hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > از پروانه تا هزار پا!

از پروانه تا هزار پا!

 از معرفی به مخاطبان در سریال «پروانه» تا سیمرغ برای «دارکوب»، تنها پنج سال گذشته است؛ سارا بهرامی، راه ستارگی را در زمان کوتاهی پیمود. او از همان ابتدای ورودش به عرصه بازیگری توانست خودش را ثابت کند و توانایی‌هایش را به خوبی نشان دهد. بهرامی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، موفق شد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند و حالا با داشتن همزمان دو فیلم مهم روی پرده سینماها، روزهای پررونقی را در عرصه بازیگری تجربه می‌کند. به بهانه اکران همزمان «دارکوب» و «هزارپا»، مروری بر مهم‌ترین نقش‌های او در سینما و تلویزیون داشتیم.
پروانه
بهرامی در سال 92، اولین بازی‌اش را در تلویزیون با سریال «پروانه»، به کارگردانی جلیل سامان  تجربه کرد. این سریال که به فعالیت‌های منافقین می‌پرداخت، با فضاسازی خوبی که داشت به خوبی توانست حال‌وهوای دهه 50 را منتقل کند و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
سارا بهرامی هم در اولین تجربه جدی‌اش در تلویزیون موفق شد نقش دختر ثروتمندی را که در دهه 50 زندگی می‌کند و بسیار هم احساساتی و عاطفی است، بازی کند. شخصیت «پروانه» در جریان قصه تغییراتی می‌کند و بهرامی توانست از پس بازی در این نقش برآید و به عنوان چهره جدید این سریال مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این اولین برخورد مخاطب عام سینما و تلویزیون با سارا بهرامی بود.
ایتالیا ایتالیا
«ایتالیا ایتالیا» اولین فیلم بلند کاوه صباغ‌زاده، اقتباسی آزاد از داستان کوتاهی اثر جومپا لاهیری است و سال 96 در سینماها اکران شد. داستان این فیلم درباره زوج جوانی به نام‌های «برفا» و «نادر» است که زندگی‌ عاشقانه‌شان دچار تغییر و تحولاتی می‌شود. «ایتالیا ایتالیا» در ژانر کمدی رمانتیک ساخته شده؛ ژانری که برای مدت‌ها در سینمای ایران و حتی جهان، به نوعی فراموش شده بود و آثار چشمگیری نداشت.
شخصیت «برفا» به سارا بهرامی این فرصت را داد که از نقش یک دختر آرام، احساساتی و معقول فاصله بگیرد و در قالب نقش «برفا» عصبی شود، دیوانگی کند و در جلد دختری جسور، آزاد و روشنفکر فرو برود. در این فیلم، بعد از سریال «پروانه»، سارا بهرامی برای دومین‌بار با حامد کمیلی همبازی شد، اما ویژگی‌های متفاوت این نقش و بازی خوب سارا بهرامی در نقش «برفا»، اجازه نمی‌داد این زوج تکراری به نظر برسند. زندگی شخصیت «برفا» در این فیلم به دو بخش تقسیم می‌شود و روحیات او بعد از ازدواج و مشکلات عاطفی تغییرات زیادی می‌کند که سیر این دگرگونی و تحولات کاملا در بازی این بازیگر مشهود است. می‌توان گفت کاوه صباغ‌زاده در اولین تجربه سینمایی‌اش در مقام کارگردان، هوشمندی به خرج داده بود و دست روی بازیگر خوبی برای این نقش گذاشته بود.
هزارپا
فیلم پرستاره «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی، با افتتاحیه میلیاردی‌اش، توانست رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را بشکند و گیشه سینما را فتح کند. ماجراهای این فیلم در دهه شصت می‌گذرد و سارا بهرامی نقش «الهام عباسی» را که مسئولیت اداره آسایشگاه معلولان را برعهده دارد، بازی می‌کند.
بعد از سریال «پروانه»، این دومین بار است که سارا بهرامی نقش زنی را بازی می‌کند که در چند دهه قبل زندگی می‌کند. ویژگی‌های نقش «الهام» بیش از هرچیز یادآور نقش خانم «دارابی» در فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» است، با این تفاوت که ویشکا آسایش یکی از بهترین بازی‌هایش را در نقش این کاراکتر از خود به نمایش گذاشت، اما سارا بهرامی نتوانسته به اندازه او در نقش چنین شخصیتی جا بیفتد و در اولین تجربه بازی در یک فیلم کمدی، توقع مخاطب از توانایی‌هایش را برآورده کند. با این حال فیلم آن‌قدر توجهات عمومی را جلب کرده که اجازه نمی‌دهد در این فهرست به «هزارپا» نپردازیم.
دارکوب
فیلم «دارکوب»، ساخته بهروز شعیبی را می‌توان جزو بهترین آثاری دانست که به معضل اعتیاد پرداخته‌اند. این فیلم ماجرای زنی به نام «مهسا» را روایت می‌کند که اعتیاد زندگی‌اش را به نابودی کشانده و همه دارایی‌هایش را از او گرفته است. «دارکوب» در جشنواره سی‌وششم فجر، 10 نامزدی داشت و به دو سیمرغ رسید؛ از جمله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای سارا بهرامی.
بی‌شک کاراکتر «مهسا» متفاوت‌ترین نقشی‌ است که سارا بهرامی تا به حال بازی کرده و چالش جالبی پیش روی او گذاشته است. او برای بازی در این نقش به کمپ ترک اعتیاد می‌رفت و از نزدیک با مصرف‌کنندگان مواد مخدر ارتباط داشت. همین موضوع باعث شد که به خوبی از پس چنین نقش سخت و متفاوتی برآید. طرز راه رفتن، حرف زدن، نشستن، خودزنی‌ها و دیوانگی‌های «مهسا» دقیقا یادآور معتادانی است که احتمالا دور و اطرافمان دیده‌ایم و بازی بسیار خوب و باورپذیر سارا بهرامی مخاطب را تحت تأثیر قرار می دهد و اشک او را درمی آورد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد