hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > فرستاده ویژه سازمان ملل در عربستان؛ گفت‌وگو درباره یمن محور مذاکرات

فرستاده ویژه سازمان ملل در عربستان؛ گفت‌وگو درباره یمن محور مذاکرات

«هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن به عربستان سعودی سفر کرده تا برای آتش‌بس پایدار و ازسرگیری روند سیاسی متعلق به یمن تحت نظارت سازمان ملل گفت‌وگو کند.

 

به گزارش شبکه شرق، هانس گراندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن روز سه شنبه با رشاد العلیمی رئیس شورای رهبری یمن و عثمان مجلی معاون رئیس جمهور مخلوع یمن در ریاض دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار، در مورد گام‌های بعدی برای دستیابی به توافق جهت بهبود شرایط زندگی در یمن، آتش‌بس پایدار و ازسرگیری روند سیاسی متعلق به یمن تحت نظارت سازمان ملل گفت‌وگو کردند.

گراندبرگ همچنین با محمد الجابر سفیر عربستان سعودی در یمن، دیگر مقامات ارشد عربستانی و محمد الذابی سفیر امارات در یمن دیدار کرد. فرستاده ویژه سازمان ملل از حمایت قوی منطقه ای از تلاش های میانجیگری سازمان ملل قدردانی کرد.

وی در مورد آخرین پیشرفت ها به سوی توافق گفت‌وگو و بر نیاز به حمایت پایدار و هماهنگ منطقه ای تاکید کرد.

گراندبرگ همچنین با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت شامل آمریکا، انگلستان، روسیه، فرانسه و چین دیدار کرد تا در مورد نیاز به ادامه حمایت بین المللی از صلح پایدار در یمن گفت‌وگو کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کرد که اکنون زمان بسیار مهمی است و از همه طرف ها خواست تا شرایط را برای ادامه گفت‌وگوهای سازنده حفظ کنند.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها، ‌آژانس غذای سازمان ملل اواسط آذرماه جاری اعلام کرد توزیع غذا در مناطق جنگ زده یمن را متوقف می‌کند؛ اقدامی که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برنامه جهانی غذا ادعا کرد این «توقف» به دلیل بودجه محدود و عدم توافق با مقامات حوثی در مورد کاهش کمیت این برنامه به منظور مطابقت با منابع آژانس بوده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: برنامه غذایی برای ایجاد سیستمی ایمن و پاسخگو برای کمک های ارسالی به مناطق تحت کنترل حوثی ها (انصارالله) ناموفق بوده است.

گفته می شود ذخایر مواد غذایی در مناطق تحت کنترل انصارالله تقریباً به طور کامل تخلیه شده و ازسرگیری کمک های غذایی، حتی با توافق فوری، ممکن است به دلیل اختلال در زنجیره تامین تا چهار ماه طول بکشد.

 

منبع: sharghdaily-910586

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد