hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > نشان امین‌الضرب بر سینه مسعود صرامی

دو اصفهانی در جمع برگزیدگان هشتمین دوره معرفی شدند

نشان امین‌الضرب بر سینه مسعود صرامی

 مسعود صرامی، بنیان‌گذار شهرک سلامت، اصفهان سیتی‌سنتر و ده‌ها مجموعه صنعتی و خدماتی در اصفهان، به پاسداشت فعالیت‌های کارآفرینانه از اتاق بازرگانی تهران، لوح و نشان امین‌الضرب دریافت کرد.

رویداد ایران: اتاق بازرگانی تهران برای هشتمین سال پیاپی، جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب را برگزار کرد. در این مراسم از ۹ چهره حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار با اعطای لوح، نشان و تندیس امین‌الضرب تقدیر شد. کارآفرینانی که ویژگی بارز آنها در برابر چالش‌ها و مشکلات درونی و بیرونی، ایستادگی، مقاومت و جنگیدن بوده است. در این دوره فریدون مهبدی، بنیان‌گذار چندین شرکت تولید دارو از جمله شرکت سیناژن، به‌عنوان کارآفرین برتر، تندیس امین‌الضرب دریافت کرد. همچنین از مسعود خوانساری، رئیس پیشین اتاق تهران نیز که بنیان‌گذار جایزه امین‌الضرب است، با اعطای تندیس امین‌الضرب قدردانی شد و از شش کارآفرین و فعال بخش خصوصی به‌واسطه سال‌ها تلاش، نوآوری و ارائه خدمت به مردم و پیشبرد اقتصاد کشور با اعطای نشان امین‌الضرب تقدیر شد. مسعود صرامی، مجید راهب، رسول بیوک، سید محمد موسوی، محمد اسماعیل قدس و هایده شیرزادی دریافت‌کنندگان نشان امین‌الضرب از هشتمین دوره این مراسم بودند. مسعود نیلی، اقتصاددان، نیز فرد دیگری بود که به‌پاس تلاش بی‌وقفه در راستای توسعه اقتصادی و آموزش اقتصاد در کشور نشان امین‌الضرب دریافت کرد. در این میان مسعود صرامی و مجید راهب ۲ نفر از ۹ چهره برگزیده معرفی شده از استان اصفهان بوده‌اند. این دو چهره کارآفرین اصفهانی توانستند در این دوره از جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب برنده لوح و نشان کارآفرینی امین‌الضرب باشند.

 مسعود صرامی، بنیان‌گذار شهرک سلامت، اصفهان سیتی‌سنتر و ده‌ها مجموعه صنعتی و خدماتی در اصفهان، به پاسداشت فعالیت‌های کارآفرینانه از اتاق بازرگانی تهران، لوح و نشان امین‌الضرب دریافت کرد. همچنین مجید راهب، بنیان‌گذار شرکت تولید گلاب ایران و ربیع، به پاسداشت چند دهه کارآفرینی، تولید و تلاش برای رشد اقتصاد کشور از اتاق بازرگانی تهران، لوح و نشان امین‌الضرب دریافت کرد. شرایط عمومی شرکت در فراخوان انتخاب کارآفرینان برتر به این صورت است که فعالیت اقتصادی مستمر و مالکیت کاملا خصوصی از جمله شرایط اصلی شرکت در این جشنواره به شمار می‌آید. به این معنا شرکت‌های دولتی، شبه‌دولتی یا وابسته به نهادهای دولتی امکان حضور در این جشنواره را ندارند. شرایط اختصاصی نیز در جداول مرتبط آمده است. لازم به ذکر است که جشنواره امین‌الضرب دو سطح از جایزه را به برگزیدگان اهدا می‌کند. سطح اول تندیس امین‌الضرب نام دارد که به یک یا دو کارآفرین و جایزه دوم لوح و نشان امین‌الضرب است که به حداکثر ۶ کارآفرین تقدیم می‌شود. این جوایز در جامعه کارآفرینی ایران صاحب اعتبار قابل‌توجهی است و تنها جایزه انحصاری به‌حساب می‌آید که توسط بخش خصوصی به برگزیدگان بخش خصوصی اهدا می‌شود.

مسعود صرامی، ۱۰۰ هزار شغل در ۶۷ پروژه

 

در این مراسم، مسعود صرامی، بنیان‌گذار شهرک سلامت و اصفهان سیتی‌سنتر برای دریافت نشان و لوح امین‌الضرب به روی سن آمد. او پس از دریافت جوایز خود طی سخنانی گفت که امروز در ۶۷ سالگی مفتخر است که ۶۷ پروژه عمرانی را در اصفهان به اجرا گذاشته و همچنین ۱۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. او با بیان اینکه «هنوز هم راه نجات کشور بدون شعارزدگی و استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی، بهره‌گیری از خرد کارآفرینان است» ادامه داد: ۶۷ پروژه را بدون آنکه ریالی از بانک و دولت دریافت کنیم به اجرا گذاشتیم. کشور ما غنی از انسان‌هایی است که از خرد و دانش برخوردار هستند و چنانچه به آنها فرصت داده شود، می‌توانند در کشور سازندگی ایجاد کنند.

مجید راهب، بوی خوش گلاب در کسب‌وکار ایرانی

 

یکی دیگر از کارآفرینانی که در این دوره، لوح و نشان امین‌الضرب دریافت کرد، مجید راهب، بنیان‌گذار شرکت گلاب ایران و ربیع بود. راهب که به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند، بنیان‌گذار بزرگ‌ترین کارخانه تولید گلاب در ایران است و با ۸۶ سال سن همچنان مدیریت کسب‌وکارش را برعهده دارد. در این مراسم شهرام راهب، فرزندش مجید راهب، به‌جای او حضور پیدا کرد و نشان امین‌الضرب را دریافت کرد. او توضیح داد که پدرش در ابتدا به‌صورت سنتی به کار گلاب‌گیری روی آورده و سپس این فعالیت را به‌سوی صنعتی‌شدن سوق داده است. او خبر داد که محصولات شرکت گلاب ایران و ربیع به بازارهایی در اروپا، آمریکا و چین راه یافته است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد