ماهه است. این ویزا اصطلاحاً Single است و دارنده آن تنها می‌تواند یکبار وارد خاک این کشور شود.
مراحل اخذ ویزای توریستی کویت؟
برای دریافت ویزای توریستی برای ایرانیان، باید از اقوام یا نزدیکان خود، دعوتنامه دریافت کنید. ویزای توریستی به مدت ۹۰ روز اعتبار دارد و شخص پس از ورود به خاک کویت می‌تواند به عنوان توریست به مدت ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد. متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزای کویت باید از طریق کفیل خود اقدام کنند که ممکن است روند دریافت ویزا را با تأخیر مواجه کند.
اختلاف ساعت کویت با تهران ؟
30 دقیقه
ویزا ترکیه برای چه سنی صادر نمی شود؟
ویزا ترکیه برای افراد زیر ۲۰ سال صادر نشده و باید از طریق والدین خود اقدام کنند.
مدارک لازم برای دریافت ویزای کویت؟

  • پاسپورت با حداقل ۲ صفحه خالی و ۲ سال اعتبار
  • اسکن پارسپورت
  • عکس پاسپورتی رنگی با زمینه سفید
  • اسکن عکس
  • مدارک ارسالی توسط کفیل
  • چک ضمانت (مبلغ چک بسته به شرایط تغییر خواهد کرد)
واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به کویت؟
واکسن هپاتیت A
واکسن حصبه

بهترین زمان سفر به کویت نظر ارزان بودن قیمت ؟

در زمستان مسافران کمی به علت آب و هوای موجود به کویت سفر می کنند و قیمت ها در این زمان اعم از تور، بلیط، مراکز دیدنی و …. ارزان تر از دیگر بازه های زمانی سال برای سفر می باشد.



امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد