hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > ۵ برنامه تلویزیونی پرطرفدار که در سال‌های اخیر از صدا و سیما حذف شدند

۵ برنامه تلویزیونی پرطرفدار که در سال‌های اخیر از صدا و سیما حذف شدند

در این مطلب به سراغ چند چهره شاخص تلویزیون خواهیم رفت که ناگهان از قاب جادویی کنار رفتند. با ما همراه باشید.

تازه‌ترین قسمت برنامه برمودا با اجرای کامران نجف‌زاده با حضور مجید قناد (عمو قناد) مجری و تهیه کننده برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» همراه بود. او در این برنامه ماجرای تعطیل شدن فیتیله را پس از سال‌ها تعریف کرد. او ظاهرا با عوامل برنامه مشکلاتی داشته و کششی هم برای ادامه همکاری از سوی طرفین نبود.

اما در تاریخ سیما این نخستین بار نیست که یک برنامه به ناگاه متوقف می‌شود. در این مطلب به سراغ چند چهره شاخص تلویزیون خواهیم رفت که ناگهان از قاب جادویی کنار رفتند. با ما همراه باشید.

رضا رشیدپور؛ مثلث شیشه‌ای

۵ برنامه محبوب که صدا و سیما حذفشان کرد

«مثلث شیشه‌ای» تاک‌شوی جنجالی‌ای بود که از اردیبهشت ۱۳۸۷ از شبکه تهران با اجرای رضا رشیدپور پخش شد. این برنامه ادامه برنامه‌های «شب شیشه‌ای» و «عبور شیشه‌ای» بود که از همین شبکه پخش شده بود. در هر یک از بخش‌های این برنامه با یکی از شخصیت‌های مهم اجتماعی، سیاسی یا ورزشی مصاحبه می‌شد. نهایتاً پس از پخش ۳۵ قسمت از این سری برنامه، پخش آن به ناگاه متوقف شد. در حالیکه بنا به اعلام مدیران صداوسیما قرار بود تا پایان تابستان ادامه یابد.

دولت نخست احمدی‌نژاد آغاز مسیر کوچ چهره‌های شاخص در تلویزیون بود و از رضا رشیدپور می‌توان به عنوان یکی از قربانیان این مسیر نام برد. او پس از اتمام ناخواسته برنامه‌اش تا شش سال ممنوع‌التصویر بود و سپس با اجرای «عینک آفتابی» به تلویزیون بازگشت.

محمدرضا شهیدی‌فر؛ پارک ملت

۵ برنامه محبوب که صدا و سیما حذفشان کرد

محمدرضا شهیدی‌فرد در تابستان سال ۱۳۹۰ با برنامه پرمخاطب «پارک ملت» روی آنتن تلویزیون حضور داشت و اعلام هم کرده بود که این برنامه قرار است تا ۱۸۰ قسمت ادامه داشته باشد. در شب صدوسی‌ودوم، اما پرونده‌اش بسته شد و دیگر ادامه پیدا نکرد.

با اینکه تعطیلی پارک ملت به یکباره و در روزهای اوجش، کمی عجیب و غریب به نظر می رسید اما این نخستین بار نبود که چنین اتفاقی برای یک برنامه می‌افتاد. خیلی‌ها سخنان محسن رضایی و عماد افروغ در این برنامه را موجب تعطیلی ناگهانی برنامه می‌دانند. البته این‌ها حدس و گمان است و ما نیز چیز بیشتری نمی‌دانیم.

فرزاد حسنی؛ کوله‌پشتی

۵ برنامه محبوب که صدا و سیما حذفشان کرد

برنامه تلویزیونی «کوله پشتی» یکی از پرطرفدارترین مجموعه های تلویزیونی ایران بود که از تابستان ۱۳۸۳ تا تابستان ۱۳۸۶، از شبکه سه پخش شد. کارشناسان موفقیت این مصاحبه تلویزیونی را در عوامل متعددی همچون مجری این برنامه، ریتم تند موسیقی و تیتراژ این برنامه و موضوعات و افراد دعوت شده در این برنامه می‌دانند.

فرزاد حسنی در یکی از برنامه‌هایی که با سردار رادان، فرمانده انتظامی تهران داشت به عملکرد پلیس در جریان طرح ارتقای امنیت اجتماعی اعتراض کرد و همین امر باعث جدایی موقت او از سیما و جایگزینی او با امیر حسین مدرس و نهایتاً تعطیلی برنامه پس از چند قسمت شد.

عادل فردوسی‌پور؛ نود

۵ برنامه محبوب که صدا و سیما حذفشان کرد

پس از اینکه علی فروغی به ریاست شبکه سه منصوب شد خبرهایی مبنی بر مخالفت وی با عادل فردوسی‌پور منتشر شد. رسانه‌ها خبر از عدم پخش برنامه ۹۰ در تاریخ ۲۳ مهرماه ۱۳۹۷ به دلیل پخش مستقیم بازی ملی اسپانیا و انگلستان دادند اما برخی از رسانه‌ها نسبت به اختلاف عادل فردوسی‌پور و مدیریت شبکه ۳ سازمان صدا و سیما گمانه زنی‌هایی را پیش بردند.

شواهد و قرائن حاکی از پخش شدن این برنامه در تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۷ بود و همگان انتظار داشتند که این برنامه در ساعت مناسب خود پخش شود اما صدور اطلاعیه‌ای از سوی سرپرست روابط عمومی شبکه ۳ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با این شرح «با عنایت به رفتار غیر‌حرفه‌ای تهیه‌کننده و مجری برنامه ۹۰ در عدم پخش این برنامه بعد از بازی انگلیس-اسپانیا در دوشنبه گذشته و همچنین استمرار رفتار خارج از عرف ایشان در مصاحبه خلاف ابلاغ گروه ورزش، برنامه مذکور این هفته پخش نخواهد شد.» دلالت بر این موضوع داشت که این برنامه در تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۷ نیز پخش نخواهد شد.

بعد از آن درگیری علی فروغی با عادل فردوسی‌پور قطعی شد. سرانجام در روزهای پایانی سال ۹۷ بود که خبر تعطیلی همیشگی برنامه نود با اجرای عادل فردوسی‌پور، طرفدارانش را به شوک عمیقی فرو برد.

سروش صحت؛ کتاب‌باز

۵ برنامه محبوب که صدا و سیما حذفشان کرد

صداوسیما در سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی با موضوع کتاب روی آنتن رادیو یا تلویزیون برده است که یکی از پربیننده‌ترین آن‌ها «کتاب‌باز» با اجرای سروش صحت بود؛ برنامه‌ای که البته از سوی اغلب اهالی ادبیات و کارشناسان بیش از آنکه مجموعه‌ای تخصصی در حوزه کتاب باشد، برنامه‌ای از نوع انگیزشی و انرژی مثبت تلقی می‌شد.

با این همه «کتاب باز» پس از چند دوره پرفروغ، به صورت ناگهانی تعطیل شد و هیچ وقت پاسخ درستی درباره چرایی آن داده نشد. اتفاقات جالب در این برنامه، حضور مهمانانی از همه طیف‌های فکری در آن بود که از محمدحسن روزی‌طلب، حسین قرایی، وحید یامین‌پور و علیرضا قزوه گرفته تا میلاد دخانچی، شهاب مرادی و حبیب احمدزاده را شامل می‌شد.

چهره‌های مطرحی مانند عادل فردوسی‌پور، مهران مدیری، مجتبی جباری و پژمان جمشیدی نیز که به ندرت دعوت برنامه‌های گفت‌وگومحور را می‌پذیرفتند، در این برنامه حضور یافتند تا درباره کتاب حرف بزنند و نظر مخاطب عام را به آن جلب کنند.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-185638

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد