hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مورد مشکوکی از ابتلا به سرخک در اصفهان نداشتیم/پوشش ۹۵درصدی واکسیناسیون سرخک

مورد مشکوکی از ابتلا به سرخک در اصفهان نداشتیم/پوشش ۹۵درصدی واکسیناسیون سرخک

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: با واکسیناسیون به موقع، شیوع سرخک در استان مشاهده و گزارش نشده است.
رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به اینکه موردی از ابتلای سرخک در اصفهان مشاهده نشده است، گفت: در استان اصفهان واکسیناسیون MMR که بیماری‌های سرخک، سرخجه و اوریون را پوشش می‌دهد، ۹۵ درصد است و به طور معمول بچه‌ها در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ماهگی این واکسن را دریافت می‌کنند.

وی افزود: با سرکشی از کلونی‌های اتباع خارجه در کوره‌های آجرپزی، بر روند ابتلا به این بیماری نظارت داریم و  عملیات واکسیناسیون در حال انجام است و مورد اثبات‌شده‌ای از شیوع سرخک در پاییز امسال نداشتیم.  

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان بیان کرد: انجام برنامه تکمیلی واکسیناسیون سرخک و سرخجه در مناطق جنوب شرقی کشور است و در استان اصفهان اجرا نمی‌شود.

وی گفت: در مورد بیماری سرخک در سال ۱۳۹۸ جزو سه کشور پیشرو در منطقه خاورمیانه در زمینه کنترل بیماری بودیم و موفق شدیم از سازمان بهداشت جهانی تأییدیه حذف ویروس سرخک و سرخجه را دریافت کنیم که این نشان‌دهنده وضعیت خوب کنترل بیماری در کشورمان است و امیدواریم این موضوع ادامه‌دار باشد.

فدایی با تأکید بر اینکه بیماری سرخک مانند سایر بیماری‌های عفونی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و به سرعت می‌تواند از کشوری به کشور دیگر منتقل شود، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید سرخک مسری‌ترین عامل بیماری‌زای شناخته‌شده است و سرایت‌پذیری آن از همه میکروارگانیسم‌های دیگر بیشتر است در نتیجه با سفرهای بین‌المللی از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شود و چون ما در منطقه‌ای هستیم که کشورهای همسایه از نظر برنامه‌های ایمن‌سازی واکسیناسیون کودکان، ضعیف هستند و نتوانستند پوشش واکسیناسیون کافی را ایجاد کنند، بیماری‌هایی مانند سرخک در آن‌ها رایج و شایع است که موردی از آن در اصفهان گزارش نشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد