hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > روز شعر و ادب فارسی، روز بزرگداشت همه شاعران ایران اسلامی است

روز شعر و ادب فارسی، روز بزرگداشت همه شاعران ایران اسلامی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، روز شعر و ادب فارسی را روز بزرگداشت همه سخنوران و شاعران ایران زمین دانست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، رضا مهدیان همزمان با ۲۷ شهریور، سالروز شعر و ادب فارسی و در محفل شعرخوانی انجمن شعر و ادب این شهرستان گفت: داناترین و فرهیخته ترین ملت های جهان ملت هایی هستند که هویت خویش را بر اندیشه و ادبیات هنر بنا نهاده اند.
وی، از شعر و ادب فارسی به عنوان میراث و گنجینه بزرگ نیاکان و آیینه هویت راستین ایران زمین یاد کرد و اظهار داشت: اگر روز شعر و ادب پارسی به نام یکی از شهریاران قلمرو ادب پارسی یعنی شهریار پیوند خورده است امری غریب و عجیب نیست چرا که همه بزرگان و زبان آوران زبان فارسی از دیرباز تا به امروز پرتوهای خورشید شعر وادب فارسی هستند.
مهدیان افزود: بر این اساس بزرگداشت هر یک از بزرگان به معنی گرامیداشت همه آنان و به معنی ارج نهادن به هویت و فرهنگی است که این شاعران را در دامان خود پرورده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شاهرود با گرامی داشت ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی این روز را به همه شاعران و علاقمندان به حوزه شعر و ادب را تبریک گفت.
مهدیان همچنین به مناسبت شعر و ادب فارسی در پیامی با تبریک این روز گفت: روز شعر و ادب فارسی، فرصتی برای بازخوانی تاریخچه شعری ایران است. این روز فرصتی برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، هویت ایرانی و یاد و خاطر افرادی است که در اعتلای فرهنگ و ادب کشور عزیزمان تلاش کرده‌اند. در این روز و در تمامی روزهای سال، شعر و ادب فارسی را ارج می‌نهیم که از عوامل اصلی وحدت ملّی اقوام ایرانی، با زبان‌های مختلف، و سبب‌ساز همدلی و هم‌زبانی ما با پارسی‌گویان آن سوی مرزهاست. به روان مینوی همۀ سخنوران زبان فارسی، به‌ویژه استاد شهریار درود می‌فرستیم که شعر او آیینۀ زلال روزگار و بخشی از حافظۀ تاریخی ماست.

وی افزود: زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی، با هزاران آثار گران‌سنگ در زمینه‌های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفی، کلامی، تاریخی، هنری و مذهبی همواره مورد توجه و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین‌های دور و نزدیک بوده است. در فرهنگ ما ایرانیان، زندگی با شعر آغاز و با شعر پایان می‌یابد این آمیختگی ما با شعر پارسی و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می‌گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجاز آفرین را بیشتر آشکار می‌سازد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان در پیام خود به مناسبت روز شعر و ادب فارسی تاکید کرد: شهریار شاعر شوریده‌ای است که همچون بسیاری از اسلاف خویش از عشق زمینی و مجازی، به عشق آسمانی و حقیقی دست یافت و این عشق سبب شد تا گوهر وجودش در کوره سختی‌ها بگدازد و بر عیار آن افزوده گردد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد