hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > دوازدهمین جلسه شورای سیاستگذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاهیان در دانشگاه سمنان برگزار شد

دوازدهمین جلسه شورای سیاستگذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاهیان در دانشگاه سمنان برگزار شد

دوازدهمین جلسه شورای سیاستگذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاهیان با حضور رؤسای مرکز مشاوره دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف در دانشگاه سمنان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ، دکتر مسعود نصیری رئیس دانشگاه سمنان در این جلسه گزارشی از وضعیت دانشگاه سمنان در بخشهای مختلف و کسب افتخارات و رتبه های کسب شده در سطح ملی و بین المللی ارائه کرد و گفت : قرار گرفتن در ردیف دانشگاه‌های برتر از جمله چشم اندازهای دانشگاه سمنان است که اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه سمنان یکی از اولویت های این دانشگاه در رسیدن به این هدف است .
دکتر نصیری گفت : پیشنهاد می شود در نظر گرفتن واحد درسی مهارت‌های زندگی برای دانشجویان به صورت جدی‌تری دنبال شود ضمن اینکه برای تقویت ارتباط بین مراکز مشاوره استان با دانشگاه سمنان تلاش شود .
دکتر صادقی مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم نیز که به صورت مجازی در این جلسه حاضر بود درباره طرح سیمای زندگی ، مشکلات دانشجویان و نظر و میزان مشارکت دانشجویان درباره خدمات مشاوره ای مراکز مشاوره دانشگاهها و چگونگی ارتقای فعالیت‌های این مراکز مطالبی بیان کرد .
دکتر صادقی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی ان در جامعه و جامعه هدف یعنی دانشجویان گفت : برای افزایش مشارکت دانشجویان با مراکز مشاوره در روزهای شیوع کرونا برگزاری مسابقه ترم کرونایی ، کمپین بزرگ دانشجویی در خانه بمانیم و ...برگزار شد که در به راه انداختن جریان سیال دانشجویی بسیار موثر است .
مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم تصریح کرد : با توجه به راه اندازی سیستم مشاوره غیر حضوری در دانشگاه سمنان این اداره می تواند مشاوره های روانشناختی خصوصا در این روزهای کرونایی را افزایش دهد .
دکتر صادقی با بیان اینکه بیش از 156 هزار مشاوره آنلاین در دوران کرونا دردانشگاههای کشور ارائه شده است اظهار امیدواری کرد : با توجه به ظرفیت ایجاد شده در دانشگاه سمنان با راه اندازی این سامانه خدمات اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه سمنان بیش از پیش گسترش یابد .
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه در عصری زندگی می کنیم که مشکلات زیادی جوانان را احاطه کرده است گفت : برای حل این مشکلات در حوزه دانشجویی  نیازمند حضور قدرتمند مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها هستیم .
دکتر بهروز گل محمدی افزود : مرکز مشاوره دانشجویی و اداره تربیت بدنی دو مرکز در دانشگاه‌ها هستند که در کاهش آسیب‌های دانشجویان نقش بسیار مهمی دارند که باید فعالیت این دو مرکز در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان و ارائه خدمات مشاوره روانشناختی به آنان تقویت شود .
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان نیز گفت : در راستای پایش سلامت دانشجویان ، دانشجویان دانشگاه سمنان در هر بار مراجعه به سامانه آموزشی گلستان باید اطلاعات خود را تکمیل نمایند که در شکل گیری جامعه اماری مناسب‌تر بسیار مؤثر است .
دکتر ورامینیان افزود: برای تقویت مهارت دانشجویان کارگاه‌های مهارتی برای دانشجویان کارشناسی در نظر گرفته شده است که بر این اساس دانشجویان باید چهار کارگاه مهارتی را بگذرانند که یکی از انها کارگاه مهارتهای زندگی است .
خانم مریم صالحیان رئیس اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه سمنان نیز گزارشی از وضعیت مشاوره دانشجویی این دانشگاه ارائه کرد و گفت: از 5 مهر امسال تاکنون 140 دانشجوی دانشگاه سمنان  خدمات مشاوره ای دریافت کردند که شامل 182 ساعت خدمات مشاوره و 56 ساعت خدمات مددکاری است .
تعیین وضعیت قرار داد مددکاران با مدرک کارشناسی با بررسی و پیگیری معاونت اداری مالی ، ارائه خدمات روانشناختی به شهروندان سمنانی از سوی مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه سمنان، تقویت فعالیت دفتر تعامل ارتباط با خانواده دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه دوستدار خانواده ، تشکیل شورای هماهنگی مراکز مشاوره استان طبق آئین نامه مربوطه ، ارائه خدمات روانشناختی به دانشجویان دو ترم مشروطی ، برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه‌های روانشناختی ویژه اساتید و کارکنان و رعایت استانداردها برای اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه از مصوبات دوازدهمین جلسه شورای سیاستگذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاهیان دانشگاه سمنان بود .
یاد آور می‌شود ؛ برگزاری کارگاه نقش دانشگاهیان در ارتقای سلامت روان دانشجویان با تدریس دکتر حمید یعقوبی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف و دانشیار دانشگاه شاهد از دیگر برنامه‌های اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه سمنان است .


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد