hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اهتمام برای کمک به کشاورزان سیل‌زده ممسنی/لزوم استقرار صنایع فرآوری گوجه‌فرنگی

رئیس جهادکشاورزی فارس مطرح کرد:

اهتمام برای کمک به کشاورزان سیل‌زده ممسنی/لزوم استقرار صنایع فرآوری گوجه‌فرنگی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن بازدید از مزارع خسارت دیده از سیل اخیر در این شهرستان ابراز امیدواری کرد که کشاورزان خسارت دیده بتوانند از مفاد قانون بودجه ۱۴۰۳ مبنی بر بخشودگی سود و امهال سه ساله تسهیلات دریافتی بهره مند شوند.

مجتبی دهقان‌پور با اشاره به اینکه خسارت‌های وارد شده مربوط به سیل چهاردهم اردیبهشت ماه امسال است، افزود: براساس هماهنگی با فرماندار شهرستان ممسنی و با حمایت استاندار محترم فارس اقدامات لازم به منظور ارسال کمک های حمایتی به خصوص معیشتی و جبران خسارت انجام خواهد شد.

او ضمن ابراز خرسندی از اقدامات جهادی فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ممسنی، بیان کرد: در زمینه لایروبی قنوات و کانال های آبیاری و بازگشایی جاده های بین مزارع اقدامات خوبی صورت گرفته که رضایت مندی مردم منطقه را به همراه داشته و جای تشکر دارد.

به گفته دهقان‌پور؛ آسیب‌های وارده به حوزه آب و خاک متناسب با اعتبارات تخصیصی به استان فارس بررسی و برای جبران خسارت، کمک‌های لازم عملیاتی خواهد شد.

دهقان‌پور همچنین با اشاره به مرغوبیت خاک شهرستان ممسنی، گوجه فرنگی را از محصولات عمده این شهرستان دانست و افزود: ایجاد یک کارخانه صنایع فرآوری گوجه فرنگی با ظرفیت تولید مناسب یکی از مواردی است که با استفاده از ظرفیت مشارکت مردم محقق خواهد شد.

او با تاکید بر ایجاد صندوق حمایت از اشتغال و تولید در شهرستان ممسنی، افزود: مردم شهرستان با سرمایه گذاری های خرد در این صندوق و ایجاد یک انجمن هیات موسس می توانند اقدام به راه اندازی صنایع تبدیلی تولید رب گوجه فرنگی کنند.

دهقان‌پور گفت: ایجاد صنایع تبدیلی علاوه بر اینکه از ارسال محصول به مسافت دور و افزایش ضایعات کشاورزی جلوگیری کرده و ارزش افزوده را بیشتر می‌کند؛ به عبارتی سهم تولیدکننده از قیمت نهایی محصول بالا می رود که در نهایت رضامندی را برای کشاورز ما به همراه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت این شهرستان و حجم و کیفیت تولید گوجه فرنگی، سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی این محصول می تواند بسیار سودآور باشد و قطعا بعد از دو الی سه سال به دوران سود مطلوب می‌رسد و سهامداران می توانند از این قضیه منتفع شوند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد