hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آخرین وضعیت از سیل سوادکوه‌ 24 نفر مصدوم شدند

آخرین وضعیت از سیل سوادکوه‌ 24 نفر مصدوم شدند

بارش سنگین باران نیمه‌شب چهارشنبه سبب طغیان چم‌دره سوادکوه، وقوع سیل و مسدودشدن محورهای کوهستانی در شهرستان سوادکوه شد. پیرو این حادثه سخنگوی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۲۴ مصدوم و دو مفقودی در حادثه سیل سوادکوه خبر داد.

شرق: بارش سنگین باران نیمه‌شب چهارشنبه سبب طغیان چم‌دره سوادکوه، وقوع سیل و مسدودشدن محورهای کوهستانی در شهرستان سوادکوه شد. پیرو این حادثه سخنگوی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۲۴ مصدوم و دو مفقودی در حادثه سیل سوادکوه خبر داد.

زکریا اشک‌پور دراین‌باره گفت: بر اساس آخرین گزارش مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه بر اثر سیل چهارشنبه‌شب، ۲۴ نفر مصدوم شدند. از این تعداد پنج نفر به بیمارستان امام خمینی‌(ره) فیروزکوه و ۱۹ نفر به بیمارستان شهدای زیرآب منتقل شدند.

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: مصدومان ۱۰ نفر خانم و ۱۴ نفر آقا بودند. بر اساس همین گزارش، با شروع حادثه سیل، اعلام آماده‌باش به همه پایگاه‌های اورژانس محور سوادکوه و بیمارستان‌های زیرآب و قائمشهر داده شد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در بیمارستان شهدای زیرآب مستقر شد. مصدومان بیمارستان شهدای زیرآب یک مرد ۴۷ساله است که در بخش بستری شد و بقیه بیماران در بخش اورژانس تحت نظر قرار گرفتند که به مرور اقدامات درمانی برای آنها انجام شد. بر اساس اعلام هلال‌احمر مازندران، دو نفر در حادثه سیل ششم تیرماه مفقود شدند.

عبدالرضا دادبود، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز گفت: در پی سیل شامگاه ششم تیرماه و مسدودشدن محور سوادکوه، حضور ماشین‌آلات سنگین و امدادرسان از سایر استان‌ها تقاضا شد و بخشی رسیده و بخش دیگری در راه است. از شب گذشته شاهد بارش باران سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها بودیم که روستاها و شهرهای شهرستان سوادکوه را تحت تأثیر قرار داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران از مسدودشدن بخشی از محورهای اصلی و فرعی سوادکوه خبر داد و گفت: مهم‌ترین موضوع ورود سیلاب سنگین در محور اصلی و مسدودشدن محور سوادکوه است که تعدادی خودروهای سبک و سنگین در سیلاب قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در اولین ساعات وقوع سیل ادارات و نهاد‎های پشتیبانی و امدادی وارد میدان شدند و از ساعت ۲۱ چهارشنبه‌شب ‌تاکنون در حال امدادرسانی و مدیریت بحران هستند، خاطرنشان کرد: برداشت مصالح از جاده شروع شد و ارزیابی آغاز شد و آمار دقیقی از میزان خسارات از مصدومان و مفقودان نداریم.

دادبود با بیان اینکه محور سوادکوه امروز قطعا مسدود است و با توجه به هشدار نارنجی و وضعیت نامناسب جاده که زیرساخت‌های آن تخریب شد، احتمال مسدودشدن آن تا روزهای دیگر هم وجود دارد، اظهار کرد: استاندار مازندران از منطقه بازدید داشت و نیمه‌شب گذشته جلسه مدیریت بحران تشکیل شد و تأکید استاندار برای پیگیری در ابعاد مختلف است و وزیر کشور هم پیگیر موضوع هستند و معاون راهداری سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در شهرستان حضور دارند. درخواست حضور ماشین‌آلات سنگین و امدادرسان از سایر استان‌ها تقاضا شد و بخشی رسیده و بخش دیگری در راه است. بابک محمودی در گفت‌‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات اخیر جمعیت هلال‌احمر در سیل مازندران گفت: از ساعت ۲۰ شب گذشته، حجم بارش‌ها در استان مازندران بخش فیروزکوه به دشت افزایش یافت و در این منطقه شاهد جاری‌شدن سیل بودیم.


 

منبع: sharghdaily-935350

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد