hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا لثه درد جزو علائم بیماری کووید-۱۹ است؟

آیا لثه درد جزو علائم بیماری کووید-۱۹ است؟

متخصصان معتقدند که لثه درد به تنهایی نمی‌تواند جز علائم بیماری کووید-۱۹ در نظر گرفته شود.

بروز درد لثه ممکن است دلایل زیادی از جمله بیماری لثه، مسواک زدن با شدت زیاد و محکم یا تغییرات هورمونی داشته باشد. این مشکل می‌تواند جز علائم بیماری کووید -۱۹ باشد؛ اگر چه نمی‌توان آن را یک نشانه رایج در نظر گرفت. لثه درد به تنهایی و بدون بروز علائم دیگر نشان دهنده آلوده شدن به ویروس کرونا نیست، اما در صورتی که فردی لثه درد را به همراه علائم رایج مانند تب، سرفه و خستگی تجربه کند احتمالاً به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده است.

بیماری کووید -۱۹ ممکن است به صورت غیر مستقیم باعث ایجاد خشکی دهان شود و خطر ابتلاء به بیماری‌های لثه و درد آن را افزایش دهد. گاهی اوقات این بیماری باعث ایجاد زخم‌های دردناک روی لثه‌، لب و دیگر قسمت‌های دهان فرد می‌شود. محققان معتقدند که ایجاد زخم در دهان و بروز لثه درد با از دست دادن حس بویایی و چشایی در ارتباط است. به نظر می‌رسد که ایجاد زخم‌های دهانی در مراحل اولیه بیماری کووید -۱۹ پس از از دست دادن حس بویایی و چشایی و قبل از بروز علائم رایج بیماری مانند تب، سرفه و خستگی رخ می‌دهد و به طور کلی پس از دو هفته بهبود پیدا می‌کنند.

نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که خشکی دهان که رایج‌ترین نشانه بیماری کووید -۱۹ در میان بیماران است خطر ابتلاء به بیماری لثه را افزایش می‌دهد، در این مطالعه ۷۵ نفر از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ از خشکی دهان رنج می‌بردند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بیماری کووید -۱۹ مستقیماً باعث بروز لثه درد نمی‌شود؛ بلکه احتمال ابتلاء به خشکی دهان را افزایش می‌دهد؛ خشکی دهان نیز خطر ابتلاء به بیماری لثه و درد لثه را زیاد می‌کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد