hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > به محصولات لبنی یارانه داده شود

به محصولات لبنی یارانه داده شود

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی استان همدان با تأکید بر اینکه در تعیین قیمت شیر صلاح مصرف‌کنندگان باید دیده شود، گفت: مسئولان برای افزایش قیمت شیر راه حل منطقی پیدا کنند که آن هم تخصیص یارانه به مصرف‌کننده است.
محمود رشادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر تنها یارانه‌ای که به محصولات لبنی داده می‌شود مربوط به ارز نیمایی نهاده‌های دامی است، اظهار کرد: دولت باید برای چند محصول اصلی لبنی از جمله شیر، ماست، پنیر و کرده به مصرف‌کنندگان یارانه اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه بهترین راه برای حفظ دامداری‌ها و کارخانجات لبنی اختصاص یارانه به مصرف‌کنندگان است، تصریح کرد: شیر باید به قیمت عادلانه‌ای تعریف شود و هر قیمتی که برای شیرخام تعریف شد، بر همان اساس نیز فرآورده‌های لبنی افزایش یابند.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی استان همدان با بیان اینکه ۷۵ درصد از قیمت فرآورده‌های لبنی قیمت شیر خام است، خاطرنشان کرد: حتماً باید اگر شیر گران می‌شود قیمت فرآورده‌های لبنی نیز افزایش پیدا کند که در این صورت باید دید مردم می‌توانند محصولات لبنی خریداری کنند یا اینکه سفره آنها کوچکتر می‌شود؟
وی با تأکید بر اینکه باید راه حل منطقی برای افزایش قیمت شیر پیدا کنند، افزود: برای اینکه دامداران و کارخانجات لبنی زمین نخورند و متضرر نشوند باید به محصولات لبنی یارانه داده شود که اگر این یارانه برای مصرف کننده باشد از بسیاری از تخلفات و فساد جلوگیری می‌شود.
رشادی با بیان اینکه در حال حاضر شیرخام به قیمت ۵۲۰۰ تا ۵۳۰۰ به کارخانجات لبنی داده می‌شود، یادآور شد: شیر ۵۰۰۰ تومان مربوط به درب دامداری است اما شیری که کارخانجات تحویل می‌گیرند با هزینه حمل و نقل بین ۵۲۰۰ تا ۵۳۰۰ تومان است.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی استان همدان در پایان تأکید کرد: برای اینکه دامداران و در مرحله بعد کارخانجات لبنی سرپا بمانند باید قیمت شیر کارشناسی شود و کارشناسان قیمت را تعیین کنند اما واقعیت داشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد