hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > استاندار بوشهر: کشت گوجه‌فرنگی در سال آینده قراردادی می‌شود

استاندار بوشهر: کشت گوجه‌فرنگی در سال آینده قراردادی می‌شود

استاندار بوشهر گفت: در سال آینده کشت‌گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به‌صورت قراردادی است و از ظرفیت کشاورزی برای پیشبرد اهداف این استان استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از ظرفیت‌های مهم تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل در استان بوشهر گوجه‌فرنگی است که زمان برداشت این محصول همزمان با فصل سرما آغاز می‌شود.

بهمن و اسفند اوج برداشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل از مزارع است طی ماه جاری پیش‌بینی می‌شود 200 تن محصول برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید سالانه حدود 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر اظهار داشت: تاکنون بیش از 60 درصد محصول از اراضی گوجه‌فرنگی برداشت شده است.

خسرو عمرانی با بیان اینکه امسال 11 هزار و 400 هکتار از مزارع استان بوشهر به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص یافته است افزود: پیش‌بینی می‌شود 600 هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 340 هزار تن گوجه‌فرنگی این استان برداشت و وارد بازارهای داخلی و خارجی شده است.

کشت گوجه‌فرنگی قراردادی می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت حوزه کشاورزی در شهرستان دیر گفت: کشاورزان زمامدار چرخه تولید هستند بنابر این در تصمیم‌گیری‌های این حوزه، حضور نمایندگان کشاورزان الزامی است.

احمد محمدی‌زاده با اشاره خسارت‌های وارده به کشاورزان در ماه‌های اخیر خاطر نشان کرد: برای حمایت از کشاورزان منطقه شهرستان دیر و جبران خسارت‌های وارده در ماه‌های اخیر برای اجرا بند خ تبصره 33 قانون بودجه، تسهیلات لازم برای کشاورزان با بخشش دیر کرد سود وام‌ها و تسهیلات مالی ویژه اجرا خواهد شد.

وی تلاش کشاورزان منطقه دیر را قابل تحسین دانست و افزود: تعاون روستایی باید در حوزه صنایع تبدیلی از ظرفیت کشاورزان منطقه استفاده کند تا در حوزه صنایع تبدیلی، با حمایت کشاورزان یک کارخانه رب به نسبت تلاش کشاورزان در این شهرستان احداث شود.

وی با توجه به درخواست کشاورزان مبنی بر افت سود و تنظیم بازار، اظهار داشت: برای رفع مشکلات قیمت‌گذاری محصول گوجه‌فرنگی می‌توان کارگروه تخصصی به ریاست فرماندار دیر و حضور نمایندگان کشاورزان و حوزه‌های مسئولیتی مرتبط ایجاد کرد.



استاندار بوشهر باتأکید بر هموار سازی مسیر بیمه محصولات کشاورزی، بیان کرد: در سال آینده کشت گوجه فرنگی به‌صورت کامل قراردادی خواهد شد و از ظرفیت کشاورزی منطقه برای پیشبرد اهداف این استان استفاده می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به ضرورت کشت گندم به‌عنوان محصولی استراتژیک در منطقه تأکید کرد: جایگزینی کشت گلخانه‌ای از مهمترین گزینه‌های اصلاح الگوی کشت که با توجه به استقبال کشاورزان، برای اجرا وام‌هایی با سود کمتر و شرایط بهتر پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد