hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > از تغییرکاربری تالارهای همدان تا ورشکستگی تالارداران

از تغییرکاربری تالارهای همدان تا ورشکستگی تالارداران

در ۱۷ماه گذشته ویروس کرونا خیلی چیزها را تغییر داد، از حال خوب در آغوش کشیدن عزیزانمان تا داغدار شدن برخی از خانواده‌ها.
به‌گزارش ایسنا، یکی از معضلاتی که حتی قبل از بحران کرونا در کشور با آن مواجه‌ بودیم بیکاری بود که شیوع کرونا هم به آن دامن زده و بسیاری از افرادی که در گذشته شغلی برای خود داشته و نان‌آور خانه بودند هم اکنون با غول بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
درمیان صنوف آسیب دیده از کرونا که جست‌وجو می‌کنیم یک صنف خود را بیشتر نمایان می‌کند، صنف تالار داران! به‌طوریکه با چرخی در سطح شهر شاهد تعطیلی تعداد زیادی از تالارها خواهیم بود و تعدادی نیز با تغییر کاربری مواجه شدند.
در چند ماهه ابتدایی اپیدمی کرونا فعالیت این صنف به‌طور کامل متوقف شد و همین کافی بود که در همان چندماه بسیاری از تالارداران ورشکست شوند اما بعد از گذشته چندین ماه بازگشایی و فعالیت تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت روزنه امیدی برای فعالان این صنف بود.
به‌طور قطع پیک‌های مکرر کرونا در استان، ورشکستی ۱۰۰ درصدی تالارداران را به دنبال خواهد داشت، بنابراین این صنف همانند سایر صنوف نیازمند حمایت‌های جدی از سوی مسئولان هستند، از همه مهمتر مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها می‌توانند به قطع زنجیره کرونا و بازگشایی تمامی تالارها کمک کنند.
تغییر کاربری تالارهای همدان
رئیس اتحادیه تالارداران همدان با اشاره به عدم حمایت دولت ازاین صنف، تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا وعده‌های حمایتی از طرف مسئولین برای حمایت از تالارداران داده شد اما درحد وعده باقی مانده و به‌هیچ وجه وارد حوزه عمل نشد.
ناصر قره‌باغی در گفت‌و گو با ایسنا، به تغییر کاربری تالارها اشاره کرد و گفت: اکثر تالارداران تغییر کاربری داده و فضای تالار خود را به فروشگاه زنجیره‌ای تغییر داده‌اند و تنها تعداد اندکی که باقی مانده، سردرگم بوده و در انتظار حمایت دولت و بهبود اوضاع هستند.
وی در ادامه با اشاره به نیازهای حمایتی تالارداران برای بازگشت به فعالیت خود، افزود: برای بازگشت تالارداران به فعالیت، نیاز به حمایت دولت بوده و انتظار پرداخت تسهیلات بلاعوض نداریم بلکه تنها تسهیلات با سودکم و تنفس دو تا سه ساله کفایت می‌کند.
قره‌باغی با تأکید برخسارات وارد شده به این صنف، اظهار کرد: خسارات برآورد شده متفاوت بوده اما می‌توان گفت به‌طور متوسط در سال گذشته تالارداران همدانی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خسارت دیده‌اند.
خبرنگار خبرگزاری ایسنا در ادامه به گفت و گو با یکی از تالار داران ورشکسته پرداخت تا شاید صدای این صنف به گوش مسئولین برسد.
ناتوانی تالارداران در بازپرداخت تسهیلات
یکی از تالارداران همدانی به مشکلات خود در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: از بهمن سال ۱۳۹۸ که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، فعالیت ما متوقف شد و با توجه به اینکه بنده برای گسترش کار خود وام دریافت کرده بودم و ماهانه ۲۰ میلیون قسط پرداخت می‌کردم و با تعطیلی تالارها به‌علت شیوع ویروس کرونا نتواستم اقساط خود را پرداخت کنم.
اخوان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دولت برای حمایت از مشاغل آسیب دیده اقدام به پرداخت تهسیلات ۴۰ میلیون تومانی کرده و بنده نیز این وام را دریافت کردم اما سه ماه بعد از دریافت وام  در حالیکه به دلیل پاندمی ویروس کرونا هنوز در تعطیلی به سر می‌بردیم به ما اعلام شد که باید اقدام به باز پرداخت وام دریافتی کرده و ماهانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کنید که حساب بنده متأسفانه به‌دلیل عدم توانایی در باز پرداخت تهسیلات مسدود شد.
این تالار دار با اشاره به وعده‌های حمایتی مسئولین، اظهار کرد: مسئولین به ما وعده حمایت دادند اما متأسفانه هیچ حمایتی از ما صورت نگرفته و حتی اداره برق به‌دلیل بدهی برق تالار را قطع کرد.
وی در پایان با اشاره به ورشکستگی خود، خاطرنشان کرد: باتوجه به بدهی یک و نیم میلیاردی که داشتم مجبور به فروش تالار خود شده و هم اکنون ۱۱ فقره چک برگشتی دارم.   
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد