hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > شخم حاشيه‌ها با تراكتور

شخم حاشيه‌ها با تراكتور

تراكتورسازي تبريز محبوب‌ترين تيم شمال غرب كشور است، بسياري از هواداران اين تيم امسال را سال متفاوتي براي سرخ‌پوشان مي‌دانستند. تيمي كه با حضور محمدرضا زنوزي، مالك متمول خود، خريدهاي ميلياردي انجام داد و با حضور سرمربي شناسنامه‌داري به نام جان توشاك سعي در كسب نخستين عنوان قهرماني خود در ليگ برتر را داشت. 
هرچند كه اين تيم سابقه قهرماني در جام‌حذفي را دارد اما هواداران تراكتور تشنه قهرماني در ليگ برتر هستند. اماكنار رفتن تراكتورسازي از جام‌حذفي در كنار نتايج ضعيف اين تيم در ليگ‌برتر، آبي بر آتش هواداران بود.
تيم محبوب تبريزي هرگز نتوانست در حد و اندازه‌هاي يك تيم قهرمان ظاهر شود و با گذشت 6 هفته از ليگ برتر در جايگاه ششم جدول رده‌بندي قرار گرفته است. اين تيم با صدرنشين ليگ 6 امتياز اختلاف دارد. هرچند كه در فوتبال هيچ اتفاقي بعيد نيست اما به نظر مي‌رسد حاشيه‌ها بسيار سريع‌تر از آنچه تصور مي‌شد تراكتورسازي را تحت تاثير قرار داده است.
همه چيز از يك تعويض شروع شد، اشكان دژاگه، كاپيتان تراكتورسازي كه در نيمه دوم در بازي مقابل صنعت نفت آبادان در چارچوب رقابت‌هاي جام‌حذفي به ميدان رفت و در نيمه اول وقت اضافه از بازي خارج شد. آنچه تصاوير تلويزيوني پس از اين تعويض نشان داد، اتفاقي باورنكردني بود. دژاگه به شدت عصباني بود و به صحبت‌هاي كادرفني كه سعي در آرام كردن او داشتند واكنشي نشان نمي‌داد. يك روز پس از اين اتفاقات، هواداران در فضاي مجازي از دژاگه مي‌پرسيدند چه بلايي سر خودش آورده كه اين چنين از يك تعويض شاكي مي‌شود. ماجراي عصبانيت‌هاي ادامه‌دار دژاگه در جام‌جهاني نيز نمود داشت، او پس از بازي‌ها به سرعت ميكسدزون را ترك مي‌كرد تا با خبرنگاران روبه‌رو نشود و به سوالات پاسخ ندهد. شايد او تصور نمي‌كرد كه حتي يك دقيقه در آن مسابقات به ميدان نرود. به هر ترتيب دژاگه عصبانيت خود را به تراكتورسازي آورد و باعث ايجاد تنش عجيبي در اين تيم شد. از سوي ديگر علي عبدا...زاده، مدافع تراكتورسازي نيز روز گذشته در پستي اينستاگرامي از هواداران خداحافظي كرد تا اين تيم با تنشي جديد مواجه شود. ماجراي مالكيت محمدرضا زنوزي بر تراكتورسازي و ماشين‌سازي نيز كه برخلاف اصل جوانمردي در فوتبال است، حاشيه جديدي براي تراكتورسازان است.
هرچند كه براساس اسناد و مدارك، اعضاي هيات مديره و مديرعامل ماشين‌سازي و تراكتورسازي متفاوت از يكديگر هستند اما كمتر كسي است كه نداند مالكيت هر دو باشگاه را زنوزي بر عهده دارد و در واقع ماشين سازي به تيم ذخيره‌هاي تراكتورسازي تبديل شده است. مدت‌هاست كه گفته مي‌شود تراكتورسازي، استيل آذين نوين فوتبال ايران است؛ هرچند كه بسياري از كارشناسان با اين موضوع مخالف هستند و معتقدند اين تيم به دليل حضور يك سرمربي كاربلد و مجموعه‌اي حرفه‌اي، هرگز به سرنوشت تيم تحت مديريت هدايتي دچار نخواهد شد اما براساس شنيده‌ها، تراكتورسازي نيز از فقر مشاور رنج مي‌برد. در واقع اطرافيان تيم مي‌گويند زنوزي به تنهايي مالكيت، مديرعاملي و تصميم گيري درباره مسائل مهم را برعهده گرفته و در اين راه به كسي ميدان نمي‌دهد.
ساختارهاي اشتباهي كه در باشگاه تراكتورسازي شكل گرفته، بدون شك محصول مديريت خودمختارانه محمدرضا زنوزي است. اما تراكتورسازي چرا به سرنوشت فعلي خود دچار شده است؟ خشم بازيكنان در كنار فشار عجيب هواداران و خودراي بودن زنوزي باعث اين اتفاقات شده يا ماجراي ديگري پشت پرده رخ داده است؟ چرا زنوزي قرارداد بازيكنان را در خارج از كشور (تركيه) منعقد مي‌كند؟ چرا تراكتورسازي با حضور مربي سرشناس و ستاره‌هاي تيم‌ملي هرگز نتوانسته در قامت يك تيم مقتدر ظاهر شود و بازي در جام‌حذفي را به صنعت نفت آبادان واگذار كرد؛ درحالي‌كه تا دقيقه 92 از حريف خود پيش بود. روزگار تراكتورسازي در حال حاضر بر وفق مراد هواداران نيست و آن‌ها نگران به حاشيه رفتن تيم محبوب خود هستند. به همين دليل پرونده امروز «قانون» را به تراكتورسازي اختصاص داده‌ايم. تيمي كه آمده بود با اقتدار قهرمان شود اما با همان اقتدار در حاشيه‌ها غرق شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد