hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > هفته وحدت و همدلی بر همگان مبارک باد.

و چه زیبا پیامبر اکرم(ص) فرمود: «جماعت! وحدت، مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است.»

هفته وحدت و همدلی بر همگان مبارک باد.

دوازدهم و هفدهم ماه ربیع‌الاول، سالروز میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) به روایت اهل سنت و شیعیان است، لذا این هفته به حرمت پیامبری که نامش یادآور مهر و مهربانی و حضورش مایه وحدت و آرامش مسلمین است، هفته وحدت نام گرفت تا موعد دیگری باشد برای یادآوری انسجام و یکپارچگی مسلمانان جهان.

 فاصلهٔ زمانی بین ۱۲ الی ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) می باشد،بعنوان هفته وحدت نامگذاری می گردد.

سالروز ولادت مبشر عدالت و وحدت، رسول اکرم و اعظم حضرت محمد مصطفی رحمت العالمین و همچنین فرا رسیدن هفته وحدت گرامی باد

پیامبر گرامی اسلام (ص) با حضور پر برکت خود جهان هستی را معنایی دیگر بخشید و مردم مظلوم و آزاده سراسر گیتی را از انوار ملکوتی اسلام عزیز، دین رحمت، شفقت، صلح و عدالت و الهام دهنده و روشنایی بخش بهره‌مند ساخت.
 با فرا رسیدن هفته وحدت بار دیگر شمیم دل‌انگیز رسالت و نسیم آرام‌‌ بخش عترت در جهان اسلام وزیدن گرفت و نام و یاد پیشوای امت، همگان را به عصر نبوت رهنمون شد. 
 فرهنگ وحدت،همدلی و برادری، زمینه‌ساز تقویت مسلمانان و اعتلا و سربلندی آنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

پیامبری که معجزه جاویدش، قرآن کریم، تا ابد مدار وحدت‌آفرین مسلمین جهان است؛ لذا رهروان وحدت‌اندیش امت او بر گرد قرآن و سنت محمدی(ص)، صلابت و استواری اسلام را تا همیشه تاریخ فریاد خواهند زد و از اختلاف دوری می‌جویند.

جدیدترین عکس پروفایل هفته وحدت‌ و ولادت حضرت محمد ﷺ

هفته وحدت فرصتی برای تبیین «وحدت مسلمین» است و هر مسلمان به نوبه خود باید سهم کوچکی از تجسم این اتحاد و همبستگی باشد. چرا که پیامبر اکرم(ص) فرمود: «بهترین مؤمنان، کسی است که محور الفت مؤمنان باشد، کسی که انس نگیرد و با دیگران مأنوس نشود خیری ندارد.»

لذا در این ایام باید بیش از پیش تاکید شود که وحدت، عامل عزت و اقتدار  اسلام در برابر کفر بوده و نفاق و اختلاف، آفت بزرگ عزت و استقلال مسلمین است. همان‌طور که در قرآن کریم ذکر شده‌است: «و مانند آنان که پراکنده شدند و پس از آمدن دلیل های روشن الهی، اختلاف کردند، نباشید زیرا برای آنان عذابی بزرگ خواهد بود.» (آل‌عمران، آیه 105)

و حال این هفته، طلیعه‌ای دیگر از فرصت‌های زیبای همبستگی و وحدت بین مسلمین جهان است تا اسلام راستین، در دست‌های به هم گره خورده مسلمین با هر رنگ و هر نژادی تحت لوای قرآن و عترت به تصویر کشیده شود.

هفته وحدت بر تمام مسلمین عالم مبارک باد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد