hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ورود گوگل به باشگاه شرکت‌های دو تریلیون دلاری

ورود گوگل به باشگاه شرکت‌های دو تریلیون دلاری

ارزش بازار آلفابت ( گوگل) دیروز جمعه و به دنبال انتشار گزارش مالی مثبت این شرکت، برای نخستین بار به بالای دو تریلیون دلار رسید. 

فردای اقتصاد - ارزش بازار آلفابت ( گوگل) دیروز جمعه و به دنبال انتشار گزارش مالی مثبت این شرکت، برای نخستین بار به بالای دو تریلیون دلار رسید. 

نتایج دور از انتظار مالی آلفابت به رشد ۱۰.۲ درصدی قیمت سهام این شرکت منجر شد و ارزش بازار آلفابت را به ۲.۱۵ تریلیون دلار رساند. آلفابت با این میزان ارزش بازار در جایگاه چهارمین شرکت با ارزش جهان بعد از انویدیا ( ۲.۲۹ میلیارد دلار) قرار دارد. 

افزایش قیمت سهام شرکت باعث شد تنها در روزجمعه ۱۹۳.۹ میلیارد دلار به ارزش بازار آلفابت افزوده شود که سومین رشد تاریخی ارزش در یک روز است. 

آلفابت چهارمین شرکت جهان است که به ارزش بالای ۲ تریلیون دلار می‌رسد. اپل، مایکروسافت و انویدیا در حال حاضر سه شرکت نخست با ارزش جهان را تشکیل می‌دهند و بخش عمده افزایش ارزش انها ناشی از توسعه هوش مصنوعی در جهان است.

در فصل مالی متنهی به ماه مارس ۲۰۲۴ شرکت آلفابت ۸۰.۵ میلیارد دلار درآمد و سودی به میزان ۱.۸۹ دلار به ازای هر سهم اعلام کرد که بیشتر از تخمین‌های تحلیلگران وال‌استریت بود. میزان درآمد گوگل از تبلیغات ۴۶.۲ میلیارد دلار و میزان درآمد بخش کلاد این شرکت ۹.۴ میلیارد دلار بود که بسیار بالاتر از حد انتظار بود. همچنین رشد درآمدهای یوتیوب نیز یکی از دلایل اصلی عملکرد مالی موفق آلفابت در این فصل بود. 

ساندار پیچای مدیرعامل (آلفابت) گوگل در یک بیانیه درباره عملکرد مالی این فصل گفت که درآمد قوی بخش جست وجو و یوتیوب نشان می‌دهد که مسیرهای درآمدی دیگر -  که واسطه هوش مصنوعی ایجاد شده -  بر وضعیت درآمدی این شرکت تاثیری نگذاشته است. 

طی ماه‌های اخیر گوگل به دلیل عقب ماندن در زمینه هوش مصنوعی مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته بود اما حالا تحلیلگران معتقدند که در مورد نابودی آلفابت مبالغه بسیاری شده است. 

ساندار پیجای نیز در بیانیه خود گفته است که در زمینه تحقیقات و زیرساخت هوش مصنوعی این شرکت دارای محصولات متعددی است که شرایط را برای حرکت در موج بعدی هوش مصنوعی هموارتر میکند. 

در همین حال آمارها نشان میدهد که گوگل توانایی خودرا برای رقابت با تیک‌تاک واینتساگرام ریلز هم بهبود داده است. هم اکنون ۵۰ درصد سازندگان ویدیوهای یوتیوب، ویدیوهای کوتاه ( موسوم به شورتز) منتشر می‌کنند و میزان درآمدزایی کاربران از ویدیوهای شورتز نیز ۱۲ درصد افزایش یافته است. 

بر خلاف متا که قیمت سهام آن به دنبال اظهار نظر مارک زاکربرگ درباره درآمدزایی از هوش مصنوعی کاهش یافت گوگل اعلام کرده که راه‌های کوچکی برای فروش هوش مصنوعی پیدا کرده است. به عنوان مثال این شرکت به تبلیغ کنندگان کمک میکند که با استفاده از هوش مصنوعی در ابزار Performance Max سریع‌تر به هدفهای تبلیغاتی خود برسند 

منبع: fardayeeghtesad-38013

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد