hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > استانداردترین سایت‌های نمایشگاهی کشور در اصفهان

استانداردترین سایت‌های نمایشگاهی کشور در اصفهان

توسعه صنعت نمایشگاهی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای داشتن نمایشگاه‌های بین‌المللی باکیفیت رسیدن به اهداف تجاری و تجارت باثبات را امکان‌پذیر می‌کند.

توسعه صنعت نمایشگاهی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای داشتن نمایشگاه‌های بین‌المللی باکیفیت رسیدن به اهداف تجاری و تجارت باثبات را امکان‌پذیر می‌کند. تنها همین یک دلیل در استان صنعتی اصفهان ضرورت توجه به وجود نمایشگاه بین‌المللی تخصصی را بیش‌ازپیش عیان می‌کند. اما ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که نمایشگاه‌های بین‌المللی در حال حاضر تنها به مقوله‌های اقتصادی نمی‌پردازد و توجه به حوزه‌هایی جز اقتصادی همچون فرهنگی و هنری آن هم با نگاهی جدید و جذاب جز اولویت‌هایی قرار داده شده است. نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با 3 دهه قدمت در کشور جزو نمایشگاه‌های استاندارد و برتر بوده است موضوعی که مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان به آن اشاره می کند و می گوید: تلاش میکنیم نقاط ضعف را تقویت کنیم تا هر روز بهتر ازگذشته باشیم. به گفته احمدرضا طحانیان در حال حاضر یکی از استانداردترین سایت‌های نمایشگاهی کشور در اصفهان وجود دارد. طحانیان گفت: چابک سازی و کارآمدی این مجموعه و در ادامه توسعه آن در دستور کار قرار دارد و در آینده وضعیتی بهتر را شاهد خواهیم بود. او تصریح کرد: بیش از۳۰ سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد که بزرگترین آنها در پنج کلانشهر تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز واقع شده این در حالی است که اصفهان پس از تهران از لحاظ تکنولوژی و زیرساخت در جایگاه دوم قرار دارد.

  • تعریف 4 محوری اساسی برای فعالیت نمایشگاه بین المللی اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای هر هفته یک نمایشگاه صورت‌گرفته است گفت: در سال جاری بیش از ۴۳ رویداد نمایشگاهی برای نمایشگاه بین‌المللی اصفهان تعریف شده که 31 مورد اجرا و مابقی تا پایان سال برگزار خواهد شد؛ می توان ادعا کرد در 7 ماه گذشته یکی از شلوغ‌ترین دوره‌های نمایشگاه را شاهد بوده ایم.  طحانیان رشد نمایشگاه بین المللی اصفهان را از لحاظ بازدید و حضور سازمان ها مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تلاش میکنیم با برنامه‌ریزی‌های مدون که امسال برای سال ۱۴۰۳ انجام شده سالی بهتر در پیش روداشته باشیم؛ در سال جاری 4 محور اساسی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده که در 3 حوزه داخلی، خارجی و بین‌الملل فعالیت می شود. حوزه بین الملل مهمترین سوال خبرنگاران از طحانیان بود که در مورد آن توضیح داد: در حوزه بین‌المللی سعی شده تا کشورهای مختلف به خصوص ظرفیت خواهرخوانده ها بیشتر بهره برداری شود و تا کنون نیز در این بخش رشد مطلوبی داشته ایم. او تاکید کرد: طی تعامل با وزارت امور خارجه تلاش کرده ایم بخشی از شرکت‌ها و مسئولین شهرهای مختلف و یا تجار شهرهای مختلف را در نمایشگاه اصفهان حاضر کنیم. مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان گفت: در حوزه ارتباطات خارجی نیز تلاش شده تا چند عنوان نمایشگاهی برگزار شود از سوی دیگر تاکنون برای اعزام هیئت هایی به کشورهای روسیه، اسپانیا و ایتالیا برنامه ریزی لازم انجام شده است.

  • پرواز ورودی به اصفهان بسیار کم است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان با انتقاد از اینکه تعداد پروازهای ورودی به اصفهان بسیار کم است گفت: در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما برای ورود هیئت‌های خارجی نبود پرواز کافی به استان اصفهان است. طحانیان با بیان اینکه اتاق بازرگانی و سایر مسئولان استان در تلاش هستند تا خط پرواز یا هاب هوایی در اصفهان ایجاد کنند عنوان کرد: در صورت ایجاد چنین ظرفیتی بدون شک نیاز پروازی استان پوشش داده می‌شود که امیدواریم این خط‌هوایی تا سال آینده راه‌اندازی شود. او خاطرنشان کرد: کاری از دست متولیان نمایشگاه بین‌المللی استان در این زمینه برنمی‌آید و مسئولان استان و شهر از جمله استانداری، شهرداری و اتاق بازرگانی باید به ما کمک کنند تا بتوانیم این تسهیلات زیرساختی را فراهم کنیم. تسهیل در تردد به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان دیگر موضوعی بود که طحانیان نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت: اتصال خط مترو به نمایشگاه بین‌المللی در برنامه‌های آینده این مجموعه مطرح شده است که نیاز به سرمایه‌گذاری کلان دارد؛ زیرا هر کیلومتر خط مترو حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت این در حالی است که طبق توافق با اسنپ نیز تخفیف تردد اعمال شده که رقم خوبی تا کنون به ثبت رسیده است.

نمایشگاه بین المللی اصفهان 

  • تعامل با نهادها شاه‌راهی برای گذر از مشکلات پیش روی نمایشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در ادامه گفت: بسیاری از مشکلات نمایشگاه اصفهان از طریق تعامل با مجموعه‌های مختلف حل می‌شود و ما از تمام توان سازمان‌های مردم‌نهاد و اتاق‌های دوستی و ارتباط خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای دیگر در زمینه حل مشکلات نمایشگاهی استفاده می‌کنیم. طحانیان اضافه کرد: یکی از کارهای بسیار مهمی که در سال ۱۴۰۱ آغاز شد، بحث برنامه‌ریزی، تهیه استراتژی و ایجاد یک چشم‌اندازی بود که بر اساس آن فعالیت‌های ما شکل بگیرد. او عنوان کرد: تمرکز بر مسئله برندینگ و بازبینی و بازنگری طرح استراتژیک برای حفظ جایگاه در دستور کار قرار داده شد که دراین‌خصوص نگاه نرم‌افزاری در اولویت قرار داده شد. نگهداری از نمایشگاه موضوع مهم دیگری بود که طحانیان در مورد آن توضیح داد: حفظ و نگهداری نمایشگاه به فکر و نگهداری خوب نیاز داشت که طی برنامه‌های مختلف برنامه جامع برای نگهداری نمایشگاه و حوزه فضای سبز آن، نگهداری تجهیزات و موضوعات مختلف دیگری که در نمایشگاه ایجاد شده است و در ادامه توسعه نمایشگاه نیز مغفول نخواهد ماند که شروع فاز دو نمایشگاه گواه این ادعا است.

  • تلاش شرکت نمایشگاه‌های اصفهان در امر شتاب دهندگی کسب‌وکار

معاون امور نمایشگاهی، برنامه‌ریزی و بازاریابی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان نیز گفت: در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برنامه‌های مطلوبی پیش‌بینی شده تا بتوانیم تعاملات بین‌المللی را افزایش دهیم که هدف اصلی است. محمد گیوی اظهار کرد: در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، ۱۰ استراتژی اصلی برای چهار هدف کلان استخراج شد تا شرکت نمایشگاه‌ها که به‌عنوان یک پل ارتباطی که در چشم‌انداز تعریف شده است بتواند علاوه بر تسهیلگری، شتاب دهندگی حوزه‌های کسب‌وکار را هم به‌عنوان یک نقش مؤثر انجام دهد. او افزود: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان افزایش تعاملات و مشارکت برای نقش‌آفرینی مؤثر در حوزه شتاب‌دهندگی بوده است. معاون امور نمایشگاهی، برنامه‌ریزی و بازاریابی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان ادامه داد: فضای زیرساختی بسیار مناسب و درخوری اکنون در شرکت نمایشگاه‌های اصفهان فراهم شده و امیدواریم محتوای نمایشگاهی هم درخور فضای فیزیکی خود قرار بگیر که این موضوع با تعامل گسترده با ذی‌نفعان اتفاق خواهد افتاد. گیوی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که با رویدادمحور کردن عناوین نمایشگاهی، به سمتی حرکت کنیم که فعالان اقتصادی از فضای نمایشگاهی ارزش‌افزوده کسب کنند و نمایشگاه فقط یک دورهمی سالانه نباشد. گیوی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف تعریف شده لازم است نرخ تعاملات در حوزه ملی با شرکای تجاری، فعالان اقتصادی استانی و کشوری را افزایش دهیم. او افزود: در حوزه منابع انسانی زحمات بسیار خوبی انجام شد و ۶۶ اکشن پلن برای سال ۱۴۰۲ طراحی شده که منجر به استخراج ۱۷ پروژه شده است. معاون امور نمایشگاهی در ادامه گفت: از این ۱۷ پروژه، چهار پروژه آن عملیاتی شده و از این چهار پروژه دو پروژه عملیاتی و به نهایت رسیده و خروجی‌های آن در حال عملیاتی‌شدن است و بیشتر در حوزه سرمایه انسانی است. گیوی با اظهار امیدواری افزود: ساختار سازمانی در واقع چابک‌تر و بر مبنای دیدگاهی چابک‌تر سازمان طراحی شده که امیدواریم با سرمایه اصلی هر سازمانی که منابع انسانی آن است بتوانیم در این زمینه منشأ اثر بیشتری داشته باشیم. او افزود: برنامه‌های بسیار خوبی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوانیم تعاملات بین‌المللی را افزایش دهیم که هدف اصلی است. معاون امور نمایشگاهی ادامه داد: در توسعه شبکه‌سازی اتفاقی را رقم نخواهیم زد مگر آنکه تمام فعالان اقتصادی به نسبت بتوانند در برگزاری نمایشگاه‌ها کاملا نظرات خود را اجرایی کنند و احساس کنند خودشان محور این رویداد بوده‌اند و درواقع منشا اثر بوده‌اند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
فاطمه کاویانی
فاطمه کاویانی
خبرنگار و تا ابد و یک روز دانشجو

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد