hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| عضویت حدود 2800 نفر در سازمان نظام پزشکی استان

کرمانشاه| عضویت حدود 2800 نفر در سازمان نظام پزشکی استان

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه تنها بخش کوچکی از جامعه پزشکان درآمد بالایی دارند، گفت: در خصوص درآمد پزشکان در جامعه غلو می‌شود.

محمدباقر حیدری با اشاره به عضویت حدود 2800 نفر در سازمان نظام پزشکی استان گفت: از این تعداد 812 نفر پزشک عمومی، 584 نفر پزشک متخصص و فوق تخصص، 366 نفر دندان‌پزشک، 358 نفر داروساز، 323 نفر ماما و 312 نفر لیسانسه پروانه دار هستند.

او با کافی دانستن تعداد پزشکان استان، گفت: شاید در برخی رشته‌ها نیاز باشد تعداد پزشکان افزایش یابد، اما در مجموع کمبودی در زمینه پزشک در استان نداریم.

او افزود: آنچه موجب اشکال می‌شود بحث توزیع پزشکان است و توزیع پزشکان در استان تا حدی مناسب نیست و پزشکان بیشتر در مرکز استان متمرکزشده‌اند. حیدری با بیان اینکه نمی‌توان در هر روستایی همه تخصص‌ها را فراهم کرد، افزود: این امر در هیچ جای دنیا هم انجام‌نشده و شدنی نیست، بنابراین باید خدمات درمانی را سطح‌بندی کرد و بیماران با مشکل حاد باید به متخصص ارجاع شوند. او افزود: بیش از 90 درصد مراجعه بیماران به یک پزشک به‌راحتی و به‌صورت سرپایی قابل‌درمان است و نیاز به اقدامات تخصصی ندارد، بنابراین الزامی برای حضور پزشکان متخصص در گوشه گوشه استان وجود ندارد و تنها بیماران نیازمند بستری و مداوای تخصصی، باید به پزشک متخصص ارجاع داده شوند. حیدری در ادامه در خصوص نگرش جامعه در خصوص پزشکان که آن‌ها را مرفهین بی‌درد می‌دانند، گفت: شاید پزشکان مرفه باشند، اما قطعا بی‌درد نیستند و این تصور با توجه به شناختی که من از جامعه پزشکان دارم کاملا اشتباه است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد