به گزارش اکوایران،  پلاستیک‌فروشان تهران از قدیم در چهار منطقه شوش، صالح آباد، تهرانپارس و خاوران مستقر بودند. بازاری که این روزها سوت و کور شده است. کسادی که ناشی از رشد قیمت محصولات آنهاست.

در چند ماه اخیر به دنبال رشد 30درصدی قیمت مواد اولیه صنایع پلاستیک به گفته اکبر مشهدی‌زاده رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک، نایلون و ملامین تهران، قیمت محصولات پلاستیکی بین 35 تا 40 درصد رشد کرده است.

مشهدی‌زاده به «اکوایران» گفت: از زمانی که دیگر  ارز نیما به محصولات پلیمری تعلق نگرفت قیمت تمام شده ما هم بالا رفت. او  افزود: الان واردات مواد اولیه با ارز مبادله ای یا ارز  آزاد انجام می‌شود. برهمین اساس هم قیمت ما افزایش یافت. 

مشهدی‌زاده پیش‌بینی کرد: تا پایان سال به دنبال رشد قیمت ارز ، قیمت مواد اولیه و در نهایت قیمت محصولات نهایی این صنعت رشد کند. 

به باور فعالان صنعت پلاستیک، موضوع کاهش تولید ناشی از قطعی گاز در زمستان هم هست. اتفاقی که به گفته مشهدی‌زاده سال گذشته افتاد. 

 البته در تابستان سال جاری هم به دلیل اینکه  هفته‌ای دو روز برق واحدهای تولیدی قطع می‌شد. تولید واحدهای پلاستیک و ملامین هم کاهش یافت. این در حالی بود که طبق اعلام اتحادیه، هزینه‌های جاری کارگاه‌ها برقرار بود.  همه این مسائل باعث شد، قیمت نهایی در شش ماه نخست سال 1402 رشد فاحشی کند و در مقابل میزان خرید مردم کاهش پیدا کند. روندی که پیش‌بینی می‌شود، با رشد قیمت دلار و قطعی گاز و کاهش تولید کارگاه‌ها ادامه یابد.