hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > زیست گونه نادر و کمیاب «سیاه‌گوش» در منطقه آلمابلاغ اسدآباد

زیست گونه نادر و کمیاب «سیاه‌گوش» در منطقه آلمابلاغ اسدآباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد از زیست نادر و کمیاب گونه «سیاه گوش» در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ این شهرستان خبر داد.
مجید اسکندری ، با اشاره به وجود گونه‌های مختلف حیوانات و پرندگان و نیز مراتع و پوشش گیاهی غنی در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ اظهار کرد: گونه شاخص این منطقه حفاظت شده قوچ و میش بوده که در سال  گذشته گونه های نادر و کمیابی از سیاه گوش نیز در آن مشاهده شده است.
وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد گونه سیاه گوش در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ نداریم، افزود: احتمال وجود تعداد بیشتری از گونه نادر سیاه گوش در این منطقه وجود دارد که ضمن گشت و کنترل، در آینده نزدیک در راستای اطلاع از این امر نسبت به کاشت دوربین های تله ای در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ اقدام خواهیم کرد.
اسکندری با اشاره به اینکه سیاه گوش به عنوان یکی از هشت گربه سان وحشی ایران از گونه های بسیار نادر و کمیاب به شمار می رود، تصریح کرد: منطقه حفاظت شده آلمابلاغ در سال ۸۵ به عنوان منطقه شکارممنوع اعلام شده و در سال ۸۹ این منطقه به مساحت ۷۷۳۸ هکتار به منطقه حفاظت شده ارتقاء سطح یافته است.
وی در ادامه وسعت منطقه حفاظت شده شهرستان را ۱۰ هزار هکتار برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد دارای یک پاسگاه در قراکند و یک یگان حفاظت در مرکز اداره بوده که گشت و کنترل منطقه را بر عهده دارد.
اسکندری خاطرنشان کرد: اسدآباد دارای یک منطقه حفاظت شده به نام آلمابلاغ و بخشی از منطقه شکارممنوع الوند و چندین حوزه آبی به عنوان زیستگاه پرندگان شامل تالاب پیرسلمان، سد نعمت آباد، تصفیه خانه شهر و تالاب فصلی چم‌شور است.
وی حضور عشایر در منطقه حفاظت شده را در فصل بهار یکی از مهمترین مشکلات هر ساله محیط زیست شهرستان عنوان کرد و گفت: مشکلات زیست محیطی برخی از کارخانجات صنعتی از جمله دیگر مشکلات مطرح محیط زیست شهرستان است.
به گزارش ایسنا، شهریورماه سال ۹۸ توسط یگان حفاظت محیط زیست چهار قلاده سیاه گوش در حین گشت و کنترل منطقه مشاهده شده بود که از این تعداد، یک قلاده سیاه گوش نر به صورت مجزا و سه قلاده سیاه گوش شامل سیاه گوش ماده و دو توله بوده اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد