hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی آرمین رحیمیان از تئاتر تا شهرت با معرفی آثار با عکس

بیوگرافی آرمین رحیمیان از تئاتر تا شهرت با معرفی آثار با عکس

بیوگرافی آرمین رحیمیان را با اطلاعاتی از خانواده،اصالت، همسرش، قد و وزن،آدرس اینستاگرام را با معرفی سریال، جوایز و افتخارات، مصاحبه و عکس آورده ایم.

آرمین رحیمیان(Armin Rahimian) بازیگر تئاتر و سینما است که در جدیدترین اثرش در سینما در فیلم آسمان غرب به کارگردانی محمد عسگری با نقش حسین همدانی خوش درخشید.

آرمین بازیگری را با تئاتر در سال 1390 شروع کرد و در نخستین تجربه حضور مقابل دوربین با نقش عبدالمالک ریگی در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به شهرت رسید و  نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر و نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و یکمین دوره جشن خانه سینما را کسب کند.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی آرمین رحیمیان و همسرش را در اختیار شما قرار دهیم.

آرمین رحیمیان
آرمین رحیمیان بازیگر

مشخصات آرمین رحیمیان

مشخصات فردی

نام کامل

آرمین رحیمیان

تاریخ تولد

۱۸ دی‌ ۱۳۷۲

محل تولد

مشهد

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

جدی

مشخصات فیزیکی

قد

177 سانتیمتر

وزن

حدود 80 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

فوت شده

نام مادر

مژگان رضاییان

نام برادران

یک بردار به نام امیر 

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشکده صدا‌وسیما

رشته تحصیلی

رشته فیلمسازی با گرایش فیلمنامه

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

شبی که ماه کامل شد

 عبدالمالک ریگی

1397

آرمین رحیمیان
عکس آرمین رحیمیان بازیگر

بیوگرافی کامل آرمین رحیمیان

کودکی و اوایل زندگی

آرمین رحیمیان در روز شنبه ۱۸ دی‌ ۱۳۷۲ مصادف با 8 ژولای 1994 میلادی و 25 رجب 1414 هجری قمری در مشهد به دنیا آمد و هم اکنون 30 سال سن دارد.اصالت آرمین رحیمیان به کردهای خراسان برمی گردد و وی جز قوم کومانچ است. نماد ماه این بازیگر جدی است و متولدین دی افرادی کاردان، ساده پوش و بی آلایش، محتاط، پر تحمّل،  واقع بین، حسابگر، شنونده خوب و گاهی اوقات لجباز هستند.

قد آرمین رحیمیان 177 سانتیمتر است و حدود 80 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات ظاهری وی می توان به چشم قهوه ای، موی مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده آرمین رحیمیان چهار نفره است و یک برادر به نام یاسین دارد. چند سالی است که پدرش را از دست داده است و اطلاعاتی از شغل مادرش مژگان رضاییان در دسترس نیست.

آرمین رحیمیان
عکس آرمین رحیمیان و مادرش
آرمین رحیمیان
عکس آرمین رحیمیان و پدرش
آرمین رحیمیان
آرمین رحیمیان و برادرش یاسین

 تحصیلات

تحصیلات آرمین رحیمیان در مقطع کارشناسی در رشته فیلمسازی با گرایش فیلمنامه از دانشکده صدا‌و سیما است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت آرمین رحیمیان در بازیگری از تئاتر شروع شد تا این که در سال 1397 در نخستین تجربه در سینما با ایفای نقش عبدالمالک ریگی در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به شهرت رسید. وی در نویسندگی و کارگردانی نیز فعالیت دارد و تاکنون سه فیلم کوتاه ساخته است.

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری آرمین رحیمیان در آموزشگاه کارنامه سپری شد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات آرمین رحیمیان با توجه به عکس های که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک می گذارد می توان فهمید که به بازیگری، سفر، طبیعت گردی، اسب سواری، علاقه دارد و اوقات فراغتش را با خانواده سپری می کند.

آرمین رحیمیان و همسرش

آرمین رحیمیان و همسرش، عکس همسر آرمین رحیمیان و ...از مواردی است که مخاطبان این هنرمند در صفحه مجازی جست و جو کرده اند اما ظاهرا این بازیگر مجرد است و تاکنون عکسی از این که نشان دهد وی دچار رابطه عاطفی شده است منتشر نکرده است.

اینستاگرام آرمین رحیمیان

اینستاگرام آرمین رحیمیان به آدرس armin_rahimian است که 31.7 هزار فالور دارد،1091 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 365 پست بارگذاری کرده است.آرمین در فوریه 2014 صفحه اینستاگرام خود را ایجاد کرد.بازیگرانی چون بهرام افشاری، هوتن شکیبا، مهدی پاکدل و نویدمحمدزاده صفحه وی را دنبال می کنند.

اینستاگرام آرمین رحیمیان
صفحه اینستاگرام آرمین رحیمیان

 آرمین رحیمیان در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

armin_rahimian

وبسایت

بیوگرافی آرمین رحیمیان ویکی پدیا

سریال های آرمین رحیمیان

شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد نخستین تجربه بازی آرمین رحیمیان مقابل دوربین و سینما به کارگردانی نرگس آبیار است.آرمین رحیمیان در شبی که ماه کامل شد با ایفای نقش عبدالمالک ریگی به شهرت رسید و توانست نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر و نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و یکمین دوره جشن خانه سینما را کسب کند.در این فیلم ستارگانی چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، امین میری، بانیپال شومون، شبنم مقدمی و فرید سجادی حسینی حضور داشتند.

آرمین رحیمیان در شبی که ماه کامل شد
آرمین رحیمیان در شبی که ماه کامل شد
آرمین رحیمیان در شبی که ماه کامل شد
عکس آرمین رحیمیان در فیلم شبی که ماه کامل شد

میدان سرخ

میدان سرخ، نخستین تجربه بازی آرمین رحیمیان در شبکه نمایش خانگی است که نقش ابی را به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان به عهده داشت. حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی ،بهرام افشاری، رضا یزدانی، کاظم سیاحی،مهدی حسینی‌نیا و ...در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

آرمین رحیمیان در میدان سرخ
آرمین رحیمیان در میدان سرخ
آرمین رحیمیان در میدان سرخ
عکس آرمین رحیمیان در میدان سرخ

آسمان غرب

آسمان غرب فیلم سنیمایی به کارگردانی و نویسندگی محمد عسگری محصول سال ۱۴۰۲ است. آرمین رحیمیان در آسمان غرب نقش حسین همدانی را به عهده دارد و با بازیگرانی چون میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، نسیم ادبی، نادر فلاح هم بازی شد.

آرمین رحیمیان در آسمان غرب

آرمین رحیمیان در آسمان غرب

 لیست آثار آرمین رحیمیان

نام

سال

توضیحات

نمایش گتو

1396

کارگردان: سعید بهنام
بازیگران: افسون افشار، کمال اصغری

شبی که ماه کامل شد

1397

نقش عبدالمالک ریگی
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و یکمین دوره جشن خانه سینما

کارگردان:نرگس آبیار
بازیگران: الناز شاکردوست، هوتن شکیبا

نمایش مری پاپینز

1398

تالار ‌وحدت
کارگردان:  احمد ‌سلیمانی
بازیگران: مهراوه ‌شریفی‌نیا، بهنوش ‌طباطبایی

روزهای رادیو

1398

پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌
کارگردان: محمد ‌رحمانیان
بازیگران: هومن ‌برق ‌نورد، افشین ‌هاشمی

عشق روزهای کرونا

1399

تالار وحدت
 کارگردان: محمد ‌رحمانیان
بازیگران: امیرکاوه ‌آهنین ‌جان، نوشین ‌اعتماد

میدان سرخ

1400

نقش ابی

کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی

سووشون

1400

 نقش حمیدخان
کارگردان: نرگس آبیار
بازیگران:  بهنوش طباطبایی، هوتن شکیبا

پدرخوانده

1402

کارگردان: سعید ابوطالب

ضد

1402

کارگردان: سعید ابوطالب

آسمان غرب

1402

در نقش حسین همدانی
کارگردان: محمد عسگری
بازیگران:  میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان

نپتون

1402

کارگردان: محمدابراهیم غفاریان
بازیگران: بهدخت ولیان، مسعود کرامتی

جوایز و افتخارات آرمین رحیمیان

عنوان

سال

توضیحات

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

1397

سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم شبی که ماه کامل شد

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

1398

 در بیست و یکمین دوره جشن خانه سینما برای فیلم شبی که ماه کامل شد

آرمین رحیمیان
عکس های اینستاگرام آرمین رحیمیان

6 حقیقت جالب درباره آرمین رحیمیان

  1. صفحه اینستاگرام این بازیگر تیک آبی نداردو
  2. صفحه ویکی پدیا آرمین هنوز ایجاد نشده است.
  3. آرمین رحیمیان در سریال های چون سقوط، گاندو، آنام، زیرخاکی و وضعیت سفید بازی نکرده است.
  4. وی سابقه بازی در سریال تلویزیونی ندارد.
  5. سال 1390 به تهران آمد و بازیگری را در آموزشگاه کارنامه با مدیریت حسن فتحی سپری کرد.
  6. او به واسطه یکی از دوستانش که در تئاتر با هم بودند از تست گریم فیلم خانم نرگس آبیار باخبر شد و تصمیم گرفت برای این فیلم تست بدهد و او برای نقش عبدالمالک ریگی انتخاب شد.

مصاحبه آرمین رحیمیان

مصاحبه آرمین رحیمیان به صورت متنی و گفت و گوی تصویری بسیار کم است و تنها در برنامه کتاب باز سروش صحت مصاحبه تصویری انجام داده است. در ادامه مصاحبه وی را با روزنامه همشهری به تاریخ 30 بهمن 1397 می خوانید:

 متولد 18دی‌ماه 72 و اصالتا بچه مشهد هستم. در دانشکده صدا‌وسیما فیلمسازی با گرایش فیلمنامه خواندم. از سال 90 به تهران آمدم و بازیگری را در آموزشگاه کارنامه پیگیری کردم. حسن فتحی مدیر آموزش ما شدند و خیلی به ما کمک کردند. در همان سال‌ها تئاتر را شروع کردم و دوست داشتم تصویر را هم تجربه کنم و خیلی جالب اینکه من در نخستین تجربه تصویری‌ام به اشتباه شدم هنرور. همه‌‌چیز اتفاقی بود و من بعد تماس از یک دفتر فیلمسازی سر از شهرک دفاع‌مقدس درآوردم. من تمام آن روز تلاش‌کردم که پشتم به دوربین باشد و از یک جایی پذیرفتم که این تجربه را مغتنم بدانم و کار را رها نکنم. در مسیر برگشت هم یک اسکناس 10 ‌هزار تومنی به من دادند برای این نقش سیاهی لشکر.

چطور حاضر شدید این نقش را بازی کنید؟ می‌دانید که عبدالمالک یکی از منفورترین بدمن‌های این سرزمین است.

رحیمیان: چرا که نه؟ من از طریق یکی از دوستانم که در یک اجرای تئاتر با هم هم‌بازی بودیم مطلع شدم و اصلا در جریان نقش نبودم. من با افتخار قبول کردم که بروم تست بدهم و هنوز نمی‌دانستم باید نقش عبدالمالک را بازی کنم. عبدالمالک یک خطبه دارد که دور آتش می‌خواند و من به همراه چند نفر دیگر این متن را تست دادیم. من یک ربع آن متن را تمرین کردم و بعد از اجرا کاوه سجادی‌حسینی خانم آبیار را صدا کرد تا کار من را ببیند. این اجرا چندبار و در چند روز تکرار شد تا روز نهایی که من با دو نفر دیگر متن را جلوی عوامل اجرا کردم. من دیگر فهمیده بودم که قرار است نقش عبدالمالک را بازی کنم. خانم آبیار به من و امین اعتماد کردند و ما هم تلاش کردیم تمام توان خود را به‌کار ببندیم. نکته مهم اینکه من لحظه‌ای برای ایفای این نقش تردید نکردم.

دستمزد عبدالمالک شدن

رحیمیان: من از دستمزدی که برای ایفای این نقش دریافت‌کردم بسیار راضی‌ام. حتی این مبلغ بیشتر از آن چیزی بود که من فکر می‌کردم. البته من برای دستمزد کار نکردم و حتی اگر با من قرارداد صفر هم می‌بستند من باز این فرصت را از دست نمی‌دادم.

درگیری با عبدالمالک

رحیمیان: من بعد از انتخاب شدن برای ایفای این نقش دست به‌کار شدم. هر متن و تصویری که راجع به او بود را خواندم و دیدم اما بزرگ‌ترین مشکلم با عبدالمالک این بود که او را نمی‌فهمیدم و هرچه بیشتر با شخصیت او آشنا می‌شدم این درک نکردن در من بیشتر می‌شد. تفکیک‌های شیعه و سنی که در کلام و رفتارش بود و تصمیم‌های جنایتکارانه‌اش را اصلا نمی‌فهمیدم. خانم آبیار تأکید داشت من خیلی زود در صحنه حاضر شوم و به همین دلیل من فروردین امسال رفتم چابهار و اینگونه توانستم بیشتر از مردم و محیط درباره نقشم تأثیر بگیرم.

سیر تحول عبدالحمید کمی عجیب نبود؟

رحیمیان : اتفاقا درست از زمانی که فائزه تصمیم به فرار می‌گیرد تحول عبدالحمید آغاز می‌شود. در فیلم فائزه می‌گوید: «چرا من‌و زندانی کردی؟» و او می‌گوید:«چون زنم می‌خواد فرار کنه.» این تحول از همین جا شروع می‌شود.

صحبت‌های عبدالمالک هم رویش تأثیر داشته‌است؟

رحیمیان: آن بخشی از ماجرا بوده و بعد از اقدام به فرار همسرش هم تشدید می‌شود. عبدالحمید بعد از آن موضوع فرار بسیار تحت‌تأثیر عبدالمالک قرار می‌گیرد و در جایی از فیلم اصلا اعلام می‌کند که کاش من عرضه داشتم و مثل عبدالمالک بودم. در اوایل فیلم او لوازم آرایش می‌فروشد و ساز می‌زند و حتی یک‌بار تلفنی هم به عبدالمالک می‌گوید اسم زن من را نیاور کثافت اما به مرور تغییر می‌کند.

شما می‌گویید روند تغییر عبدالحمید مشخص است اما این کاراکتر در فیلم 138دقیقه‌ای، تازه در دقیقه 130برای همسرش فائزه، مروارید می‌خرد. این کمی عجیب نیست؟

رحیمیان : نه او در یک دوراهی قرار دارد. او فائزه را می‌کشد چون می‌خواهد او را برای خودش نگه‌دارد. عبدالحمید ریگی آدم بسیار ساده‌ای بوده است و بعد از کشتن همسرش هم تقریبا دیوانه می‌شود و خیلی زود عبدالمالک او را از گروه اخراج می‌کند. او در اعتراف‌هایش گفته چون از عبدالمالک پول گرفتم دیگر نمی‌توانستم به او «نه» بگویم. حتی عبدالمالک هم یک مصاحبه دارد که در آن می‌گوید:« آه فائزه ما را گرفت.»

خانواده شما درباره این نقشی که بازی کردید؟

رحیمیان : اصلا دوست نداشتند من این نقش را بازی کنم. مادرم خودش رفته‌ بود و فیلم را دیده ‌بود و وقتی با ایشان تلفنی حرف زدم گفتند اگر بیایی مشهد می‌زنمت. یادم می‌آید من سر تماشای فیلم «درباره الی» همراه خانواده‌ام آرزو کردم که در فیلمی بازی کنم که تماشاگر مثل همان فیلم سرجایش میخکوب شود و گمان می‌کنم شبی که ماه کامل شد چنین تجربه‌ای باشد.

فیلم به نوعی فیلم سفارشی قلمداد می‌شود و تهیه‌کننده فیلم هم در نشست خبری جشنواره گفته بود ما این سوژه را مدنظر داشتیم تا سال قبل که کسی به ما گفت این سوژه را بسازید. نظر شما چیست؟

فیلم درباره تأثیر ایدئولوژی روی عشق است و حتی اگر بگوییم فیلم سفارشی بوده که نبوده، تماشاگر در 10دقیقه اول این چیزها را فراموش می‌کند. البته باید پذیرفت که چهره تندروهای مذهبی مثلا در فیلم «به وقت شام» خیلی کاریکاتوری و غیرقابل باوراست اما در شبی که ماه کامل شد خیلی واقعی‌تر به‌نظر می‌آیند.

 من خیلی راجع به عبدالمالک مطالعه کردم و در گام اول فهمیدم که اسمش از چهره‌اش بسیار مشهور‌تر است. خیلی‌ها وقتی عکس او را می‌دیدند می‌گفتند این بوده آن جانی خونریز؟ من هم تلاش کردم که همین زاویه را حفظ کنم. من باید یک آدم معمولی را از کار در می‌آوردم.

 در فیلم «امروز» آقای میرکریمی هم بازی کردم اما فیلم به نمایش درنیامده. «وقت بودن» ساخته جلیل سامان را بسیار بیشتر از سایر تجربه‌هایم دوست دارم.

محبوب‌ترین بدمن سینمایی شما کیست؟

رحیمیان: ژوکر. من عاشق ژوکرم.


عکس های آرمین رحیمیان


آرمین رحیمیان در پدرخوانده
آرمین رحیمیان در پدرخوانده

 پرسش های متداول

آیا آرمین رحیمیان همسر دارد؟
خیر


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی و عکس های آرمین رحیمیان را در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید بیوگرافی آزاده صمدی از بازیگری تا شهرت و کشف حجاب با عکس و بیوگرافی هوتن شکیبا و همسرش از بازیگری تا صدا پیشگی با عکس را بخوانید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر جوان دهه هفتادی هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد