hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روستای ابیانه نطنز نامزد ثبت در فهرست میراث جهانی شد

روستای ابیانه نطنز نامزد ثبت در فهرست میراث جهانی شد

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی روستای تاریخی ابیانه شهرستان نطنز ضمن اشاره به آغاز مرمت و ساماندهی راسته اصلی گفت: روستای ابیانه نطنز نامزد ثبت در فهرست میراث جهانی شد.

حسین یزدان‌مهر ، ضمن اشاره به ساماندهی و مرمت بافت تاریخی راسته اصلی روستای تاریخی ابیانه اظهار داشت: این طرح مشارکتی شامل تراشیدن کاهگل فرسوده، استحکام‌بخشی، پی‌بندی، بسترسازی، جمع آوری ناودان‌های ناهمگون با بافت، کاهگل کاری، سیم گل و اجرای شمشه‌گیری گچی، سازماندهی تابلوها و سنگ فرش معابر در حال مرمت است. 

یزدان‌مهر ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف گردشگری در منطقه نطنز افزود: خواست و اراده واقعی دولت در مسیر جلب مشارکت مردم نقشی تعیین‌کننده و انکارناپذیر و حضور آنان در بافت‌های تاریخی با ایجاد بستر‌های فرهنگی و گردشگری، موجب ظرفیت‌سازی و ساماندهی در این بخش می‌شود.

وی ابراز داشت: چنانچه این حضور کم رنگ شود پروژه احیای بافت‌های تاریخی با حفظ اصالت آن با شکست روبرو شده و همت مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد که با قرار دادن مشوق‌های بیشتر و مساعدت‌های ویژه زمینه حفظ، احیا و مرمت بافت‌های تاریخی فراهم شود.

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی روستای تاریخی ابیانه شهرستان نطنز تاکید کرد: سیاست پایگاه میراث فرهنگی ابیانه تقویت بخش خصوصی با محوریت احیای بافت‌های تاریخی، حفظ سنت‌ها، آیین‌ها و تمدن مردم فهیم و فرهنگ دوست ابیانه است.

یزدان‌مهر ضمن اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد روستای ابیانه تصریح کرد: روستای تاریخی ابیانه یکی از منحصر به فردترین بافت‌های تاریخی را در میان روستاهای کشور به خود اختصاص داده و واجد ارزش‌های منحصر به فرد فراوانی است به گونه‌ای که هم اینک این روستا نامزد ثبت در فهرست میراث جهانی قرار گرفته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد