hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > راهنمای اخذ ویزا و سفر هوایی و دریایی به دبی ؛ هزینه تور

راهنمای اخذ ویزا و سفر هوایی و دریایی به دبی ؛ هزینه تور

راهنمای گرفتن روادید گردشگری و سفر هوایی و دریایی به دبی؛ و اطلاعاتی درباره این مقصد جذاب توریستی از جمله تور، هتل، آب و هوا، رستوران، مناطق دیدنی را آورده ایم.

دبی (به عربی: دبیّ)(به انگلیسی: Dubai) عروس خلیج فارس، بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی یکی از مدرن ترین شهرهای جهان است که در حوزه تجارت و گردشگری جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد .قبل از این‌که بخواهید به دبی سفر کنید، باید اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشد. با ما همراه باشید تا با صفر تا صد سفر به دبی آشنا شوید.

دبی

دبی مهم ترین شهر کشور امارات متحد عربی می باشد که در سواحل خلیج فارس قرار گرفته است و شهرهای ابوظبی از جنوب ، شارجه از شمال و عمان از جنوب شرقی با این شهر هم مرز می باشند ، همانطور که اشاره شد این شهر در جنوب کشور ایران واقع شده و بزرگترین شهر امارات متحده عربی به شمار می رود و مساحت این شهر 4114 کیلومتر مربع بوده و دقیقا در صحرای عرب قرار دارد که به سمت رشته کوه های حجر غربی در کنار مرز دبی با عمان و حتا واقع شده است

داستان آبادانی و گسترش دبی با حکومت آل مکتوم آغاز می‌شود. ۸۰۰ نفر از اعضای قبیله بنی یاس در سال ۱۸۳۳ به منطقه کریک دبی (خور بی) آورده می‌شوند که شروع به خانه‌سازی می‌کنند. با کشف نفت در سال ۱۹۶۶، شیخ راشد با درآمدهای حاصل از فروش آن، اهمیت ویژه‌ای برای ساخت‌وساز شهری و صنعت گردشگری قائل شد. با خروج بریتانیا از دبی در سال ۱۹۷۱، دبی و ابوظبی و چهار شیخ‌نشین دیگر پایه‌های کشور امارات متحده عربی را بنیان نهادند.

اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد کرد؛ اما بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و... تأمین می‌شود.

دبی (به انگلیسی: Dubai و به عربی: دبیّ) بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است. این شهر در شبه جزیره عربستان قرار دارد و یکی از بزرگترین شهر های تجاری جهان است.

دبی

چرا سفر به دبی؟

  • یکی از مدرن ترین شهرها در غرب آسیاست.
  • سفر به دبی، موقعیت های تفریحی و هیجانی بسیاری را به همراه دارد.
  • یکی از بهترین مقاصد سفر در نیمه دوم سال است.

آشنایی با دبی

کشور/ امارات متحده عربی

اقلیم آب و هوایی /گرم و مرطوب

وسایل حمل و نقل/ مترو,خطوط اتوبوسرانی,تاکسی,قطار,اتوبوس دریایی,مونوریل

مساحت/4,110 کیلومتر مربع

جمعیت/2,503,000 نفر

زمان پرواز از تهران/2 ساعت


شماره تلفن های ضروری در دبی

پلیس: 999
آتش نشانی:997
آمبولانس: 999
اداره برق: 991
اداره آب: 991
بیمارستان اَل مکتوم: 4584-228
بیمارستان اَل وصل: 1111-324
بیمارستان امریکایی ها: 6645-309
بیمارستان دبی: 4444-271
بیمارستان راشید: 1223-337
بیمارستان وِل کِر: 9900-282
فرودگاه بین المللی دبی: 5555-224
اطلاعات پرواز:2166666-04


عبارات کاربردی:

هنگامی که به مقصد ناشناخته ای سفر می کنید، دانستن عباراتی کوتاه و ساده شما را در برقراری ارتباط با ساکنان آن شهر یاری می دهند. برخی از پرکاربردترین عبارت عربی از این قرارند:

فارسی

عربی

سلام

السلام علیکم

صبح بخیر

صباح الخیر

عصر بخیر

مسا الخیر

شب بخیر

تصبح علی الخیر

بله

نعم

خیر

لا

لطفا

من فضلک

ممنونم / خیلی ممنونم

شکرا / شکرا جزیلا

ببخشید

عفوا

خدانگهدار

مع السلامه

دبی

زبان و مذهب مردم در دبی

زبان رسمی مردم دبی عربی استد اما به دلیل وجود توریست و مهاجرین زبان انگلیسی نیز بسیار رواج دارد و همچنین به خاطر مهاجرت زیاد به این شهر از کشورهای آسیایی ، زبانهای هندی ، فارسی ، بنگالی و چینی هم در میان مردمان مورد استفاده است و مورد بعدی اینکه دین رسمی کشور امارات متحده عربی اسلام است و همچنین اقلیت های هندو ، بهائی ، مسیحی و بودایی در این شهر زندگی می کنند.

نکات فرهنگی و قانونی در دبی

در هنگام سفر به دبی نکات زیر را جدی بگیرید و از انجام دادن شان خودداری کنید.

  1. ساکنان شهر دبی به تعهدات اسلامی پایبند هستند و از لباس‌های پوشیده استفاده می‌کنند؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی توانید بدون لباس در سطح شهر حاضر شوید.
  2. ورود مواد مخدر، مواد شیمیایی و برخی داروهای مسکن مانند استامینوفن در دبی ممنوع بوده و در صورت حمل آن‌ها مجازات‌ سختی مثل حبس و اخراج از کشور را در پی دارد.
  3. در ماه رمضان، خوردن، نوشیدن، سیگار کشیدن یا بلند کردن صدای موسیقی در طی روز در اماکن عمومی این شهر ممنوع است و رعایت نکردن این اصول، جرم محسوب می‌شود.
  4. بوسیدن یا به آغوش کشیدن حتی همسران در ملاءعام به‌شدت نکوهیده است و چنین رفتاری می‌تواند منجر به بازداشت شخص شود.
  5. جالب است بدانید که عکس گرفتن از مردم شهر دبی بدون کسب اجازه، جرم است و پیگرد قانونی دارد.
  6. با اینکه زبان رسمی کشور امارات، عربی است؛ اما زبان انگلیسی نیز رواج زیادی دارد. از آنجا که اکثر جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند، مردم به زبان‌های متعددی صحبت می‌کنند که علاوه بر زبان عربی، زبان‌های اکثریت شامل زبان فارسی، هندی، اردو، بنگالی و چینی می‌شود.
  7. در مکالمه با مردم بومی لازم است جوانب ادب را حفظ کنید. استفاده از کلمات رکیک، دشنام و یا رفتار نامحترمانه می تواند عواقبی چون مجازات و زندانی را برای شخص خاطی در پی داشته باشد.
  8. هیچگاه در ملاعام نرقصید، این کار زشت و دور از عرف است.
  9. هیچ وقت در ملاعام و بلند بلند از اشخاص سیاسی و مسوولان دبی انتقاد نکنید و یا در هیچ بحث سیاسی شریک نشوید.
  10. به دین اسلام و هیچ دین دیگری بی احترامی نکنید و خصوصا در طی روزهای ماه رمضان از خوردن و آشامیدن در ملاعام خودداری کنید.
  11. کارهایی مانند: تف کردن، پخش موسیقی با صدای بلند در فضای عمومی، آشغال ریختن در سطح شهر و کثیف کردن شهر با مدفوع حیوان خانگی، هم در نظر عموم مردم ناپسند است و هم از لحاظ قانونی با جریمه مواجه خواهد شد.
  12. نوشیدن مشروبات الکلی در سطح شهر و خارج از مکان های مشخص شده، ممنوع است.
  13. مصرف مواد مخدر ممنوع است و با جریمه های سنگینی همراه است.

واحد پول در دبی

واحد پولی در امارات متحده عربی و بالطبع آن شهر مدرن دبی درهم می باشد که با علامت اختصاری AED مشخص می شود و به طور معمول اسکناس‌ ها ی 5، 10 ،20 ،50 ، 100 ،500 و همچنین 1000 درهمی موجود هستند .

آب و هوای شهر دبی

دبی ، شهر کویری و بسیار گرم و خشک است که میانگین دمای هوای آن در حدود 40 درجه سانتی گراد می باشد و این شهر در زمستان نیز گرم است به طوریکه سردترین شب زمستان 24 درجه سانتی گراد است .


راهنمای سفر به دبی


بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی حد فاصل ماه‌های نوامبر تا آوریل (ماه آبان تا فروردین) است که آب‌وهوای مطبوع‌تری دارد. در فصل تابستان به‌خاطر گرما و شرجی بودن هوای شهر، گردشگران بسیار کمی به دبی سفر می‌کنند و قیمت بلیط هواپیما و تورها هم کاهش می‌یابد.

راه های سفر به دبی

سفر با تور هوایی دبی

در سفر به دبی، پیش از هر چیز انتخاب تور مسافرتی مناسب حائز اهمیت است. مدت‌زمان تور هوایی دبی چندین نوع دارد که بسته به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق موردنظر و البته زمان سفر، قیمت‌های متفاوتی برای تورها در نظر گرفته می‌شود.

سفر دریایی به دبی

برای سفر دریایی به دبی، باید خودتان را به بندر لنگه برسانید. روزهای حرکت و ساعات رفت و برگشت کشتی، بسته به شرکت کشتیرانی و همین طور مساعدبودن وضعیت آب‌وهوا، متفاوت است. این سفر که با کشتی تندرو انجام می‌شود، ‌پنج ساعت طول می‌کشد و بار بیشتر از ۵۰ کیلوگرم، غیرمجاز است و جریمه دارد.

چطور از فرودگاه بین‌المللی دبی به مرکز شهر و هتل برویم؟

فرودگاه بین‌المللی دبی در فاصله پنج کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و در حالت کلی سه راه مطمئن استفاده از مترو، اتوبوس و تاکسی برای طی مسیر فرودگاه دبی تا مرکز شهر پیش رو خواهید داشت که با توجه به هزینه حمل‌ونقل هر یک از آن‌ها می‌توانید دست به انتخاب بزنید. بی‌شک مترو و اتوبوس ارزان‌ترین گزینه‌ها هستند؛ هرچند که در مقایسه با تاکسی وقت‌ بیشتری از شما می‌گیرند.

مترو: برای استفاده از مترو می‌توانید با توجه به محل هتل‌تان، از خط قرمز مترو واقع در ترمینال سه و ترمینال یک استفاده کنید که تقریبا ۲۴ دقیقه در راه خواهید بود و طی این مسافت برایتان بین چهار تا ۸٫۵ درهم (حدود سه دلار) هزینه برمی‌دارد. این قطارها در ساعات شلوغی هر چهار دقیقه و در مابقی ساعات هر هفت دقیقه حرکت می‌کنند و زمان کار آن‌ها از شنبه تا چهارشنبه از ۵:۳۰ صبح آغاز می‌شود و تا نیمه شب ادامه دارد؛ هرچند در روزهای پنجشنبه از ساعت ۵:۳۰ تا یک بامداد و جمعه‌ها از ۱۰ صبح تا یک بامداد فعالیت می‌کنند.

اتوبوس: استفاده از اتوبوس از نظر هزینه‌ای تفاوتی با مترو ندارد؛ هرچند مدت‌زمان این جابه‌جایی حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید. زمان فعالیت اتوبوس‌ها از ساعت ۵:۳۰ صبح تا یک بامداد است.

تاکسی: اگر هم مایل باشید تاکسی بگیرید، مسافت فرودگاه تا مرکز شهر را در عرض ۱۳ تا ۱۵ دقیقه طی خواهید کرد و هزینه ورودی آن ۲۵ درهم (۶٫۸۱ دلار) است که به‌ازای هر کیلومتر ۱٫۸ درهم (حدود ۰٫۵ دلار) اضافه می‌شود. به‌عنوان مثال سفر از فرودگاه تا برج خلیفه با تاکسی، ۵۳ درهم (۱۴ دلار) هزینه دارد. تاکسی‌ها برای جابه‌جایی مسافران از فرودگاه به شهر، به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

حمل و نقل عمومی دبی

دبی شهری مدرن و پیشرفته است و گزینه های حمل و نقل درون شهری متفاوتی را پیش روی شما قرار می دهد. از جمله مهم ترین این وسایل مترو و اتوبوس های شهری هستند که برای استفاده از آن ها باید پول نقد را فراموش کرده و برای پرداخت هزینه‌ آن ها بلیت الکترونیک دبی را تهیه کنید.

خوب است بدانید که این بلیت ها را با نام «نول کارت» می شناسند و در مجموع ۴ نوع متفاوت از آن ها وجود دارد که عبارت اند از: نول کارت قرمز، نول کارت طلایی، نول کارت نقره ای و نول کارت آبی. اگر تنها چندین روز مسافر دبی هستید و استفاده محدودی از نول کارت خواهید داشت، نول کارت قرمز بهترین گزینه برای شما خواهد بود. نول کارت های قرمز کاغذی هستند، می توانید آن ها را از هر دستگاه فروش بلیت تهیه کرده و از آن ها برای پرداخت هزینه مترو، اتوبوس و یا اتوبوس آبی استفاده کنید.

در ادامه به صورت مختصر با انواع گزینه های حمل و نقل دبی می پردازیم:

1- مترو: متروی شهر دبی در مجموع ۲ خط قرمز و سبز دارد. این دو خط در دو ایستگاه یونین (Union Station) و ایستگاه برجومان (BurJuman Station) با هم تقاطع دارند. خط قرمز مترو از نزدیک فرودگاه بین المللی دبی شروع شده و با طول 52.1 کیلومتری تا ساحل جبل علی پیش می رود. در هر ایستگاه مترو، تاکسی و اتوبوس هایی برای رساندن شما به مقصد وجود دارد. برای پرداخت هزینه متروی دبی باید از نول کارت استفاده کنید و هزینه آن بسته به مسافتی که طی می کنید متفاوت است.

2- تاکسی: اغلب تاکسی ها در دبی از برند فولکس واگن و دیگر برندهای برتر دنیا هستند. شما می توانید برای گرفتن تاکسی از شماره تلفن ۲۰۸۰۸۰۸ و یا این وبسایت استفاده کنید و یا سوار تاکسی های گذری شوید. از طریق این وبسایت نیز می توانید نرخ هزینه تاکسی را بر حسب کیلومتر محاسبه کنید.

3- تاکسی های آنلاین: حتما از وجود نرم افزارهای موبایلی تاکسی آنلاین خبر دارید. نرم افزارهایی مانند اسنپ که تنها کافیست بر روی گوشی تان نصب کنید و به راحتی تاکسی های آنلاین نزدیک خود را بیابید و با سرعت بالا و البته هزینه ای کمتر به مقصد برسید. خوب است بدانید که این تاکسی ها تنها محدود به ایران نمی شوند و در بسیاری از شهرهای بزرگ نمونه شان را خواهید دید. از جمله تاکسی های آنلاین دبی می توان به اوبر (Uber)، کریم (Careem) و کیوی تاکسی (Kiwitaxi) اشاره کرد.

4- اتوبوس: اتوبوس راهی ارزان و راحت برای جا به جایی درون شهر محسوب می شوند. این اتوبوس ها تمیز، راحت، ارزان و با تهویه مناسب اند. اتوبوس های دبی به ۴ شکل دو طبقه، استاندارد، طولانی و اتوبوس های خط مترو در سطح شهر فعالیت می کنند. تمام اتوبوس های دبی به جز اتوبوس خط مترو که آبی است، به رنگ سفید و قرمز هستند. برای پرداخت هزینه اتوبوس باید از نول کارت استفاده کنید و هزینه آن بسته به مسافتی که طی می کنید متفاوت است.

5- تراموا: یکی دیگر از وسایل حمل و نقل شهر دبی، ترامواها هستند که دبی مارینا را به برج العرب و جزیره نخل جمیرا متصل می کند. هزینه سواری تراموا بسته به مسافتی که طی می کنید متفاوت است.

6- مونوریل: مونوریل های بدون راننده، جزیره نخل جمیرا را به دبی مارینا متصل می کنند. این مونوریل ها تنها دو ایستگاه دارند و کل مسیر را در طی 5 دقیقه طی می کنند.

7- حمل و نقل آبی دبی: چندین وسیله حمل و نقل آبی در دبی وجود دارد که عبارت اند از: اتوبوس آبی، تاکسی آبی، انواع قایق های موتوری و چوبی.

دبیدر دبی کجا اقامت کنیم؟

اگر می‌خواهید به بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی دسترسی سریع و آسان داشته باشید، بهترین جا برای اقامت مرکز شهر دبی است؛ زیرا اکثر جاذبه‌ها مانند برج خلیفه، دبی مال و آب‌نمای دبی به آن بسیار نزدیک هستند. علاوه بر این، دسترسی راحتی نیز به بهترین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و نمایشگاه‌های هنری خواهید داشت.

هتل های لوکس دبی

  • نخل جمیرا، شبه جزیره‌ای مصنوعی شبیه به برگ‌های درخت نخل است که هتل‌های ساحلی بسیار لوکسی را به شما پیشنهاد می‌دهد.
  • هتل لوکس و پنج ستاره «Waldorf Astoria Dubai Palm Jumeirah» به‌لطف چشم‌انداز بی‌نظیری به آب‌های خلیج فارس و امکاناتی همچون زمین گلف، کلوپ ویژه کودکان، دو استخر شنا، زمین تنیس و یک اسپای لوکس، ۶ رستوران با انواع غذاهای متنوع و بین‌المللی، تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم خواهد زد.
  • هتل «برج العرب جمیرا» (به انگلیسیBurj al Arab Jumeirah) تنها هتل هفت ستاره در کل دنیا است که نهایت لوکس بودن در دبی و حتی کل دنیا را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد.
  • «هتل آتلانتیس پالم» (به انگلیسیAtlantis The Palm) نیز گزینه دیگر پیش روی شما است که علاوه بر امکانات فوق‌العاده عالی، امکان سفر هیجان‌انگیز با هلیکوپتر بر فراز جزیره نخل جمیرا را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

هتل های میان رده دبی

اگر به‌دنبال گزینه‌هایی برای اقامت در دبی هستید که کمی ارزان‌تر باشند، باید فکر مناطق ساحلی و نمای برج‌های معروف را از ذهن‌تان بیرون کنید. منطقه «البرشا» (Al Barsha) که بین دبی مارینا و مرکز دبی و در کنار بزرگ‌راه شیخ زاید قرار دارد، با بسیاری از هتل‌های مختلف پر شده است؛ نظیر هتل «Four Points by Sheraton Sheikh Zayed Road» که در منطقه‌ای مملو از برج‌های زیبا و خیره‌کننده قرار دارد و اگر به رستوران هتل در طبقه ۴۳ بروید، منظره زیبایی از این برج‌ها و منطقه البرشا را خواهید دید.

هتل پنج ستاره «Conrad Dubai» در بزرگ‌راه شیخ زاید، فقط به‌اندازه دو دقیقه با ایستگاه مترو و ۱۰ دقیقه پیاده‌روی تا مرکز تجارت جهانی دبی فاصله دارد و در چهار کیلومتری برج خلیفه و نزدیک به «امارات مال» (Mall of Emirates) واقع شده است.

هتل‌های ارزان دبی

  • هتل «Hilton Dubai Creek» علاوه بر اتاق‌ها و سوئیت‌های زیبا، چندین رستوران با قیمت مناسب و نمایی دلنشین از منطقه کریک دارد و نرخ اتاق‌های آن از حدود شبی ۱۰۰ دلار شروع می‌شود.
  • هتل «The Ibis Deira City Centre» که فاصله چندانی با فرودگاه دبی ندارد، محلی تمیز و بسیار ارزان است و فرصتی ایدئال برای گشت‌وگذار و کاوش در منطقه تاریخی دیره را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.
  • برای هتل‌های سه ستاره ارزان و بسیار شیک و تمیز و نوساز، به هتل‌های زنجیره‌ای «Rove» سر بزنید که نسبت به موقعیت مکانی‌شان، قیمت‌های بسیار مناسبی دارند.

بهترین جاذبه های دبی

در این جا به طور مختصر تنها با نام تعدادی از بهترین جاذبه های دبی آشنا می شوید که از قضا از برترین جاذبه ها در دنیا نیز به شمار می آیند. جاذبه هایی که گزینه اول اغلب گردشگران هستند و نباید دیدن‌شان را از دست بدهید.

  1.  برج خلیفه : همان طور که احتمالا می دانید، برج خلیفه( به انگلیسی Burj Khalifa) با ارتفاعی برابر با 828 متر، بلندترین آسمان خراش در دنیاست و مجموعه ای از بهترین امکانات رفاهی و تفریحی را در خود دارد. یکی از دلایل انتخاب برج خلیفه برای بازدید، رفتن بر فراز بلندترین برج دنیا و تماشای مناظر اطراف است.
  2. آبنمای دبی : آبنمای دبی ( به انگلیسیThe Dubai Fountain) نیز یکی از «ترین» های این شهر پر زرق و برق است که عنوان بلندترین آبنمای جهان را در دست دارد. این آبنما درست در کنار برج خلیفه قرار گرفته است و از روی حجم جمعیت به راحتی می توانید پیدایش کنید.
  3. دبی مال : در ادامه تکمیل برترین های دنیا، به دبی مال( به انگلیسی The Dubai Mall) بروید و بزرگترین مرکز خرید دنیا را از نزدیک ببینید. وسعت این مرکز خرید به 502 هزار متر مربع می رسد و در خود مجموعه ای از نمایندگی بهترین برندهای دنیا، بهترین رستوران ها و انبوهی از تفریحات مختلف را گردآوری کرده است. بد نیست بدانید دبی مال بیش از 1200 فروشگاه مختلف دارد.
  4. پارک آبی آکواونچر آتلانتیس:پارک آبی آکواونچر آتلانتیس ( Aquaventure Waterpark) پارک آبی بزرگ و جذابی که در جزیره آتلانتیس و نخلی شکل دبی قرار دارد. این پارک آبی که آکواونچر نام دارد، چهارمین پارک آبی برتر دنیاست.
  5. آکواریوم دبی و دنیای زیر آب: آکواریوم دبی ( به انگلیسی Dubai Aquarium)یکی دیگر از پرطرفدارترین جاذبه های این شهر جذاب است که درست در طبقه دوم دبی مال قرار دارد. در این آکواریوم، تونلی آکواریومی و بزرگ را خواهید دید که شما را به عمق دنیای زیر آب می برد و انواع متفاوتی از جانداران اقیانوس را از فاصله کم به شما نشان می دهد. این تونل نیز یکی از بزرگترین ها در دنیاست و گنجایشی برابر با 10 میلیون لیتر دارد.
  6. باغ گل معجزه دبی: باغ گل معجزه دبی(به انگلیسیDubai Miracle Garden)باغی جذاب، وسیع و رنگارنگ است و بدون شک یکی از زیباترین باغ های دنیا محسوب می شود. فضای این باغ کاملا فانتری است و در واقع متفاوت از باغ های گل عادی دنیاست، چرا که در باغ گل معجزه، شاهد اشکالی غول پیکر و پوشیده از گل خواهید بود.
  7. مرکز خرید امارات مال : امارات مال (به انگلیسی Mall of the Emirates)دیگر مرکز خرید محبوب در دبی است که بیش از ۵۶۰ فروشگاه و سرگرمی هایی چون اسکی دبی، شهربازی و پردیس سینمایی دارد.
  8. تورهای تفریحات کویری: یکی از پرطرفدارترین تورهای دبی، گشت در کویر دبی است. از جمله تفریحات این تورها می توان به سافاری در کویر، موتور چهار چرخ سواری، شن اسکی، سندبوردینگ، سر خوردن از روی تپه های شنی و شترسواری اشاره کرد.
  9. تفریحات آبی: دبی که شهری ساحلی است موقعیت بسیار مناسبی برای تفریحات آبی دارد. شما در دبی می توانید قایق سواری، غواصی، جت اسکی، فلای برد، موج سواری و پاراسل را تجربه کنید.
دبی

راهنمای خرید سوغات دبی

  • ادویه‌هایی که در بازار ادویه دبی وجود دارند، سوغاتی‌های جذاب و منحصربه‌فردی به حساب می‌آیند.
  • عصاره پوست درخت آگار، از بهترین بوخورهایی است که به‌عنوان عطر هم کاربرد دارد و می‌توانید شیشه‌های عطر آن را از ادکلن فروشی‌ها خریداری کنید.
  • دبی را با یک شال پشمینه اصل ترک کنید؛ البته شاید کمی گران باشد که ارزشش را دارد. این شال‌ها از ترکیب پشم بز و ابریشم تهیه می‌شوند و بازار پارچه دبی با توجه به تنوع اجناسش، مکان خوبی برای خرید این سوغاتی دبی است.
  • یکی دیگر از بهترین سوغاتی‌های دبی، فانوس عربی است. خانه‌های سنتی اماراتی در دبی معمولا مزین به فانوس‌هایی با شیشه‌های رنگی هستند که انواع آن را می‌توان در سراسر دبی پیدا کرد
  • شکلات‌های شیر شتر هم می‌توانند برای گردشگران جذاب باشند. این شکلات‌ها از آن جهت منحصربه‌فرد هستند که فقط توسط شرکتی به نام «النسمه» (Al Nassma) تهیه می‌شوند و نه‌تنها یک خوراکی خوشمزه‌اند؛ بلکه یک هدیه جذاب نیز هستند.

غذاهای دبی

غذاهای عربی بسیار مشهور هستند و در همه جای شهر، از اغذیه فروشی های شاورما در دیرا و الکرامَتو گرفته تا رستوران های هتل های دبی، در دسترس می باشند.

غذاهای چینی، آسیای جنوبی و فست فود نیز بسیار محبوب بوده و به صورت گسترده ای در همه جای شهر قابل تهیه هستند.

از آنجاییکه دبی یک کشور مسلمان است فروش و مصرف گوشت خوک نیز بر طبق قانون فقط برای افراد غیر مسلمانان در محل های مشخصی از سوپرمارکت ها و فرودگاه ها مجاز است. که غذاهایی که با گوشت شتر تهیه می شوند در این شهر بسیار رایج و محبوب هستند و از آنجاییکه در این منطقه شتر فراون است غذاهای تهیه شده با این گوشت ارزان هستند.

رستوران های دبی

دبی به‌خاطر رستوران‌های لوکس و سرآشپزهای مشهورش در دنیا مطرح است؛ با این حال، برای خوردن یک وعده غذای لذیذ در این شهر نیازی به پرداخت مبلغ زیادی نیست. با هر بودجه‌ای می‌توانید لذت چشیدن غذاهای خوش طعم دبی را تجربه کنید.

رستوران های حلال دبی

1-رستوران Cheesecake Factory

  • رستوران «Cheesecake Factory» در دبی مال واقع شده است .
  • ساعت کاری: در ایام هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴، روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از ۱۰ صبح تا یک بامداد
  • تلفن: ۰۹۷۱-۴۴۱۹۰۲۲۳
  • آدرس: Dubai Mall-near Aquarium - Dubai - United Arab Emirates

2-رستوران Shake Shack

  • رستوران «Shake Shack» واقع در دبی مال است.
  • ساعت کاری: در ایام هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴، روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از ۱۰ صبح تا یک بامداد
  • تلفن: ۰۹۷۱-۴۳۸۸۲۴۵۶
  • آدرس: Dubai Mall-1st Floor-next to Waterfall - Dubai - United Arab Emirates

3-رستوران Texas Roadhouse

  • رستوران «Texas Roadhouse» رستوران در منطقه داون تاون و در دبی مال قرار دارد .
  • ساعت کاری: در ایام هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴، روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از ۱۰ صبح تا یک بامداد
  • تلفن: ۰۹۷۱-۴۴۱۹۰۲۶۶
  • آدرس: Dubai Mall-Lower Ground-Waterfall - Dubai - United Arab Emirates

دبیرستوران های ارزان دبی

1-رستوران اسپشیال استادی

  • «اسپشیال استادی» (Special Ostadi) از بهترین و ارزان‌ترین رستوران‌های دبی است که غذاهای ایرانی، حلال و مدیترانه‌ای سرو می‌کند.
  • این رستوران در منطقه بر دبی و در نزدیکی متروی الفهیدی قرار دارد.
  • از غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به انواع کباب و خورشت مثل چلو خورشت، چلو ماهی، کباب برگ و کوبیده اشاره کرد که طرفداران زیادی دارند.
  • ساعت کاری: کل ایام هفته از ۱۱ صبح تا یک بامداد
  • تلفن: ۰۹۷۱-۴۳۹۷۱۹۳۳
  • آدرس: Near Al Fahidi Metro Station - Al Mussallah Rd - Bur DubaiAl Hamriya - Dubai - United Arab

2-رستوران Zaatar W. Zeit

  • رستوران Zaatar W. Zeit، غذاهای لبنانی، مدیترانه‌ای و فست فود سرو می‌کند و ۲۴ ساعته باز است.
  • این رستوران در خیابان شیخ زاید در برج تورایا قرار دارد.
  • ساعت کاری: شبانه‌روزی
  • تلفن: ۰۹۷۱-۶۰۰۵۲۲۲۳۱
  • آدرس: Sheikh Zayed Rd G Floor,Thuraya Tower, Barsha Heights, Dubai United Arab Emirates

3-رستوران راوی

  • «رستوران راوی» (Ravi's Restaurant) واقع در خیابان السطوه است.
  • ساعت کاری: کل ایام هفته از ساعت پنج صبح تا سه صبح روز بعد
  • تلفن: ۰۹۷۱-۴۳۳۱۵۳۵۳
  • آدرس: Satwa Al Satwa Rd, Dubai United Arab Emirates

4-رستوران اپریشن فلافل

  • «رستوران اپریشن فلافل» (Operation: Falafel) در محله جمیرا بیچ رزیدنس قرار دارد
  • ساعت کاری: کل ایام هفته از ساعت ۱۰ صبح تا دو بامداد؛ پنجشنبه از ۱۰ صبح تا ۲۴؛ جمعه و شنبه به‌صورت ۲۴ ساعته
  • تلفن: ۰۹۷۱-۶۰۰۵۳۰۰۰۶
  • آدرس: Jumeirah Beach Residence 2, Near Sofitel Hotel - The Walk - Dubai - United Arab Emirates

وسایل مورد نیاز برای سفر به دبی

  1. لباس مناسب / دبی، آب‌وهوای بسیار گرمی دارد؛ هرچند شب‌های زمستانی آن قدری خنک می‌شود؛ پس مطابق با این وضعیت هوا، لباس‌های سفرتان را جمع کنید. در تابستان حتما لباس‌های رنگ روشنی بپوشید که به‌هیچ‌وجه بدن‌نما نیستند. ساکنان شهر دبی به تعهدات اسلامی پایبند هستند و از افرادی که به اعتقادات آن‌ها احترام می‌گذارند، استقبال بیشتری خواهند کرد.
  2. کفش و صندل/ از آنجا که در دبی پیاده‌روی زیادی انجام خواهید داد؛ حتما صندل‌ جلوباز به‌همراه داشته باشیدو اگر قصد رفتن به بیابان را دارید، کفش راحت و مناسبی را انتخاب کنید.
  3. چمدان بزرگ/دبی یکی از جاهای معروف دنیا برای خرید است و در نتیجه هنگام بستن وسایل سفر چمدان بزرگ‌تری انتخاب کنید یا وسایل کمتری در چمدان‌تان قرار دهید تا جا برای خریدهایتان باشد. دستمال کاغذی و سشوار در همه هتل‌های دبی، حتی ارزان‌ترین هتل‌ها هم پیدا می‌شود؛ پس فکر گذاشتن آن‌ها در چمدان‌تان را از سر بیرون کنید.
  4. عینک آفتابی و کلاه/داشتن عینک آفتابی و کلاه از واجبات سفر به این کشور آفتابی در هر فصلی از سال است.
  5. اسناد و مدارک شناسایی/پاسپورت، بلیط هواپیما، ویزا، بیمه نامه مسافرتی، گواهینامه و مدارک لازم برای اجاره خودرو را همراه داشته باشید. علاوه بر این، از پاسپورت و مدارک مهم خود یک کپی تهیه کرده و در inbox ایمیل خود ذخیره کنید تا در صورت مفقودی هر یک از مدارک بتوانید به سفر خود ادامه دهید و برای صدور مجدد مدارک به مشکل برخورد نکنید.
  6. پاوربانک/پاوربانک از جمله وسایل ضروری‌ در سفر به دبی است؛ شارژر، هدفون، دوربین دیجبتال، یک کارت حافظه اضافی و باتری اضافه را هم فراموش نکنید.
  7. لوازم آرایشی و بهداشتی ضروری/با توجه به شرایط آب‌وهوایی دبی کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ مخصوصا اگر قصد بیابان‌گردی و تور سافاری در بیابان را دارید. علاوه بر این، اسپری ضدحشره هم با خود ببرید تا از گزش پشه و سایر حشرات بیابان در امان بمانید.
  8. بطری آب/در طول سفر به دبی به‌جای اینکه دائم بطری آب بخرید؛ یک بطری خالی همراه خود داشته باشید؛ زیرا مکان‌های زیادی در شهر وجود دارد که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید بطری‌تان را با آب آشامیدنی پر کنید.

دبیمدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دبی

درخواست ویزای دبی معمولا در قالب تور صادر می‌شود و حتما باید از طریق یک کفیل (آژانس مسافرتی و یا کارگزار) انجام شود. اما به شرط ارائه چک و یا ضمانت‌نامه بانکی نیز می‌توانید موفق به اخذ ویزای انفرادی دبی شوید. ویزای دبی به دو صورت عادی و فوری درخواست می‌شود. مدت اعتبار ویزای سینگل توریستی دبی، ۱۴ روز است. هزینه ویزای ۱۴ روزه و عادی دبی 285 درهم با بیمه و ویزای ۱۴ روزه و فوری دبی، 380 درهم با بیمه مسافرتی همراه است. توجه داشته باشید که نیازی به ترجمه مدارک ویزای دبی نیست و فقط ارائه اسکن اصل مدارک کفایت می‌کند. لازم است که بدانید، دختران زیر ۱۸ سال به هیچ عنوان نمی‌توانند تنها به دبی سفر کنند و برای پسران زیر ۱۸ سال نیز به شناسنامه پدر و مادر نیاز است. چک لیست مدارک مورد نیاز ویزای دبي به شرح زیر است:

تکمیل فرم درخواست ویزای امارات توسط آژانس مسافرتی

  • ارائه اصل پاسپورت متقاضی با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • اسکن عکس 3×4 با پس زمینه سفید
  • ارائه چک و ضمانت‌نامه بازگشت برای ویزای انفرادی

امنیت در دبی

دبی یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است و نرخ جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین و جرایم خشونت‌بار انگشت‌شمار هستند. با توجه به اینکه مقام‌های دبی اهمیت ویژه‌ای برای گردشگری قائل هستند، تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن و آرام به کار می‌بندند. نیروهای پلیس این شهر بسیار مجهز هستند و به‌لطف دوربین‌های مدار بسته، در مهار و کنترل اقدام‌های خلاف قانون موفق عمل کرده‌اند.

بیمه مسافرتی و واکسن‌های مورد نیاز برای سفر به دبی

با خرید بیمه مسافرتی دبی علاوه بر اینکه می‌توانید از پس هزینه‌های بیمارستانی یا درمانگاهی برآیید، از بابت خسارت‌ها و مشکلاتی مثل گمشدن چمدان که در طول سفر رخ می‌دهد، خیال‌تان راحت خواهد بود. قیمت بیمه مسافرتی در شرکت‌های مختلف بیمه و برای سفرهای مختلف یکسان نیست؛ چراکه قیمت آن بر اساس سن مسافر، مدت سفر و مقصد سفر تعیین می‌شود. برای خرید بیمه مسافرتی باید به معیارهایی مثل کیفیت شرکت کمک‌رسان، کامل بودن پوشش‌های بیمه‌ای و کیفیت پرداخت خسارت توجه کنید.

طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی بهتر است واکسن هپاتیت A، هپاتیت B و کزاز پیش از سفر به شهرهای امارات تزریق شود.

اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی

  • با دانلود رایگان اپلیکیشن دبی مال، خریدی راحت و لذت‌بخش را تجربه کنید.
  • با دانلود اپلیکیشن «Careem» می‌توانید به‌صورت آنلاین تاکسی سفارش دهید؛ هرچند این اپلیکیشن کاربردهای دیگری مثل خرید آنلاین غذا، اجاره خودرو و دوچرخه، خرید و... نیز دارد.
  • اپلیکیشن «Dubai Metro2» با ارائه اطلاعات مربوط به زمان‌بندی حرکت قطارها، ایستگاه‌ها، فواصل حرکت و… برایتان بسیار کاربردی خواهد بود.
  • با استفاده از گوگل مپ یا برنامه‌های حمل‌ونقل دبی مانند «Wojhati» می‌توانید از مسیر حرکت و ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی مطلع شوید.

موبایل و اینترنت در دبی

  • خرید سیم‌کارت اعتباری در دبی:گردشگران بالای ۱۸ سال به‌محض ورود به فرودگاه بین‌‌المللی دبی، یک سیم‌کارت رایگان دریافت می‌کنند که سه دقیقه زمان مکالمه و ۲۰ مگابایت اینترنت رایگان با طول عمر یک ماه دارد. برای شارژ آن می‌توانید ۵۵، ۷۵ یا ۱۱۰ درهم بپردازید که به‌ترتیب شامل ۵۰۰ مگابایت اینترنت و ۲۰ دقیقه مکالمه (هفت روز اعتبار)، دو گیگابایت اینترنت و ۴۰ دقیقه مکالمه (۱۴ روز اعتبار)، ۳٫۵ گیگابایت اینترنت و ۵۰ دقیقه (۱۴ روز اعتبار) مکالمه می‌شود.
  • اپراتورهای اصلی دبی  دو اپراتور اصلی به نام‌های «اتصالات» (Etisalat) و «دو» (Du) در امارات فعالیت می‌کنند که همیشه در رقابت با یکدیگر، امکانات متفاوتی ارائه می‌دهند.برای خرید سیم‌کارت از این دو اپراتور باید پاسپورت یا ویزای اقامت و کپی آن و همین طور هزینه خرید سیم کارت را همراه داشته باشید. هر دو اپراتور اتصالات و دو در فرودگاه امام خمینی (ره) و همین طور فرودگاه دبی دارای شعبه فروش سیم‌کارت هستند. ضمن اینکه عملا امکان خرید سیم‌کارت این دو اپراتور در تمام سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌ها و حتی لابی هتل‌ها وجود دارد.
  • وای‌فای رایگان در سفر به دبی باید بدانید که استفاده از اینترنت در فرودگاه، اکثر مراکز خرید و هتل‌ها رایگان است. اگر نمی‌خواهید صرفا خود را محدود به این اینترنت کنید؛ بهترین راه، خرید سیم کارت امارات است. در صورتی که از اپراتورهای دبی اقدام به خرید سیم‌کارت اعتباری کنید، می‌توانید از امکانات متعدد و بیشتر آن‌ها از جمله اینترنت پرسرعت نهایت استفاده را ببرید.
  • رومینگ: در صورتی که در طول سفر به دبی مکالمه چندانی ندارید، به‌جای خرید سیم‌کارت می‌توانید به‌سراغ رومینگ سیم‌کارت‌های ایرانی بروید. زمانی که در امارات از خدمات رومینگ شامل تماس صوتی، پیامک و اینترنت پرسرعت همراه استفاده ‌کنید، پس از مدتی صورت‌حساب توسط اپراتور امارات به اپراتور ایرانی (همراه اول، ایرانسل، رایتل) ارسال می‌شود.
  • اجاره وای‌فای همراهاگر به‌صورت گروهی سفر می‌کنید، یکی از راهکارها برای استفاده از اینترنت، وای‌فای همراه یا جیبی (pocket WiFi) است که می‌توانید از قبل آن را رزرو کنید و به‌محض ورود به فرودگاه بین‌المللی دبی یا در هتل محل اقامت‌تان، وای‌فای همراه را تحویل بگیرید. به این ترتیب، هر لحظه‌ای که اراده کنید، دسترسی نامحدودی به اینترنت خواهید داشت.

دبیهزینه سفر به دبی

قیمت تور دبی

قیمت تور دبی به عوامل مختلفی نظیر نوع ایرلاین، مدت‌زمان سفر، کیفیت هتل و خدمات تور بستگی دارد.

هزینه ویزا

هزینه ویزای ۱۴ روزه عادی امارات متحده عربی ۲۹۰ درهم (۷۸٫۹۶ دلار) و ویزای ۱۴ روزه فوری، ۳۶۰ درهم (۹۸ دلار) است و می‌توانید فرایند پرداخت وجه، ارائه مدارک مورد نیاز و دریافت ویزا را به‌صورت کاملا آنلاین انجام دهید.

هزینه عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر مسافر ایرانی به خارج از کشور در سال ۱۳۹۹، ۲۶۴ هزار تومان و برای سفر دوم مبلغ ۳۹۶ هزار تومان است. همچنین هزینه عوارض خروج از کشور برای سفرهای سوم و بیشتر از آن نسبت به سفر اول ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد و به مبلغ ۵۲۸ هزار تومان می‌رسد.

قیمت بلیط هواپیما دبی

قیمت بلیط هواپیما تهران-دبی در تیر ۱۳۹۹ حدود چهار میلیون و هفتصد هزار تومان بود.

هزینه سفر دریایی به دبی

هزینه سفر یک‌سره از بندر لنگه به دبی، ۷۵۰ هزار تومان و در سفر دوسره، ۱,۱۵۰,۰۰۰ تومان است.

قیمت بیمه مسافرتی

عواملی مختلفی نظیر سن مسافر، مدت زمان سفر، مقصد، تخفیف‌های شرکت بیمه و سقف تعهدات، بر قیمت بیمه مسافرتی تاثیرگذار هستند. در حال حاضر برای سفر یک هفته‌ای فردی بین ۱۳ تا ۶۵ سال، تا سقف پوشش ۱۰ هزار یورو، باید مبلغی بین ۱۱ تا ۲۸ هزار تومان برای خرید بیمه مسافرتی پرداخت شود. دقت داشته باشید که ارزان‌ترین بیمه مسافرتی لزوما بهترین بیمه مسافرتی محسوب نمی‌شود!

قیمت هتل در دبی

قیمت هتل‌های دبی بر اساس تعداد ستاره‌ها، کیفیت و خدمات هتل و موقعیت مکانی آن تعیین می‌شود .

هزینه اقامت در هتل‌های ۵ ستاره از حدود ۲۸۰ تا ۲۰۰۰ درهم (۷۶ تا ۵۴۴ دلار) متغیر است؛ برای هتل‌های ۴ ستاره باید حدود ۱۸۷ تا ۱۲۲۰ درهم (۵۱ تا ۳۳۲ دلار) بپردازید. هزینه یک شب اقامت در هتل‌های ۳ ستاره بین ۱۷۲ تا ۵۹۰ درهم (۴۷ تا ۱۶۱ دلار)، هتل ۲ ستاره بین ۱۷۲ تا ۳۶۳ (۴۷ تا ۹۹ دلار) و هتل ۱ ستاره بین ۱۴۶ تا ۲۶۴ درهم (۴۰ تا ۷۲ دلار) هزینه برمی‌دارد.

قیمت اتاق در هاستل‌ها و هتل آپارتمان‌های دبی از حدود ۳۷ درهم (۱۰ دلار) شروع می‌شود و تا ۱۵۰ درهم (۴۰٫۸۷ دلار) و بیشتر نیز ادامه دارد.

سوالات متدوال درباره سفر به دبی

دین و زبان رایج در دبی چیست؟
دین رسمی کشور امارات اسلام و زبان رسمی عربی است. با این حال، مهاجران زیادی در دبی زندگی می کنند و به همین دلیل زبان های انگلیسی، هندی، بنگالی، چینی و فارسی هم رواج دارد. اقلیت های مذهبی مسیحی، بودایی، هندو، و ... نیز در دبی دیده می شوند
فرهنگ و آداب و رسوم مردم دبی چگونه است؟
فرهنگ این شهر ریشه در سنت های کهن عربی دارد. با این حال، قوانین آزادانه تر هستند و زنان دچار تبعیض کمتری می شوند. حجاب اجباری نیست و کلاب های شبانه هم فعالند اما محدودیت هایی هم در مکان های عمومی وجود دارد.
واحد پول رایج در دبی چیست؟
واحد پول امارات و دبی درهم است که البته در این شهر و به ویژه در مناطق توریستی، خرید و فروش ها را با دلار هم می توان انجام داد.

چگونه تور دبی ارزان بخریم؟

برای تهیه ارزان ترین تور دبی باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • مسلما در فصول گرم سال از میزان گردشگران این شهر کاسته شده و هزینه ها نیز به تبع آن کم خواهد شد. بنابراین مراجعه در این زمان ها می‌تواند هزینه ی کمتری برای شما داشته باشد.
  • تهیه بلیط نیز یکی دیگر از عوامل موثر در تورهای ارزان است؛ معمولا بلیط لحظه آخری دبی و همچنین بلیط های رفت و برگشت دبی از قیمت های کمتری برخوردار هستند.
بهترین زمان سفر به دبی از لحاظ کاهش هزینه؟

بهترین زمان سفر به دبی از نظر هزینه‌ای؛ قطعا فصل تابستان است. در این بازه زمانی آب و هوای دبی به شدت گرم و خشک است و حضور گردشگران به شدت کاهش می‌یابد. از آنجایی که در فصل تابستان جشنواره‌ها و رویداد‌های ورزشی متعددی برگزار می‌شود، هزینه‌های اقامت و تفریحات نیز کاهش چشمگیری می‌یابد.

بهترین جاهای دیدنی دبی؟
  • لگو لند دبی
  • پارک آبی آکواونچر
  • اسکی دبی
  • پارک ساحلی جمیرا
  • فواره آبی
  • سافاری در صحرای دبی (سفر با ماشین)
  • آکواریوم زیر آبی
  • باغ میراکل دبی
  • دبی مال
  • دهکده جهانی دبی
  • اسکله آبرا
قیمت تور دبی در چه حدودی است؟
قیمت تور دبی به عوامل مختلفی نظیر نوع ایرلاین، مدت سفر، کیفیت هتل و خدمات تور بستگی دارد. بنابراین بهتر است برای اطلاع از قیمت تور دبی، ابتدا تاریخ سفر را مشخص کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. اما به‌عنوان مثال در شهریورماه 1400، برای تور دبی با اقامت سه‌شبه، به ازای هر نفر باید حدود 12میلیون تومان هزینه کنید.
وسایل مورد نیاز برای سفر به دبی؟
پاسپورت، بلیط هواپیما، ویزای مقصد، دفترچه بیمه و بیمه نامه مسافرتی، گواهینامه و مدارک لازم جهت اجاره ماشین، عینک دودی، ضد آفتاب و کلاه از واجبات سفر به این کشور آفتابی در هر فصلی ازسال است. لوازم آرایشی و بهداشتی و شخصی، وسایل اصلاح، اسپری ضد گزش، داشتن لباس مناسب و کفش و صندل‌های مناسب پیاده‌روی از دیگر ضروریات است.
سفر به دبی نیاز به دریافت ویزا دارد؟
بله
ویزای توریستی دبی بچند روزه صادر میشه؟
ویزای توریستی دبی برای اقامت کمتر از 15 روز صادر می‌شود
ویزای دبی؟
سفر به دبی مستلزم دریافت ویزا است که دسته‌بندی ویزای امارات به هدف و مدت سفر بستگی دارد و از همین رو به چند گروه مختلف تقسیم می‌شود. ویزای دبی در انواع ۱۴ روزه، یک ماهه و سه ماهه قابل دریافت است.

ویزای امارات معمولا در قالب تورهای گروهی صادر می‌شود؛ اما به شرط ارائه چک یا ضمانت نامه بانکی نیز می‌توانید موفق به اخذ ویزای انفرادی دبی شوید. ویزای دبی به دو صورت عادی و فوری قابل دریافت است که صدور آن به‌ترتیب هفت و دو روز کاری زمان می‌برد و برای گرفتن این ویزا نیازی به مصاحبه حضوری متقاضی نیست.

کشور امارات به افراد زیر 18 سال ویزا می‌دهد؟
کشور امارات به افراد زیر 18 سالی که تنها سفر کنند، ویزا نمی‌دهد.
واکسن های مورد نیاز برای سفر به دبی؟
طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی بهتر است واکسن هپاتیت A، هپاتیت B و کزاز پیش از سفر به شهرهای امارات تزریق شود.
عکاسی از کدام مکان ها در امارات خلاف قانونه؟
عکاسی از مساجد، ایستگاه های پلیس، ساختمان های ارتش و فرودگاه برخلاف قانون است.
اختلاف ساعت دبی و تهران؟
ساعت رسمی دبی نیم ساعت از تهران عقب‌ تر است.

تور هوایی دبی از کدام شهرهای ایران برگزار می‌شود؟

پرواز دبی تقریبا از تمامی شهرهایی که فرودگاه بین‌المللی دارند، توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی بسیاری انجام می‌شود.
  • تور دبی از تهران: همه روزه و با پرواز ایرانی ایران ایر، ماهان، فلای دبی، امارات و ایر عربیا
  • تور دبی از شیراز: سه روز در هفته با پرواز ایران ایر، ماهان و امارات
  • تور دبی از اصفهان: دو روز در هفته و با پرواز ایران ایر و ماهان
  • تور دبی از مشهد: دو روز در هفته با پرواز ماهان و ایران ایر
  • تور دبی از اهواز: سه روز در هفته با پرواز ایران ایر
  • تور دبی از کیش: همه روزه و با پرواز کیش ایر
ساعت‌های پروازی به دبی؟

ساعت پرواز در تور دبی متغیر است. پروازهای صبح از ۶ صبح آغاز و آخرین ساعت پروازی ۱۱ شب خواهد بود.

داروهای ممنوعه در سفر به دبی؟

داروهای ترامادول هیدروکلراید، اوربیافن، تری هگزی فنیدیل، کیما درین

مراحل تهیه داروهای ممنوعه در دبی؟

اگر به هر دلیلی مجبور هستید که این داروها را به‌همراه داشته باشید، باید نسخه پزشک را به زبان عربی به تایید وزارت بهداشت، قوه قضاییه، وزارت خارجه و سفارت امارات برسانید و در هنگام ورود به دبی به ماموران نشان دهید. با توجه به فرآيند طولانی تاييد مدارک پزشكی توصيه می‌‌‌شود، به‌جای حمل داروهای ضروری ممنوعه، صرفا با داشتن خلاصه‌ای از سوابق پزشكی خود به درمانگاه هلال احمر جمهوری اسلامی ايران در دبی مراجعه و برای تهیه آن‌ها اقدام کنید.
شماره تماس های ضروری در هنگام بروز حادثه؟
آمبولانس دبی:998 تماس فوریتی پلیس دبی:999 تماس غیر فوری پلیس:901 آتش نشانی دبی:997
بهترین سوغاتی‌های دبی چیست؟
مجسمه و پیکسل برج خلیفه، شکلات شتری شکل، خرما، طلا و زیورآلات، عطر عربی و انواع پوشاک و لوازم آرایشی، صنایع دستی و مصنوعات عربی جزو بهترین سوغاتی‌های دبی محسوب می‌شوند.
فاصله فرودگاه اصلی دبی تا شهر چقدر است؟
فاصله فرودگاه دبی تا شهر فقط ۵ کیلومتر است اما تا رسیدن به ساحل خلیج فارس و تا رسیدن به اغلب هتل‌ها باید 30 تا 40 کیلومتر راه بروید.

معروفترین سواحل دبی کدامند؟

سواحل کایت دبی، پارک سانست، ساحل لامر، پارک ساحلی الممزر، ساحل آزاد جمیرا، ساحل الصفوح و السیف

شرایط اخذ ویزای دبی و مدارک مورد نیاز دبی چیست؟

متقاضیان اخذ ویزای دبی باید ۱۸ سال تمام داشته باشد. تکمیل فرم درخواست ویزا، پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار، عکس واچر هتل، مدارک شناسایی، بلیط رفت و برگشت و ارائه چک و ضمانت نامه بازگشت از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دبی است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد