hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > همدان| بین صنعت چاپ و فرهنگ ارتباط مستقیم برقرار است

همدان| بین صنعت چاپ و فرهنگ ارتباط مستقیم برقرار است

جشنواره صنعت چاپ استان و مراسم تجلیل از برگزیدگان این حوزه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در همدان برگزار شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم اظهار کرد: به همان میزان که بین صنعت سینما و فرهنگ رابطه مستقیم وجود دارد؛ بین صنعت چاپ و فرهنگ ارتباط برقرار است. علیرضا درویش‌نژاد با بیان اینکه اگر صنعت چاپ وجود نداشت همه داشته‌های بشر در سینه می‌ماند، افزود: زمانی که دنیا را بدون صنعت چاپ تصور کنیم دیگر کتابی وجود ندارد؛ نمایشی اجرا نمی‌شود و فیلمی هم بر روی پرده نمی‌رود.

او با تأکید بر اینکه این صنعت پایه‌ای در حوزه فرهنگ است؛ خاطرنشان کرد: باید صنعت چاپ را توسعه داده و آن را از حالت سنتی به شیوه‌های صنعتی مدرن ارتقاء دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه به مشکلات و دغدغه‌های حوزه اتحادیه چاپخانه‌داران واقف است، تأکید کرد: بسیاری از پدیده‌ها در کشور وجود دارد که به موازی کاری تبدیل‌شده؛ حوزه فرهنگ هم از این قاعده مستثنا نیست؛ در بخش چاپ اگر از زاویه فرهنگی بررسی کنیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی امر است و زوایای دیگر وزارت صنعت معدن و تجارت. درویش‌نژاد افزود: گاهی اوقات فراوانی قانون در یک حوزه مشکل‌ساز بوده آسیب‌های جدی ایجاد می‌کند، برای مثال اگر دستگاه‌های مالیاتی نگاه فرهنگی به حوزه چاپ داشته باشند یک مشکل و اگر نگاه اقتصادی داشته باشند؛ مشکلات دیگری به وجود می‌آید. او تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز دارد با کمک دستگاه‌های دیگر مشکلات این حوزه را برطرف کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد